Inlägg från: Anonym (nybörjare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nybörjare)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (tjej 21) skrev 2012-04-22 23:30:01 följande:
    Det jag inte förstår är folk som skickar en "flirt" sen skriver man till personen och han svarar inte! :S Varför skicka en flirt från första början då? :)
    jag vet helt obegripligt har inte heller fattat grejen med flirtarna
    typ "dig vill jag veta mer om" jaha men dra iväg ett mejl med ett gäng frågor och glöm för all del inte att på nåt sätt visa att du läst presentationen och fakta genom att kommentera nåt du fastnat för
    men det kanske finns en "random-knapp" som bara sprutar iväg en massa flirtar och först till kvarn...
  • Anonym (nybörjare)
    Anonym (tjej 21) skrev 2012-04-23 00:25:37 följande:
    Jo men när man skriver sedan ett mail till person och sedan inte får ett svar. Vf skicka en flirt från första början om man inte tänker svara på mailet sen? Typ va du intresserad eller inte?! Killar gör en bara förvirrad :P hehe
    hehe hur tänker killar egentligen? men låt oss inte förirra oss in i diskussion om det...
    just nu har jag ett case på g.
    en jag mejlat med för några dagar sedan (kommer inte ihåg vem som började ska se om jag kan kolla det) skickade plötsligt en flirt, date-varianten. jag har svarat, men han har inte läst ännu vilket är helt okej man kan inte hänga där hela tiden.
    men ska man liksom haka på själva date-förfrågan? själv tänker jag att jag inte är sugen på att träffa nån bara sådär. för snabbt för mig liksom vill gärna mejla lite mer först för att lära känna lite mer.
    jag har fullt upp med mitt liv och inte riktigt tid eller energi att dra iväg och träffa folk som jag inte vet om jag verkligen vill träffa.
    hur tänker ni?

• Anonym (nybörjare)

okej mitt "case" har t o m skickat två date-flirtar...
    det var nog han som började mejla vad jag kan läsa ut av historiken
    apropå statistiken om vem som börjar mejla och om det leder till date eller ej
    sen har jag en nytillkommen 23-åring som flirtar... wtf han kunde vara min son el åtminstone svärson
    skönt att vara lite ledig såhär en mån morgon så man kan ägna sig åt väsentligheter...

• Anonym (nybörjare)
    P30 skrev 2012-04-23 14:37:16 följande:
    När du inte längre är nybörjare så vet du att det är inte förrän ni träffats som du vet om det kan bli något eller inte. Om man mailar en massa skapar man sig förväntningar om hur personen är, hur han/hon ser ut osv som alltid visar sig vara fel. I de flesta fall är personen bättre i din fantasi än i verkligheten.

Så - visar sig personen efter två, tre mail vara rimligt vettig, sätt upp en dejt, en halvtimme på ett fik. Var tydlig med att du bara har en halvtimme, betala ditt eget kaffe och känn efter om det flyter på, om du är attraherad, om det känns som om det skulle vara spännande att ses igen.

Gå efter en halvtimme, tacka för dejten. Om du vill ha kontakt säger du att du hör av dig, vill du inte ha kontakt ber du honom höra av sig. Skicka ett sms efter någon timme att det var trevligt och att du gärna ses igen i nästa vecka. Om han hör av sig berättar du direkt att det inte kändes som att det klickade och önskar honom lycka till.

Gör du så här slipper du åka känslomässig berg- och dalbana, slipper hoppas varje gång att det är hen med stort h, låter personen få en chans, utsätter dig inte för risker eftersom ni ses på ett ställe dit andra går.

Vill du vara extra trygg skaffar du ett kontantkort som du använder som dejtingtelefon som du använder för alla dejtrelaterade kontakter tills ni är tillsammans på riktigt, då slänger du kontantkortet, eller om någon inte fattar ett nej, då kan det också vara bra att kunna slänga numret.

Lycka till!
    Tack vilka bra tips!
    grejen är bara att jag tycker att mitt jobb sätter mig i en utsatt position i min hemstad så jag har lite svårt att låsa upp mina bilder och även att träffas.
    säkert bara en tröskel jag måste komma över.
    skaffar kontantkort imorgonGlad
    Anonym (Lina) skrev 2012-04-23 22:36:02 följande:
    Helt riktigt! En gång i tiden, för 10 år sedan i ett tidigare singelliv, resonerade jag väldigt återhållsamt och gjorde det till världens grej att komma till skott på första dejten.

Mailade fram o tillbaka med en kille i 7 månader. Vi sågs en gång. Det räckte. Sågs aldrig mer och slutade maila efter det.

Den här gången var jag inne på att träffas asap med den jag blev intresserad av , för att inte bygga några illusionsbyggen på egen hand. Och nu är vi typ ihop! :) Han har varit här hela helgen. Fantastiskt mysigt. :)
    låter underbart!
    och ja det är nog en tröskel jag måste över helt enkelt.
    vi får se hur det blir med dubbelflirten... han vill se bilder...
  • Anonym (nybörjare)
    P30 skrev 2012-04-25 09:27:47 följande:
    Du behöver inte visa några bilder alls. Ser du OK ut kan det tvärt om vara ett sätt, om ni ses tidigt att faktiskt ha ett övertag. Kvinnor generellt använder sin snyggaste bild, gärna photoshoppad för att bli extra snygga, få extra många dejter.

Däremot konsekvenstänks det inte så mycket...

Det du vill är bara följande:

1. Du vill ha en dejt.
    2. Du vill att han skall bli positivt överraskad.

Det är möjligt att du får hälften så många dejter med en urzoomad bild som bara visar din kroppskonstitution och inte går att identifiera. Beroende på hur utseendefixerad du själv är kan det vara rätt eller fel halva som försvinner. 

