• Opcode

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (b) skrev 2012-07-07 21:13:02 följande:
    Hmm vad svårt var på en date igår som jag inte hade så höga förväntningar på... men det blev bättre än vad jag trodde. Gillar honom och vi träffade idag med... har bara gett varandra en kram och känner att man nästan måste kyssas för att se om kemi finns. Det var lättare blmed mitt ex där hade jag stark kemi bara jag såg på honom, han var otroligt fin. Den här killen är inte så snygg men har en fin personlighet väldigt trygg i sig själv och är väldigt kreativ.

Men jag är för feg för att kyssa honom! känns så klumpigt och vad händer sen då liksom och vill jag det...är rätt nervös i hans sällskap så jag förstår inte hur jag ska komma till skott. Och hur många träffar ska man ge det? vill egentligen bli tagen med storm, eller räcker det med att man känner lite attraktion och intresse?
    Bara att köra på, vad har du att förlora? Det värsta som kan hända är att han backar och inte vill se dig mer.
    BEEP BOP BOP BOP BOP! Det var fel, försök igen.
  • Opcode
    Anonym (c) skrev 2012-07-07 23:54:41 följande:
    E, du skriver att ni vill träffas efter några veckor, men här snackar vi dagar! De här killarna har mailat mig flera gånger o nu när jag tar mod till mig o svara o visa bild o allt vill de ses i nästa vecka! Jag får panik! Det är för snabbt, de skriver vad de heter o deras tel nr osv men jag känner dem ju inte. Får onda aningar...alla 3 är ganska snygga med bra jobb utbildning osv, men nån gnista är det inte mellan oss för vi känner ju inte varann jag vet inte om jag är naiv men vill kunna känna "det" även på mail, nån som fattar?
    Nej, Kort och gott- du är en idiot :) 
  • Opcode
    Anonym (Supersingeln) skrev 2012-07-08 01:05:01 följande:
    Själv tror jag att jag skrämmer bort många tjejer genom att be om en dejt redan efter ha skrivit till dem en gång. Men jag tycker det är så waste of time och skriva fram och tillbaka för att när man sedan träffas inse efter redan en halvtimma om det är en match eller inte.

Grymt avundsjuk på alla här som får till dejter på löpande band. Måste ha varit över ett halvår sedan jag dejtade sist. Är 34 i år och har nu varit singel i snart 4 år. Det borde ju inte vara överdrivet svårt att hitta en dejt i Stockholmsområdet kan jag tycka.

Det känns i alla fall nu som att jag måste hjälpa fru fortuna lite på traven. För varken på Ica eller på mitt jobb vimlar det av tjejer och man har ju hört att många faktiskt får till det på nätdejtingsidorna (men det kanske bara är en myt).  

Hursomhelt blev jag lite nyfiken på hur ni gör när ni dejtar. Bokar ni en dejt exklusivt eller har ni flera dejter inplanerade samtidigt?

Sedan vill jag rikta ett tack till alla som delar med sig av sina dejter. Riktigt kul läsning.  
    Är det något att vara avundsjuk på egentligen? Jag menar dom som får till det på löpande band träffar uppenbarligen inte rätt personer iallafall. Sedan kan jag förstå frustrationen, själv får jag knappt ett svar på mail om jag skickar- än mindre några mai själv; Har inte ens varit i närheten av en dejt med dom jag snackat med. Men samtidigt är jag inte säker på att jag vill det heller, egentligen vill jag nog bara veta vad det är som avskräcker och om jag kan göra något åt det, fast samtidigt ytliga tjejer är jag inte intresserad av.
    Det är så många som skriver dom vill träffa nya människor och bekantskaper men egentligen är det skitsnack.

Sen håller jag med, det verkar finnas outtömligt många som bor i stockholms området jämfört med andra städer.
  • Opcode
    Anonym (c) skrev 2012-07-08 13:02:20 följande:
    Jag hoppas att jag inte är någon idiot iaf, men förstår att om man är som jag kanske nätdejting blir lite svårare..:( Har inte varit singel så länge, lämnat ett långt förhållande bakom mig för ett halvår sen o känner att jag är redo för nåt nytt, men jag är inte typen som kastar mig in i något, vill att det ska kännas rätt o vill att killen jag träffar ska vara så intressant att om det inte finns nån attraktion kanske man kan vara vänner istället? Sen är det svårt med ålder, jag är inte så petig med sånt men är tveksam om det verkligen kan bli nåt när killen är mkt yngre, kanske lättare om killen är mkt äldre, vad vet jag? Ja får väl kolla vidare, nånstans finns det kanske en fin man som väntar, jag hoppas iaf det...
    Smilyn skulle antyda det var ett skämt, nej du är troligen ingen idiot. Jag tror du är långt från ensam att resonera så också. Dom allra flesta har förmodligen en liknande bakgrund också- lämnat ett förhållande, är rädda för att råka ut för en liknande situation igen och vill vara bergsäkra på att allt känns rätt. Men man kan helt enkelt inte vara det, man måste försöka kommunicera tills man tror sig bildat sig en uppfattning. Om man gör det via nätet eller på riktigt är egentligen irrelevant i mina ögon, på riktigt kanske det går fortare eftersom jag inte tror någon beter sig exakt lika på nätet som på riktigt. 

