Inlägg från: Helpful |Visa alla inlägg
  • Helpful

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (Lom) skrev 2012-05-17 21:30:21 följande:
    Varför inte? Finns väl allt möjligt folk här.
    True! Men trodde inte jurister var intresserade av "den lilla människan"... Jag är rädd att jag har den fördomen - när det kommer till jurister - att de bara är pengaslukande varelser som vet vilket typ av VISA-kort klienten har men inte vet vad klienten heter typ! Jag läste något på en advokatbyrås hemsida det löd ungefär: "Ring helst under X timme, då vi har mest möjlighet att svara. Vi försöker att jobba med alla ärenden lika rättvist, men vid hög arbetsbelastning kan det hända att ett eller flera ärenden ges förtur. Detta innebär inte att ditt ärende blir sämre hanterat..." bla bla...  Alltså en byrå jag ALDRIG skulle anlita!
  • Helpful
    Anonym (Lom) skrev 2012-05-17 21:31:07 följande:
    Den frågan kräver en uppsats till svar.
    Jag dricker vin och är liiiiite dragen.
    Okej lugnt! Jag ville i och för sig bara ha det korta svaret, men lugnt som sagt!
    Alexiandra skrev 2012-05-17 21:33:52 följande:
    Kanske bättre ta sånt där via PM eller i en annan tråd? ;)
    Absolut, sorry! Och i och med förklaringen ovan så får det sätta punkt för mina funderingar i denna tråden!
  • Helpful
    Stekt potatis skrev 2012-05-17 22:02:27 följande:
    NEJ, man måste inte ha pengar och prylar och bara brandman för att få till en date. Ofta räcker det med att vara lite finurlig, kul, smart och smidig så löser det sig. Beroende på vad för sorts tjej man söker förstås. Som du frågar får du svar, typ, eller vad man nu ska säga .  Bimbo som gilar bilar, ja, jo, då får du det kanske svårt om du inte har alla de där pengarna och det du nämner ovan. I dag ska man kanske akta sig för att stå klädd i polisuniform då det ger mindre trevliga associationer an jag känna...

Tjejer har precis samma problem, vi får inga mail, absolut inte svar på alla mail man skriver och blir allmänt dissade vi också. Men man får akta sig från att bli bitter för det är nog bland det mest oläckra som finns, och det lyser igenom även den mest trevliga presentation kan jag känna ibland.

Läbbig tjej som ringde, jag hade också blivit livrädd!
    Inte bitter etc. Jag prövade mest men trodde väl att det skulle vara mer seriöst än vad det var/är... Jag sökte inte efter blondiner etc. men blev förvånad över att många tjejer var så "prylfixerade" på en dejtingsite!

Jo tjejen var GRYMT läbbig eftersom hon pratade så där torrt, slääpigt med rösten lite som att man är hes och lite berusad samtidigt. Detta hände för länge sedan så jag vet inte alls vad mer hon sa, men mycket var böna och be och förslag på olika sexaktiviteter. Nu tycker jag mest synd om henne! (Tänk att vara "inlåst" på nåt  hem och bara ses som "det" en kostnad för kommunen i ena änden och en "pengamaskin" för det privata vårdbolaget i andra änden...usch vilket liv)...
  • Helpful
    Stekt potatis skrev 2012-05-17 22:19:57 följande:
    JAG är inte prylgalen . Fast jag är iofs sjukt jobbig på alla andra möjliga sätt. Ringer inte och flåsar till folk på nätterna dock ,-).
    Men, vart hittade du henne? Eller snarare, vart hittade hon dig kanske...Var det nån du hade haft kontakt med via en nätdejtingsida?
    Jag tror hon slog fel på någon siffra möjligtvis. Ty ingen jag har träffat. Har jag träffat henne så är du gravid med mitt barn!  

Skönt att du  inte är prylgalen och att du inte ringer och bönar och ber efter sex! På vilka sätt är du jobbig då?
  • Helpful
    Anonym (Tabula) skrev 2012-05-20 22:37:39 följande:
    Jag tror jag är lite benägen att hålla med här faktiskt. Vad är humor liksom? Jag brukar akta mig lite för killar som skriver att de är roliga, just för att jag har märkt att jag väldigt sällan tycker att de är speciellt roliga faktiskt, snarare tvärtom  Rolighet måste bevisas på andra sätt, t.ex genom den löpande texten som Rainbow skriver, inte som ett explicit utalande. Och såna som "alla" tycker är rolig, ja det kan ju vara en sån som har Stefan & Kristerhumor och då springer jag all världens väg, eller som ska citera Nilecity och sånt oavbrutet (mer vanligt för några år sedan förvisso, men det finns säkert liknande paralleller att dra idag).

