Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det är därför jag inte vill lägga upp kort på mig själv, känns som att hela världen ska bedöma mig & känna igen mig. Som man känns man extra utsatt eftersom vi redan konstaterat att vi ofta måste Maila många fler innan vi får napp. Man får liksom fläka ut sig så mycket. Jag har inga problem med att skicka kort relativt snart men vill ändå ta mig förbi första två mailen så att det ändå finns lite möjlighet att tro det kan bli dejt innan man outar sig. Snälla Madamer, kan ni inte tänka på det innan ni ratar oss utan kort?

• Anonym (Man)
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-03-24 23:59:36 följande:
    Ja det vanligaste tipset är väl (till dig anonym som inte "kan nätdejta" ) att inte ta det så seriöst inte göra det större än att gå och fika med vem som helst, uppstår det något så är det kul, funkar det inte så har man ju ändå kanske haft en ok stund. Varför kan du inte träffa "någon du inte känner". ? Det gör man ju i massa olika sammanhang via jobb, middagar, fester, både killar och tjejer

Bra inställning, outa dig så inboxar jag & finns kemi har vi en prestige och kravlös dejt på lördag. Klappat & klart!
  • Anonym (Man)

Har varit medlem på en nätdejtingsida i ca tre veckor och börjar redan tröttna.

Som de flesta här skriver är det verkligen kvinnornas marknad och de kan ofta välja och vraka. Ska man sticka ut som man måste man se bra ut och skriva bra. Man måste ge mycket mer av sig själv för att få kontakt (generellt sett), man måste alltså blotta sig mycket mer, som person.

Jag har valt att inte ha bild men lägger desto mer kraft på skrivandet och får jag ett bra svar och kvinnan verkar vettig och intresserad skickar jag ett kort ganska omgående.

Jag har full förståelse för att kvinnorna vill se kort innan de skriver för mycket men samtidigt borde väl ett bra skrivet brev också ha sitt värde? Man hör ofta klagomål på att 90% av männen inte kan uttrycka sig etc.  När det väl dyker upp en som faktiskt kan och vill det, varför rata direkt?

Varför inte skriva ett bra brev tillbaka och klargöra att det verkar bra men att man inte vill gå längre än så utan bild. Varför läggs ingen som helst ansträngning från kvinnans sida?
    Förstår att det är kvinnans marknad men är man själv inte beredd att göra minsta ansträngning kan man inte heller klaga om man aldrig hittar någon annorlunda.

Vet att jag låter bitter men fan vad tråkigt det är! haha

• Anonym (Man)

Tack för tipset men jag är verkligen inte den som är den. Jag har absolut inte höga krav på utseendet, jag måste givetvis attraheras men är inte alls ute efter idealkvinnan (enligt mallen, MIN idealkvinna vill jag givetvis ha). Jag lägger enormt mycket mer fokus på personlighet än utseende. Det har hänt att jag inte svarat någon enstaka men det har mer handlat om att det är begränsat med brev man kan skicka gratis, haha.

Så just den biten tror jag att jag är ganska bra på.

• Anonym (Man)

Haha, tack!

Känns kanske inte bra, för det är tråkigt för dig och andra tjejer men snällt att du försöker få mig på bättre humör 

• Anonym (Man)

Kvinnor är inte kloka!

Skrev två långa och genomtänkta mail till två olika på en sida...ingen svarade, antar att det är pga att jag inte har kort.

Men vad fan! Hade en kvinna utan kort ansträngt sig så mycket för att skriva till mig, hade jag svarat. Möjligen att jag hade varit tydlig med att jag vill ha kort men visst fan hade jag svarat om kvinnan ansträngt sig mer än 98% på sajten.

Fan, lägger snart ner skiten!

• Anonym (Man)

Jag kräver givetvis inga svar, tycker bara att det är tråkigt att det inte uppskattas att man anstträngt sig lite.  Jag förklarar ofta varför jag inte har kort och erbjuder mig att skicka ett...men det är klart att det vore trevligt med ett minimum av ansträngning tillbaka. Verkar det jag skriver intressant kan man alltid svara och passa på att be om kort.
    Att jag skriver lite längre innebär inte att jag går i giftastankar, bara att jag försöker visa att jag är kapabel att lägga mer energi på den som känns intressant.
    En del tjejer kan få mängder med brev, som man blir det lite som en jobbansökan, man måste sticka ut lite.

