Inlägg från: Post partum |Visa alla inlägg
  • Post partum

Ärliga nätdejtingstråden!

Filipis skrev 2013-02-19 17:04:39 följande:
    Har man lite större barn, är det inte säkert man vill ha fler heller.
    Så fråga sånt direkt i sånt fall :)
    För har man väl träffats och fallit.. Ja, då blir det mest att gilla läget.
    Ja det är det jag tänker med. Han har ju kirrat den biten, liksom. 
  • Post partum
    ulfsas skrev 2013-02-19 21:36:13 följande:
    Fick just detta i gästboken.

''Hej bra dag ..
    Mitt namn är Lilian jag såg din profil idag och blev intresserad av dig, jag kommer vilja att ni skicka ett e-mail till min e-post här (lilian.kabashi@yahoo.com) så att jag kan skicka min bild och berätta mer om mig ... Kom ihåg avståndet eller färg och ålder spelar ingen roll men älskar att ställa frågor i livet. Jag tror att vi kan flytta härifrån Jag väntar på ditt mail till min e-postadress ovan miss Lilian ...''

Kanske dags att slå till. Gravid är hon tydligen redan så sex behöver man inte strula med. Bara att betala barnmat direktBaby
    Hahaha. Skynda fynda
  • Post partum
    Afrodita1979 skrev 2013-02-20 07:55:45 följande:
    Killen som inte vart inloggad, kan ju bero på flera anledningar. Ge honom tid, men satsa på andra sålänge. Vänta inte in honom liksom.

Såna som tar hundra år på sig att svara, när man dessutom kan se att dom läst mitt mejl... ja det känns ju inte så jätte-entusiastiskt va? Bara att lägga ner, typ.

Träffade du festprissen igår eller?? Själv e jag lite anti "fest-prissartypen"... dels e jag 30+ så jag vill att man ska vara klar med sånt och ha andra intressen är att springa på krogen varje helg.

Den korta romansen - har du inte frågat honom vad han är ute efter?? Gör det! Annars kan han vara en sån som kansek har svårt för känslor, rädslor att komma någon nära osv... och då kan kort romans vara safe att skriva för då garderar man sig. Fast innerst inne kanske han oxå vill ha något långvarit? 

Och hur gick det pappsen? Har du skrivit till honom? Eller lät du bli??

Kram :{#emotions_dlg.flower}

Tack för alla tips. Jo, jag vet att jag inte borde vänta in någon, men det är svårt när något gör att man fastnar lite extra för någon. Men, jag kan ju ha sådan otur att han hunnit träffa någon i helgen och då är det ju dumt att sitta där som en hundvalp och vänta förgäves.

Du har rätt om att lägga ned han som segar. Om han mot förmodan tar initiativ senare, borde jag nobba eller gå?

Träffade inte festprissen, men det lutar åt att vi ses nästa vecka istället. Han är nog trevlig så tror att det blir nice även om jag är ytterst skeptisk till att det blir ett förhållande av det.

Kort romans verkar vara en total känslomänniska så tror inte att det är problemet. Möjligen kan det vara så att han inte vill bo kvar här då han flyttat ganska långt ifrån. Ska fråga när tillfälle ges :)

Skrev inte till pappsen men nu på morgonen när jag loggat in skrev han till mig. Så jag tänkte i alla fall svara så ser vi hur det fortlöper.

Hur går det med din dejt??{#emotions_dlg.flower} 
  • Post partum
    Afrodita1979 skrev 2013-02-20 08:55:37 följande:
    Om segis får tummen ur... så ge han en chans men låt han få kämpa lite

Ah, ok! Ja why not liksom, en trevlig fikastund med festprissen kan säkert vara trevligt. Jag älskar att träffa nya människor så jag hade nog oxå gått

En fråga, blir lite nyfiken... när du säger att han är en total känslomänniska, hur menar du då? Kan du sätta ord på det för mig, formulera det på ett bra sätt? Är lite nyfiken hur du menar och tänker

Ah, skoj att papsen skrev! Det vill jag veta hur det det fortlöper

__________________________________________________ _________

Jo min dejt går bra. Grejen är att det hänt så mkt i annat i mitt liv sista veckan så jag som alltid brukar tänka på killen jag dejtar typ dygnet runt och brukar bli som besatt men nu har jag så mkt annat att tänka på och det rör runt i skallen som värsta torktumlarn just nu så jag känner bara att det e såå mkt av allt, haha.... tror jag kommer få ta en del stora och tunga beslut framöver.. men hur som, det flyter på med dejten och vi ska ses på lördag som det ser ut nu. Vi messar och det känns bra Solig   Tack för att du frågar {#emotions_dlg.flower}        

Än har han inte fått tummen ur, så för min del börjar jag känna att jag lägger nog hellre energi på annat. 

Ja exakt så tänker jag med! tror iofs att han tror att han kommer att kunna charma  mig, vilket inte känns så troligt från min sida. Men men...

Minns du killen som Modesto skrev om för ett tag sedan, han som skrev i prosa? Den här killen är nästan sådan Han är lite dramatisk & en riktig romantiker.

Pappsen har läst mitt svar men inte svarat. Aja, den som lever får se.