Men, se det som konstruktiv kritik och inte en dissning! Försök att fila lite och vara lite mer personlig, din text skulle inte väcka mitt intresse alls om jag hade ramlat på dig på en datingsida. Jag föreslår att du övar på oss här så ska vi hjälpa till!
    Jag håller heeeelt med dig! angående detta med att vara rolig: många säger att: "Jag är rolig" sen visar det sig att roligt för dom är när man har buskishumor eller torr humor eller humor på andras bekostnad och då springer jag min väg!

Jag var med på en sådan här dejtingsida men jag tyckte att alla tjejer skrev i princip likadant så jag tröttnade.Tungan ute Många tjejer verkar ge varandra - i princip - samma råd så det kanske är därför som många skriver så lika? Det fanns nååågra, ärliga, fina guldkorn men dom var få. De flesta var som de flesta i åsikter och agerande! Och som Tabula säger ovan så var det ALLDELES FÖR MÅNGA som sa/skrev saker som de inte menade eller som inte var sanna! Konstig värld där alla oärliga försöker träffa de oärliga...det var en orsak till att jag avregistrerade mig!
  • Helpful
    Anonym (33-åring) skrev 2012-05-25 22:38:56 följande:
    Berätta! Vad är din erfarenhet att alla skriver?
    Nej men du vet: de vanliga klyschorna: "Hej jag är en romantisk tjej, som är ärlig, snäll, rolig enligt mina vänner om man frågar dom. Jag söker en kille som värderar ärlighet, kommunikation och humor högst och älskar äventyr".

Sen visar det sig att det kanske är 1-2 på 20 stycken som verkligen KAN kommunicera, som verkligen ÄR ärlig, som verkligen ÄLSKAR äventyr och att "äventyr" inte är synonymt med "Kalles Camping" eller en suparresa till Turkiet, utan som verkligen KAN tänka sig att "spara"/jobba ihop en månad för att på egen hand under en månad upptäcka X land.

(Jag hade kontakt med en tjej som verkligen var SANN <3 på alla de sätt jag nämner ovan + äventyrlig: hon och hennes familj bodde billigt i en lägenhet och sparade undan 100 000:- som alla jobbade ihop varje år, för att sedan åka till ett land per år och upptäcka detta land! GIVETVIS blev min mobil stulen...  Gråter HON gjorde mig verkligen KÅT i både, kropp, själ och hjärta<3 Varför finns det så FÅ äkta tjejer? Nu har jag två mobiler där jag sparar alla nummer + en pappersutskrift).
    Anonym (33-åring) skrev 2012-05-25 23:10:48 följande:
    Jag blir lite nyfiken på om "tycker om att resa" betyder "åker till nya spännande ställen minst tre gånger om året" eller "charter vart femte år, helst till samma ställe" Glad
    Tyvärr så menar de flesta "charter vart 5:e år till samma ställe" 
    ">

det är sååå sällan man stöter på en tjej som verkligen VILL resa (och med "VILL" menar jag inte en resa där mannen har betalt för allt) utan de flesta vill hänga med Bamse vid poolen á la typen Stig Helmer resa!:/
  • Helpful
    Anonym (Hejhopp) skrev 2012-05-25 23:36:40 följande:
    Tjejer som gillar att vara ute och röra på sig i världen träffar killar där ute. Se till att vara en av de killarna... Åk och jobba som volontär, backpacka, gå en folkhögskola eller universitetskurs där man åker till något fattigt land eller gör en MFS. De riktigt äventyrliga tjejerna har nog inte tid för nätdejting tyvärr, de träffar ju en massa kilar IRL hela tiden.
    Jag träffade henne IRL!
  • Helpful
    Anonym (joo) skrev 2012-05-26 21:57:16 följande:
    Hur går det för alla?:)

Men vadå,helpful..tappade nr..hade ni inte varandras namn..måste ju kunnat hitta på varandra igen? 
    Bara förnamn eftersom vi inte gjorde den här "klassikern" som många ägnar sig åt att fråga ut andra om allt (svärmors frissa, hundens namn, hur mycket huset kostade osv. tills de sakerna som leder fram till att man frågar varandra om namn), sen så hade JAG ett oregistrerat kontantkort och jag antar att hon hade det med eftersom jag inte hittade henne...
  • Helpful
    DanM skrev 2012-05-27 15:07:11 följande:
    Nu har jag provat lite. Har träffat två tjejer som verkade intressanta. Ingen av dom såg ut som jag trodde, utan verkar vara väldigt duktiga på att ta kort på sig själva. Nu lägger jag ner internetdating, och joppas på bättre lycka irl.
    DanM skrev 2012-05-27 17:15:53 följande:
    Nej, jag blev inte så attraherad av någon av dom. Vet inte hur det funkar för dig, men det är viktigt för mig att det finns en fysisk attraktion med. Sedan tappar jag intresset när man "utger" sig för att se ut på ett sätt men ser ut på ett annat.
    Håller med: sånt är sjukt avtändande!:S Jag la ner Internetdejting av samma anledning som du gjorde
    Anonym (Hejhopp) skrev 2012-05-27 18:28:36 följande:
    Fattar vad du menar med att folk tar "snyggfoton"! Har hört från både killar och tjejer att dejten såg helt annorlunda ut i verkligheten, bilden var gammal, hen hade gått upp mkt i vikt.