Tja, allt bra?
    Du är snygg och låter rolig.
    Ska vi ta en öl till helgen?

Jag har ingen aning men får för mig att det går tretton på dussinet såna mail.

Inser att jag kommer att bli tvungen att lägga upp ett kort förr eller senare...om jag nu vill hitta någon.

Haha, gud vad bitter jag låter...har nog en svacka

• Anonym (Man)
    MittAnvändarnamn skrev 2012-07-06 11:20:25 följande:
    Jag har hängt en del på dejtingsajter till och från i några år, kanske lite halvseriöst då jag eg visste att jag nog skulle vara för feg för att träffa någon på riktigt. För två månader sedan hittade jag dock ett kap på HP och blev så intresserad att jag verkligen inte kunde låta bli att möta upp med honom. Det funkade fint, han var mycket trevlig, rolig, charmig, mysig, söt etc etc.. Redan efter en vecka hade vi ett samtal av den allvarligare typen då han hade råkat notera att jag varit inloggad på mitt konto och han sa att han tyckte för bra om mig för att känna att det var ok med dubbelspel och liknande. Vi stängde ner våra konton båda två och fortsatte höras varje kväll och ses ytterligare fyra gånger (blev inte fler träffar då vi inte bor i samma stad).
    Igår berättade han att han utöver mig dejtat en annan tjej 2/3 av tiden. Jag vill inte låta bitter eller ens irriterad men är det KONSTIGT att man blir frustrerad över alla taskiga typer som finns därute!? Är det bara jag som tycker det är ett sådant himla slöseri med falskspel och lögner...jisses...raka rör är så underskattat.  Ehum..vet inte om detta inlägg passar bäst i den här tråden men hmm..jag hade ett sånt behov av att skriva av mig och..vi träffades ju på nätet om inte annat.. :)
    Välkommen till bitterhetstråden!
    Jag förstår inte heller den stilen.
    Det är väl nackdelen med nätdejting, att det troligen är lite beroendeframkallande. Att många träffar någon men inte kan låta bli att "bara kolla lite". Själv skulle jag  troligen inte logga in så mycket mer om jag träffade någon..och om det sen var något att satsa på skulle jag ta bort kontot.

I värsta fall får man väl fixa ett nytt om det skiter sig men träffar man någon får man göra det ordentligt, annars är det ju dödsdömt.

Ni som kan lite, vilka gratissidor är bäst?  Nu menar jag även utbudsmässigt..haha. Kvinnor i västsverige 28-41 typ
  • Anonym (Man)

Opcode

Jag har läst en del...vill du ha ett ärligt svar?

Du inleder bra men jag tror att många kvinnor kanske upplever dig som för på, för krävande. Känslan är att du gräver dig ner i minsta detalj oavsett ämne.
    Musiken du hela tiden vill ha feedback på...eller allt som du vill ha feedback på. Musiken, utseendet, texterna...jag förstår dig men tror att många ser ett enormt bekräftelsebehov och blir lite "rädda".
    Du kan nog också upplevas som lite kantig ibland.

Jag kan ha fel, givetvis!

Mitt råd är att du ska chilla lite, kanske få hjälp med att komma över dina sår och sen ha en lite mer nedtonad attityd.
    Du har en hel del bra tankar och kan säkert bli en bra pojkvän men jag tror du ger fel signaler.

Ta detta som positiv kritik nu, det är inget dissande.

• Anonym (Man)
    Anonym (men) skrev 2012-08-03 20:37:12 följande:
    Nää..han som jag var lite sugen på..är såå seg Tungan ute
    Hon jag snackar med i sthlm, din kompis...hon berättade att du minsann hånglar då och då.. *fiuuuttt fiuuuu* (busvisslade)
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!