Inlägg från: Anonym (James) |Visa alla inlägg
  • Anonym (James)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det dröjer mellan hennes svar nu. Hon läser, men svarar inte alltid direkt. Ser att hon kan vara inloggad under dagen. Ibland svarar hon dagen efter. Tror vi båda känner att vi är för olika som personer.
    Jag är nyfiken på en tjej som bor granne med mig.
    Jag vill ha henne. Men hur ska jag göra? Vi pratade på FB för några år sen men hon är inte med där längre.

• Anonym (James)

Nu är det en vecka sen hon skrev. Hon är inloggad varje dag.
    Jag har varit mer aktiv själv senaste veckorna. Skrivit till tjejer som känts intressanta, samma intressen, i "samma liga" utseendemässigt. De läser, men inget svar. Vissa kollar inte ens vem som skrivit.
    Då känner jag, varför anstränga sig?
    Tjejer är inne på min sida, en del flera ggr, men skriver inte. Förutom hon jag pratat med det senaste, innan dess var det 1år sen nån skrev.
    De som aldrig skriver är alltså inte intresserade. Och skriver nån mot förmodan så är inte det heller en garanti för att det ens blir en dejt.
    Haha, HUR fan lyckas folk?

• Anonym (James)

Hur ska jag få min granne nurå?
    Vi pratade på FB för tre år sen och det började bra. Sen frågade jag vad hon jobbar med och hon svarade "jag är intresserad av en annan kille"
    Alrighty then....
    Nu finns hon inte på FB längre.
    Hon glor rätt mkt när vi ses, så det är uppenbart att hon vill ha mig i säng.

• Anonym (James)
    Angelven skrev 2013-07-25 16:21:19 följande:

Fast jag vet inte om jag håller helt med. Jag kan gå in på drömtjej profil och sedan inte skriva om jag ser att jag inte är vad hin söker. I det fallet beror det på hennes krav, inte mina. Men, jag har fått höra att jag är lite för försiktig.
    Har också fått höra att jag är för försiktig.
    Det märkliga är att de som säger det inte skulle vågat gjort hälften som jag gjort.

• Anonym (James)

För oss som inte funkar så bra IRL, kan nätdejting vara ett komplement. Ingen tjej har stött på mig i verkliga livet men för nån månad skrev en tjej till mig först på en dejtsajt. Det rann ut i sanden men det var ändå uppiggande att få lite bekräftelse när man är svältfödd på sånt.
    I verkliga livet finns det också snorkiga brudar.

• Anonym (James)

Vi pratade inte på över en månad men har börjat mejla igen. Och hon verkar fortfarande vilja ses. Hon föreslog att vi kan höras på telefon nån gång.
    Jag är fullkomligt livrädd nu! Tycker det är jobbigt att prata i telefon med en okänd kvinna, men kvinnor verkar tycka om sånt.
    Vi har samma intressen men helt olika bakgrunder. Hon blev av med oskulden tidigt, haft många partners och varit gift, har barn. Jag är tvärtom.
    Man måste väl våga för att vinna antar jag.
    Nån som vet om det finns Dunderhonung för dejtsituationer? Skäms 

• Anonym (James)
    modesto skrev 2013-08-26 15:45:54 följande:
    skriv för henne hur du känner, precis som här
    Ja, och det lutar åt att jag tackar nej till att vi ses. Som andra skrev tidigare här, jag känner tveksamhet. Det är inte wow. Förstår inte ur det ska kunna funka mellan två människor med så olika bakgrund och erfarenheter.
  • Anonym (James)
    modesto skrev 2013-08-27 11:20:22 följande:
    Jag skulle ta en date ändå, bara för att träna vara social om inte annat. Det kan vara nervositeten som gör dig tveksam, du försöker undvika en obehaglig situation (vilken alla första dejter är för en blyg/ovan person).
    Man blir mindre nervös så fort man börjar prata och sen som andra skriver blir man mer van med situationen efter ett antal dejter. Sen när det kommer din rätta är du förberedd och inte lika nervös.
    Jag tycker tvärtom att det kan vara spännande med olika bakgrund och erfarenheter.
    Ja, det stämmer att jag är nervös. Det är fem år sen jag var på dejt sist, jag har aldrig haft ett förhållande. Den här kvinnan har varit gift, har flera barn. Är så förvånad över att hon fortfarande är nyfiken på mig. Hon vet min bakgrund, har berättat allt. Så jag BORDE väl träffa henne, för att åtminstone se om det skulle kunna leda till nåt. Drar jag mig ur, så kommer jag med all säkerhet att gräma mig sen, att jag inte ens provade.
  • Anonym (James)

Det blir nog inget. Förra helgen frågade hon om vi ska höras under veckan. Jag skickade två mejl som hon läste men inte svarade på. Hon är inloggad varje dag.
    Vi är för olika. Jag blev av med oskulden vid 35, enda kvinnan jag varit med. Och det var sex år sen. Hon skrev att det där är så länge sen så man kan inte tro det. Jag bör ragga upp nån och få sex.
    Själv var hon i tonåren första gången, och haft en del killar, just nu kk.

• Anonym (James)

Vi mejlade i en månad, sen hördes vi inte av på en månad, började mejla igen nyligen. Vi har inte dejtat än.

• Anonym (James)
    ander25k skrev 2013-08-30 07:02:31 följande:
    Aldrig , skulle inte vilja veta , och jag säger inte hur många jag har haft , bara antal fasta relationer .
    Jag skulle inte heller ha frågat henne om det. Men för henne verkar sånt vara viktigt. Det var ganska tidigt när vi hade mest kontakt som hon frågade när mitt senaste förhållande var. Jag hade inte frågat henne om det heller, känns som NU är viktigast.
  • Anonym (James)
    Isnogood skrev 2013-08-30 07:06:32 följande:
    Och ni diskuterar antal sexpartners och när man förlorat oskulden i mailkonversationer "ok"
    Ja, alla är vi olika  
    Ja, det är väl inte det ideala kanske Förvånad Men när hon frågade, jag kände det är lika bra att vara ärlig.
  • Anonym (James)

Inte ens några kortvariga relationer, det var ENDA kvinnan jag varit med Tyst Och hon frågade inte när min första gång, det var jag som berättade det. Kändes naturligt när vi var inne på ämnet. Hon visste redan att jag aldrig haft ett förhållande. Men visst har du rätt, man ska inte outa ALLT. Jag är kass på sånt här, men man lär sig nåt hela tiden. Jag får ta nya tag med nästa tjej jag ev får kontakt med.

• Anonym (James)

Låter som en suverän dejt Glad Ja, som sagt, jag får ta nya tag. Jag vill inte veta nåt om en tjejs tidigare relationer, hur många hon legat med. Så i fortsättningen skippar jag de som frågar mig om just de sakerna. 

• Anonym (James)
    modesto skrev 2013-08-30 13:02:03 följande:
    jag tycker att du gjorde rätt att du svarade ärligt. Jag tycker inte att det är avtändande att du hade sexdebut sent, eller få antal partners, snarare tvärtom. Varför ska man låtsas att vara någon annan. Hon var bara fel för dig om hon inte kunde tåla ett ärligt svar.
    Jag tycker att man ska vara så rak och ärlig och sig själv som det går.

Till hennes försvar får jag säga att hon aldrig ifrågasatt varför det blev så sent för mig eller att jag aldrig haft ett förhållande. Hon bara konstaterar att vi har olika bakgrund och erfarenheter. Hon verkar vara öppensinnad.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!