Sedan hände en lite kul grej igår, jag träffade en av killarna jag skrivit med förut på ett ställe av en slump. Var inte helt hundra på att det var han men har fått det bekräftat nu efteråt  
  • Post partum
    Afrodita1979 skrev 2013-02-21 08:36:18 följande:
    Min dejt har avbokat träffen i helgen Rynkar på näsan
    Han insåg att han hade dubbelbokat sig så han ringde upp mig precis för att berätta. ( En viktig grej han haft inbokat sedan länge o totalt missat )
    Tråkigt, såklart.
    Tappade lusten lite... helt! Vet inte, men har vart så mkt med annat i mitt liv just nu så tappade lusten helt att gå på dejt! Kan han inte så kan det lika gärna va! suck!
    Förstår att du blev besviken, men är det en viktig grej så skulle jag nog ändå tycka att det var ok, förutsatt att ni planerar in en annan träff snart och det inte blir mer trassel. En gång, ingen gång...
  • Post partum
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-02-21 08:57:09 följande:
    snackat med en killkompis om mina chanser att min dejt vill träffas igen...kompisen lät negativ, tror inte mannen kommer vilja, trots allt positivt jag berättade...nu känns det inget kul! Han sa att om dejten hade velat hade han väl sagt det när jag sa att jag gärna sågs igen...ja kanske, men jag kan förstå om han blev lite överrumplad och inte kunde/ville svara direkt. Så äh, nu får jag kanske släppa det där ändå, hur länge kan anses acceptabelt att "tänka över" saken egentligen?
    Jag vill inte vara den, men säger jag att jag behöver tänka över saken så är jag inte direkt såld. Och när du säger att han blev överrumplad, så tycker jag att det låter som om du gör ursäkter för honom. personligen skulle jag inte bli helt paff och oförmögen att svara om en dejt ville ses igen, det är väl hela poången med att dejta; att försöka hitta den man vill träffa en gång till?
  • Post partum
    Afrodita1979 skrev 2013-02-21 12:43:49 följande:

Ni har ju rätt. och alltså det e ju lugnt. Jag förstår ju såklart. Och självklart får han en chans till. Bollen ligger hos honom. Han får höra av sig. Men såklart man oxå blir besviken. Grejen är den att jag är rätt så trött just nu, allmänt kinkig..det händer massa i mitt liv just ( positiva ) men det är för mkt för mig att hantera så jag känner mig totalt utmattad. Så när detta oxå kom så gick luften ur mig... men det känns nog bättre till helgen hoppas jag
    Se på den ljusa sidan, nu har du tid till lite återhämtning och välbehövd egentid i helgen istället. Så kommer du att vara pigg och orka ge mer när ni väl styr en dejt.
  • Post partum
    Kreativt kaos skrev 2013-02-21 13:45:27 följande:
    Fick detta nyss på badoo av en man på 52 år. Jag hoppar men någon annan som kanske vill ha? Höhö
    Sonen passar ju in mer i min ålder med :p

Och ja, ett typiskt spammail oxå :p

"Hej! Här kommer lite info om mig. Bor i X. Har flyttat in i ny lägenhet med mina 2 kelsjuka katter. Har 3 barn: X 11, X 16 o en vuxen son X 28. Har delad vårdnad om dom två yngsta, men dom är skrivna hos mamman. Separerade från barnens mamma 2003 och har idag en bra relation med exet! Har arbetat med rätt mycket o gått igenom en hel del jobbigt i livet, som många andra! Bara man klarar av det så stärks man som människa! Har jobbat med rätt mycket, är bla utbildad lärare (sv-so).Är för tillfället sjukskriven med diagnosen utmattnings depression, en diagnos man skulle fått för flera år sen! Känner mig ändå rätt harmonisk med livet! Längtar efter en seriös relation! Någon att verkligen Älska! Är så trött på tillfälliga förbindelser! Tycker det känns så meningslöst med allt "kall chattande" Mer givande o prata i telefon! Skicka ett meddelande eller messa xxxxx, så kan jag ringa upp när det passar! Du är så Vacker, Sensuell o Sexig!  Kramar XXX"
    Haha, undrar om han fick en slant för varje utropstecken?

För övrigt, allmänna tips till 52-åringar där ute: skriv inte till tjejer som är yngre än era äldsta barn! 
    Spännande att han även hinner klämma med psykiatriska diagnoser i inledningsmailet.  
  • Post partum

Jag tänker att någon använt google translate, svarar inte ens. 

Har för övrigt en rutten kväll men det har tack och lov inget med dejter att göra. Men den som vill få mig på bättre tankar får gärna berätta om knasiga mail ni fått eller något annat som muntrar upp  

• Post partum
    Afrodita1979 skrev 2013-02-23 21:51:12 följande:

Ett tips. Kolla på klippet från you-tube jag lade upp tidigare idag..  den får mig att garva fast att jag sett den 15 gånger redan

Kram{#emotions_dlg.flower}  
    Haha, jag är alldeles för blödig för sådant, satt typ där och tänkte "stackars tjej!!!!" och blev nästan gråtfärdig Tungan ute
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!