Men går det inte att gissa lite i förväg vilka bilder som inte riktigt stämmer? T.ex. om tjejen är väldigt sminkad, fotot taget lite uppifrån, osv?
    Jag - till skillnad från många andra - läste igenom varje presentation noga, men så fort jag såg ett kort som du beskriver Hejhopp så gick jag vidare eftersom jag inte gärna vill stöta ihop med en överviktig morsa (jag gjorde det en gång och hon sa:. "du är het jag kan hämta dig i min bil eftersom du bor så nära så kan vi ha trevligt" - TACK MEN NEJ TACK!) som visar en blid på sin dotter eller när hon var typ 18 år gammal...

Nu har jag flickvän och jag:

a) ångrar inte det året jag testade att dejta - nyttig erfarenhet och få träffa lite "utslaget" folk (socialt eller ofta emotionella/psykiska problem)
    b) jag skulle aldrig lita på en tjej från en dejtingsite eftersom det är mycket bluff och båg (en polare hade träffat på en schizofren tjej:S) och ja inte mycket sanning där ute, mest ett stort ormbo!:S). Den trevligaste tjejen jag har pratat med är tjejen och hennes mamma, men tyvärr så bodde jag inte i Nässjö, men ett trevligt undantag som bekräftar regeln att det FINNS guldkorn, men det är just det som är problemet: man orkar inte ploga sig igenom en skog av tjejer med emotionellt bagage etc. bara för att hitta någon som man trivs med (men som man inte i slutändan vet om man kommer älska). Eftersom många tjejer beskriver många killar som pervon så är det heller ingen kultur man vill vara inblandad i. Dejting är inget för mig utan jag trivs bäst IRL!
  • Helpful
    Anonym (Tabula) skrev 2012-05-29 22:34:53 följande:
    Sådärja, nu är jag tillbaka i nätdejtingträsket! Vill helt enkelt träffa någon och det känns inte som att jag har så många andra möjligheter till det än att just nätdejta tyvärr. Har lagt in en profil på match.com då det känns mer seriöst på nåt sätt, och min killkompis som är jättevettig träffade sin stora kärlek där, så, varför inte? Gäller bara att ha ett öppet sinne, det finns vettiga människor (Helpful, du generaliserar way too, jag känner massor med fantastiska tjejer som nätdejtar och jag går inte av för hackor heller ;)).

Jag håller med ovan; man känner rätt snabbt om det är något man kanske kan tänka sig att ha en fortsättning med och man ska INTE slösa en massa tid på trög kommunikation. MIddag 7 ggr utan att det händer något, hehe, ja hon är nog jäkligt hungrig men inte på det som du är ute efter.. :(.

Håll tummarna för mig nu!
    Jag vet att jag generallierar men det gör jag för att: 

