Papito skrev 2012-07-30 19:39:40 följande:
Jag håller i grunden med om att kvantitet inte slår kvalitet men om man bara går fram til en enda, som man TROR är ren kvalitet...då är sannolikheten inte så stor att just den tjejen är ren kvalitet och om hon är det ska hon dessutom vara intresserad av just dig.
Därför tror jag att man måste våga prata, kanske inte med många åt gången men däremot inte ta en motgång så hårt utan helt enkelt vara öppen för att det kan dyka upp någon annan som är trevlig. Alltså inte i raggsyfte, utan bara tjöta lite...då märker man om det är någon man kan passa ihop med. Ju fler trevliga tjejer du pratar med, desto troligare att någon faller dig på läppen och du henne...men om man av ren princip bara pratar med en i halvåret...ja, då blir det tufft.
Vi har ju nosat lite på det ämnet förut Oppis, att det inte handlar om att du ska gifta dig med tjejen ifråga men att man kanske måste öppna upp fältet lite så att fler kan komma inom skjuthåll...(haha, göteborgsvits, fattar du? Fattar du?
)
Ja du har helt rätt, personligen vet jag faktiskt inte om jag tror på konceptet "den rätta", Jag vill gärna tro det finns många som är dom rätta egentligen, men samtidigt har man lärt sig med livets gång att det även finns en heldel som är definitivt det motsatta; Även om man inte velat inse det inledningsvis. Men det är samtidigt det som jag är lite ambivalent över... Tidigare var kärlek något rosaskimrande och fantastiskt, nu känns det bara som man plöjer ner logik och egentligen inte har några känslor alls bakom. Lite som att prova skor, man kanske tar det par som man tycker har bäst passform/pris relation. Och jag kunde ärligt talat inte i mina drömma tro att det var så mycket planerande och spel bakom allt detta innan jag själv råkade ut för det och det gör mig lite besviken på mig själv också, för nu när jag vet så känner jag att jag förmodligen aldrig kommer ge lika mycket uppmärksamhet, inflytande osv till någon igen. Därför känns det lite halvhjärtat att ens gå in för det seriöst, liksom kommer det så kommer det men jag är inte riktigt på hugget att jaga just nu.