Inlägg från: modesto |Visa alla inlägg
  • modesto

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (rainbow) skrev 2012-09-13 13:54:33 följande:
    Tänker likadant. Tror även att om man är helt orubblig och förväntar sig att den man träffar ska komma in och varken synas eller höras så får man nog svårt att uppfylla andra kriterier på självständighet och intellektuell kapacitet. 

Träffade en kille för ett tag sedan som uppenbart hade en bild av hur jag skulle "vara". Ruggigt avtändande med någon som nästan på förhand hade bestämt vilken färg på sockarna jag skulle föredra. Nu raljerar jag lite men den kille som inte är mer flexibel än att han kan vara öppen för att jag tar plats i förhållandet med egna intressen och mål är inget för mig. Bättre att en sådan kille träffar en viljelös trofétjej i så fall.

Jag försöker inte ändra människors sätt att vara och visst får de gärna synas och höras, men vissa saker är viktiga och jag kommer aldrig ändra mig om dem (som typen av förhållande, pälsdjur, rökning). Det måste vara rätt redan innan man träffas. Vad som är verkligen viktigt är det upp till var och en.

• modesto
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-13 14:17:46 följande:
    Jag har märkt en tendens och är lite fundersam över den. Hur kommer det sig egentligen att så många singeltjejer har katt? Det är ytterst få singelkillar som verkar ha det och dom få som jag vet har något djur har hund. Märkligt fenomen.

Förutom att de är vackra, gosiga, fyller hela hem med sin mysiga närvaro, är de också bekväma att ha, man behöver inte rasta dem, de sköter sig själva (utekatter i alla fall).

• modesto
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-13 14:59:10 följande:
    Fast hamstrar, ödlor osv känns rätt tråkiga tycker jag personligen, dom skiter ju fullständigt i social interaktion. Det är ungefär som de vänner jag haft som skaffat fågelspindlar och vandrande pinnar osv, djävla tråkiga djur som i bästafall står och gungar lite på en kvist.

Håller med, katter och hundar som jag har haft har alla varit unika personligheter som är i (tätt) social interaktion med människan. De tillfredställer även kärleksbehov till en viss grad. Jag känner mig verkligen älskad av min katt.

De tillfredställer även kärleksbehov till en viss grad.
  • modesto
    Anonym (rainbow) skrev 2012-09-13 15:15:35 följande:
    Ursäkta att jag avbryter i husdjursdiskussionen Sitter och grubblar lite här. Träffade som sagt min nätdejt igår för andra gången och velar rejält kring honom. Han är svår att få grepp om och jag är liksom halvstressad av att inte riktigt veta särskilt mycket om honom. Jag vet vad han har för intressen, utbildning och sådant men inte ett dyft om vad han egentligen har för värderingar osv. För mig känns det inte helt oviktigt att veta, vill inte lägga en massa tid på en kille som kanske inte alls värderar samma saker, men har lite svårt för att utsätta honom för ett regelrätt korsförhör när vi bara setts vid två tillfällen. 

Tips, råd allmänt?  

Om du inte vill fråga rakt ut, kan du kanske berätta honom historier där viktiga för dig  egenskaper förekommer? och fråga vad han tycker. Jag berättar ofta om trådar på FL.

• modesto
    Anonym (rainbow) skrev 2012-09-13 16:01:03 följande:
    Ja men det är det jag tänker, jag känner honom inte tillräckligt väl för att veta om det han säger är absolut sanning men tvekar han eller svarar svävande så kan jag nog anta att jag inte får hela sanningen. 

Jo det är klart att omständigheter kan påverka men jag känner inte att jag vill engagera mig i en kille som hux flux flyttar till andra sidan Sverige. Ska det vara värt det så är det ju fint om han i alla fall planerar att vara kvar ett tag. Och barn är inte omständighetsspecifika i det minsta för mig. Jag vill ha barn inom de närmaste åren och en kille som inte tycker att det är viktigt är definitivt inget för mig. Han är äldre än mig så kan nog anta att känner han sig inte redo för barn nu så kommer han nog inte att bli det sedan heller. 
    Jag tycker att det inte finns ett bättre sätt att formulera de frågorna som du gjorde här. Jag skulle fråga rakt ut.
  • modesto
    Anonym (rainbow) skrev 2012-09-13 16:19:59 följande:
    Nej det kan jag köpa. Just därför vill jag veta att ett eventuellt barn skulle vara önskat av oss båda och inte bara av mig. Rent ekonomiskt så kommer jag att kunna försörja ett barn helt på egen hand när jag studerat klart, så i det avseendet är det inte omständighetsspecifikt för mig. Men ska man hårddra det så vill jag nog egentligen inte ha sex med en kille som inte är pappa-material, blir jag gravid så skulle jag ha jättesvårt för att göra en abort. 
    Jag tycker att det är väldigt viktigt att säga det rakt ut till honom, även på första dejt jag förstår inte varför inte säga det?
  • modesto
    Anonym (rainbow) skrev 2012-09-13 16:19:59 följande:
    Men ska man hårddra det så vill jag nog egentligen inte ha sex med en kille som inte är pappa-material, blir jag gravid så skulle jag ha jättesvårt för att göra en abort. 
    Jag tycker att detta ska man även säga skriftligt om man har det svårt att diskutera muntligt.
  • modesto

Frågan är mer konkret här, inget sex förrän han vet säkert att han vill ha barn. Som tur är den tiden är förbi för mig personligen men jag skulle säga till min dotter att vara helt klar på den punkten, inget sex förrän han är klar om han vill ha barn med mig, annars kan man råka bli gravid även om man skyddar sig.

Johnny Mnemonic skrev 2012-09-13 16:30:23 följande:
    Jag tror egentligen en lättare fråga är "Hur känner du för barn? Är det otänkbart för dig att ha egna barn?". Det känns egentligen mer relevant för att veta inställning snarare än att det känns som man skulle avge något löfte. Sen om det är relevant så kan man fråga om hur personen ställer sig till adoption osv.

• modesto

Man kan skydda sig och bli gravid ändå. Om man inte vill göra abort ska man inte ligga med de som inte vet säkert hur de vill ha det. De som vill ligga utan konsekvenser ska välja kvinnor som inte kan ha barn.

• modesto
    ulfsas skrev 2012-09-14 09:13:58 följande:
    En stilla undran bara. Menar du att man bara skall ha sex med varandra, även om man har skydd, om och när man vill ha barn?

Bara med infertila kvinnor? 
    Låte tråkigt och ohållbart. Den risken för abort får man väl ta då om man redan har skyddat sig menar jag.Glad 
    Det var en som sa att hon absolut inte ville göra abort om hon råkade bli gravid och hon ville ha barn, det bästa skyddet då att man inte har sex med fertila kvinnor menade jag då, annars kan man bli gravid även om man skyddar sig. Den risken ska mannen ta, eftersom hon inte ville göra abort. Man kan vara i relation med någon som är över 50 (som jag t ex) menade jag då, det finns ingen risk för mig att bli gravid. Man har levt den biten av livet och inte är intresserad av barn längre.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!