a) det är "det enda" folk förstår på ett forum
    b) Inga C-uppsatser orkar jag med och förklara allt i detalj och vad som avviker och inte avviker från mönstret och då blir en generalisering bra att använda sig av
    c) och jag tycker många svenskor är tråkiga - mycket snack och liten verkstad + att folk inte kan ta initiativ till romantiska saker mer än att sätta på kaffebryggaren efter man har haft sex, not my cup of tea!  
  • Helpful
    Anonym (rainbow) skrev 2012-05-30 20:23:23 följande:
    Kan som svenska säga att jag är otrolig tråkig om jag är ointresserad och då stämmer även mycket snack och liten verkstad bra om jag ens snackar överhuvudtaget. Har någon fångat mitt intresse på riktigt så brukar jag lägga ned liiiite mer effort både i snack och verkstad. Kanske har du träffat tjejer som du inte riktigt klickat med?
    Nog har dom velat ha mig alltid!Tungan ute
  • Helpful
    Anonym (rainbow) skrev 2012-05-31 08:15:08 följande:
    Självförtroendet är det inget fel på? Vet ju i och för sig inte vilka tjejer du träffat men jag vidhåller, är jag ointressant så är jag förmodligen inte tillräckligt intresserad. Jag kanske ger dig en halvhjärtad chans i bästa fall. Och är det mycket snack, liten verkstad så har du absolut inte lyckats få mig på kroken. Mest troligt så skriver jag då för att få bekräftelse och inte för att jag vill ha dig.
    Vad hjälper det självförtroendet att "umgås" med någon som man inte vill ha? Njae jag är väldigt kräsen. Jag har svårt för att umgås med genomsnitts-kvinnan! Jag vill ha sååå mycket mer än att bara "försöka få någon på kroken" (jag spelar inte ett spel), utan jag vill att umgänget ska vara som en dans där man ger och tar. - Något som FÅ förstår (och tyvärr tror jag det är FÅ som KOMMER förstå vad jag menar eftersom just genomsnitts-kvinnan oftast befinner sig här...).
  • Helpful
    Anonym (men) skrev 2012-05-31 18:09:39 följande:
    Befinner sig genomsnitts-mannen också här?:(
    Förmodligen..:( (Med vilken jag ej ska sammanblandas med dock).
  • Helpful
    singel pappa83 skrev 2013-01-07 01:19:40 följande:
    Nu förstår ja ingenting, har snackat med en tjej ( som jag hittade här på fl)  i en vecka ungefär, vi har pratat på skype,sms,wf och i tele. har oftast pratat via wf och dom senaste dagarna har vi pratat så gott som hela dagarna.... spelat  ca 10 matcher  där vi kommit upp i d maximala antalet meddelande (500st) 
    Sen ikv så hade hon pratat med sin mamma å kommit fram till att hon måste ta tag i sitt liv osv bla bla typ. så nu ska hon inte använda sin tele eller data längre...... fattar nada. allt flöt på hur bra som helsst och allt bara klickade.  å sen poff inget mer....
    Hon säger att hon kommer höra av sig när hon kan , men jag vet redan nu att hon inte kommer göra d..

Än en gång så visar d sig att så fort ja visar min mjuka goa fina sida, så försvinner intresset.....

Back to square one!  
    Strunta i henne... Vet du hur många tjejer det finns i Sverige?Flört Glöm henne...
  • Helpful
    Anonym (Tabula) skrev 2012-02-24 21:32:24 följande:
    Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.
    Har du flera på gång samtidigt?Förvånad
  • Helpful
    Anonym (Tabula) skrev 2013-01-07 09:17:34 följande:

Ja det är klart jag mailar med flera stycken samtidigt. Det är ju en nätdejtingsida och jag har inte träffat någon IRL ännu.
    Låter inte helt ärligt i mina öron...  
    (Och vilket liv det hade blivit om en kille hade gjort så - dejtat flera på en gång. Jag tycker inte det är skillnad på IRL eller nätet. Ärlighet varar längst).

• Helpful
    NooneBird skrev 2013-01-07 09:42:14 följande:
    Det är klart att man mailar lite löst med flera st innan man fastnar extra för någon av dom Helpfull. De flesta gör nog så skulle jag tro...
    Anonym (Tabula) skrev 2013-01-07 10:09:15 följande:

Du missuppfattar. Jag mailar, jag inleder inte romanser med dem ;). Jag hoppas verklien att killarna gör det också, tar faktiskt det som en självklarrhet. 
    Okay så så är det bara jag som är old fashion!SkämsSkäms 

• Helpful
    Tusse85 skrev 2013-01-07 10:15:24 följande:
    Haha självklart ska man kunna maila med flera samtidigt :D Sen tycker jag även att man kan dejta flera på en vecka oxå om man vill de för är mer sen när det handlar om en andra och tredje dejt med samma person som det blir annorlunda.
    I somras lyckades jag med 3 dejter samma dag men de va väldigt mycket och inget jag rekommenderar, haha. Hade en väldigt tråkig dag helt enkelt ;) men började med frukost på ett cafe, sen picknic på en filt i en park och sen middag på en resturang :)
    Gratis mat den dagen...
  • Helpful
    Anonym (men) skrev 2013-01-07 10:18:55 följande:
    Jättegulligt! Men om man får 7 mail samma dag..ska man svara på ett och vänta vad det leder..innan man svarar på nästa?
    Vet inte.. Jag träffar  henne nog hellre i så fall.^^
    Tusse85 skrev 2013-01-07 10:19:50 följande:
    Haha bjöd på frukosten om jag minns rätt ;) Tar aldrig förgivet att killen ska betala utan gör det gärna själv :) Hur gör ni andra?
    ok.

Anonym (men) skrev 2013-01-07 10:24:10 följande:
    Nej,dejta flera skulle jag aldrig göra.

Klokt val.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!