Man får inget gratis undantaget medfödda karaktärsdrag, att andra inte uppfattar, förstår eller respekterar dessa är förkastligt. Men det ända du kan göra är att visa dina intentioner. Du kommer aldrig kunna vara säker på vad någon annan känner eller hur länge det kommer vara. Det är tråkigt men sant, men man kan hoppas man stöter på en ärlig person som faktiskt är uppriktig med sina intentioner. Det kan kännas tråkigt det inget blir av, men det känns mycket värre att veta att man investerat enorma mängder tid, pengar och sig själv i någon annan som är ute efter något helt annat.  
  • Opcode
    Flashbulb skrev 2012-07-08 14:44:07 följande:
    blir så trött på denna ytlighet. Skrev 3 mail till 3 tjejer, bara rent allmänt utifrån deras presentation men inget svar. förstår inte varför jag utsätter mig för skiten egentligen. Önskar att någon kunde lägga märke till mig. En liten flört, en liten blick, bara något.
    Ta inte nätdejtingen för allvarligt, jag gjorde det också ibörjan- men jag har insett att man bara blir deprimerad av det då. Dom som inte ids svara är inte värda att lägga tid på iallafall :)

• Opcode
    Anonym skrev 2012-07-08 22:13:57 följande:
    gjorde detsamma, till 4 killar, inte ett pip... knäckande, visst är det!
    Återkom när du skrivit till 105 och fått totallt 5 svar :P
  • Opcode
    Flashbulb skrev 2012-07-08 22:21:39 följande:
    Intressant läsning om dagens kvinnor. Stämmer rätt bra också.

gettinglaidisimpossible.blogspot.se/
    Fast det är ganska irrelevant, dom kvinnor som inte förstår bättre och vill spendera sina liv på att leta kan få göra det.
    Som sagt man kanske kan dejtchatterna som ett chatt program med hög svårighetsgrad att få till en konversation, personligen så tänker jag bara testa det över semestern. Sen avregistrerar jag för gott oavsett vilket resultat det kan ge, det finns visserligen många som ser bra ut men att hitta sådana som inte är i direkt motsats till hur jag själv är mot andra är uppenbarligen svårt. 

Många skriver dom är snygga, glada, roliga och gillar träffa nya människor osv, men man behöver inte vara raketforskare för att förstå att det finns en och annan anledning till att dom är singlar eller förlorat ett förhållande. 
    Vissa verkar så rädda för att försöka igen såvida inte allt känns helt hundradirekt att dom verkar kastabort sina liv på det. Det finns bara en person man kan lita på i livet och det är en själv.  
  • Opcode
    Anonym skrev 2012-07-08 22:25:34 följande:
    tja, jag har inte räknat, men det är fan inte många fler än så som svarar mig.
    Jag vet hur knäckande det känns, men dom som inte ids svara är förmodligen inte en person man orkar med i längden iallafall. Det är inte jobbigt att skriva några ord tillskillnad mot vad det är att ha en fungerande vardag, städa, tvätta osv. Och går allt som det borde så är det där man hamnar tillslut, Man kan inte sitta och titta på solnedgångar, vara ute och resa hela livet.

Jag börjar faktiskt tro det är bättre att vara ute på riktigt och mer aktivt ragga, nätdejting verkar för dom flesta bara vara en katalog med människor och alla är beslutsamma på att hitta dröm prins(en/san) och jag tror inte dessa någonsin kommer få någon verklig utdelning innan dom får en mer realistisk bild av verkligheten och sänker sina förväntningar. 
  • Opcode
    Anonym (c) skrev 2012-07-08 22:35:06 följande:
    Usch då att bara få 5 svar på så många mail... Jag svarar långt ifrån alla, men det beror på att jag är så trött på " hej vad gör du en dag som denna"? Suck, seriöst liksom, vem fan orkar svara på det...är ungefär samma som när man går förbi ett gäng killar där nån ropar " öh hej vart är du på väg tjejen"! Tönt tänker jag då o ignorerar, samma sak gäller mail. Jag vill ha en presentation, veta nåt väsentligt om killen o gärna se att han är kapabel att skriva mer än 1 mening, samt att han är läskunnig o alltså bara svarar om han matchar den ålder jag söker. För tro det eller ej, jag vill inte träffa nån som är. 15 år yngre eller 15 år äldre än mig, faktiskt. Sen fattar jag inte vitsen med dom som skriver o bor 50 mil ifrån mig, jag har barn o är inte flyttbar o när jag skriver det så får man till svar att vi kan ju prata o ha kul...hmm nä prata o ha kul har jag med mina vänner, jag söker en kille att träffa...suck. Ja jag är nog en ytlig bitterfitta men då får det va så, vill inte nöja mig med nån mailkompis, vill ha en dejt!
    Skriver du själv mail till andra eller tar du enbart emot?
  • Opcode

Min poäng är bara att när man satt sig och försökt titta på presentationen och skriva ett brev med lite faktiskt innehåll i 15 minuter och gjort detta ett 10 tal gånger och ingen bryr sig om att ens säga tack, så blir det inte så lockande att skriva något längre mer. Presentation har iallafall jag på min profil precis som många tjejer.

Så jag har förståelse för dom som skriver "Hej hur är det med dig?" osv, det beror sannolikt inte på att dom är oförmögna att skriva några längre brev utan att dom insett precis som jag att det är slöseri av tid på dom som är så lata, att dom inte ens kan svara. 
    Det handlar om att försöka få igång en konversation, jag förstår inte varför det ska vara annorlunda på en dejtsite mot andra medier. Men som sagt det är de personernas förlust- Som du kanske kan se på dom poster jag gjort här så har jag absolut kapacitet att skriva längre mail, men jag har ingen större lust att investera tid i något som är bortkastat. Jag kan likgärna skriva ett enrads mail och titta på youtube resterande av tiden :)
    får man något tillmötesgående svar med bara en enkel motfråga så kan man lägga mer tid på den personen.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!