Men - om du har den snyggaste bilden, den som är tillfixad och som du aldrig kommer att kunna svara upp till så *kommer* din dejt att bli besviken. Om man nu har snöat in på supersmala tjejer, du får en ansiktsbild på en tjej med ett smalt ansikte och hon visar sig ha 25kg övervikt så spelar det ingen roll att du fick till en dejt, hens första intryck kommer att vara att du är en tjockis.

Om du har en bild som visar din kropp så kommer du, om du har 25kg övervikt att få färre dejter, absolut. Men å andra sidan slipper du få reda på att det beror på dina kilon och de som träffar dig vet hur läget är. Och kanske gillar det. Bara för att du är smal i ansiktet och överviktig betyder ju inte det att det inte finns män som gillar dig precis så som du är, om de får en chans att få reda på det.

Så, dagens dejtingbildtips:

1. Ha med en bild. Är du rädd för att bil igenkänd, fundera på varför. Vet inte alla att du är singel?
    2. Bilden skall inte vara redigerad, gammal eller att du skall ha ändrats sedan den tog. Är du rödhårig så har du en bild när du är rödhårig. Är du 35, så har du inte en bild från när du är 22 även om du var smalare, snyggare och hade mindre hängiga bröst.
    3. Bilden skall visa när du har kul. Du skall inte le sött, du skall tokskratta - i alla fall om du vill träffa någon som får dig att skratta. Ta med en kamera ut nästa gång och tvinga dina kompisar att ta femhundra bilder på dig hela kvällen, framför allt när du har kul. Din potentiella partner vill ha kul med någon som är möjlig att ha kul med. Det är det sexigaste som finns, det tycker generellt båda könen.
    4. Någon bild skall visa din kropp. Inte i bikini, det är för mycket. Är du snygg kommer du bara attrahera folk som vill ligga (vilket kan vara rätt ibland) och är du inte så snygg är det bättre med en påklädd bild. Om du älskar att rida kan du väl ha en helkroppsbild på dig och hästen så slipper vi allergiker kontakta dig! :) Älskar du att spela fotboll, ha en bild av det. Visa inte bara hur du ser ut - utan dig i ett sammanhang.

Sen - låt bli att titta på dina konkurrenters bilder i någon större omfattning. De är säkert snyggare än du, på bild. En av tio som man träffar är snyggare i verkligheten, det är de man vill träffa igen.
    du är underbarHjärta
    tack
    anledningen till att jag är rädd för att visa mig eller träffas är att jag inte kan vara anonym då jag "syns" i mitt arbete och jag är lätt att komma åt ifall jag skulle råka ut för fel snubbe.
    nu pausar jag i a f mitt hp-konto ett tag jag känner att jag inte har hjärtat med mig riktigt och måste få fatt i det innan jag kan ägna mig åt seriös dejting.

och då kommer det att bli en sommarklädd helkroppsbild på mig när jag rider barbacka i hagen på min fina ponny Glad
    lycka till alla
  • Anonym (nybörjare)
    LivingEasy skrev 2012-05-16 11:54:30 följande:
    Ja vart finns du då?   ^^
    fortsättning följer hoppas jag Flört...
  • Anonym (nybörjare)
    Alexiandra skrev 2012-05-18 06:53:11 följande:
    Precis, det behövs inte uniform (but hey, it helps ;)) eller prylar.

Men det behövs formuleringsförmåga och en möjlighet att dels skriva (helst stava rätt osv med) och dels skriva annat än alla andra. Samt läsförmåga och läsförståelse..

Jag får massor med mail i och för sig - men om jag får 25 mail/dag så är minst 23 av dem endera från folk som inte ens läst presentationen (utan bara tittat på bilden) och är way off, eller från folk som skriver "hej vem är du?/hej du är söt/hej vill du fika" etc. Bäst är "flirt - dig vill jag veta mer om". Jag har en lång presentation - och så har de inget alls i sin presentation.

Sen behöver man inte vara skitsnygg heller, det tar dem bara en bit. Har faktiskt tre stycken som är vrålsnygga som mailat mig senaste dagarna. Problemen? Det verkar inte finnas mer än yta - det ekar ta mig fan tomt mellan öronen. På riktigt. De tycks bara kunna skriva tre ord i följd, sen måste de vila, och läsa är ännu värre.

Autentisk mailväxling:

Han skickar två flirtar. Efter den andra skickar jag ett mail med: Tack =) Berätta gärna mer om dig?

Han: Hej! Nu har jag betalat medlemskap för att kunna svara. Du är jättefin!

Jag. Tack för komplimangen, du ser bra ut du också ;) Men du har ju knappt fyllt i din profil, så berätta gärna mer om dig och vad du söker här? Dumt förresten att man inte ser vilka som inte betalat, lite taskigt skicka mail till dem kanske. Eller så är det jag som är blind och bara inte ser det?

Han: Oj, det var ärligt. Men om du är blind hur kan du se vad jag skriver??

Jag: Nu tror jag du missförstod, det var ett talesätt, du vet som "Jag är nog blind, men jag hittar verkligen ingen grön knapp här?"

Han: Du får gärna ringa mig. (Inget nummer medskickat, det hade inte hjälpt, men det blir ännu mer lågnivå på det).

Jag: Och du får gärna berätta mer om dig själv?

Han: Jaa, vad vill du veta?

Jag: Mer om dig och vad du söker här?

Han svarar med ålder, längd, vikt, bostadsort och yrke.

Jag ger upp och dunkar långsamt huvudet i tangentbordet...

Så, så långt tar skitsnygg dig...
    exakt vad jag upplevde min korta och intensiva tid på hp!
  • Anonym (nybörjare)

men vad skriver man när nån låst upp sina bilder o man ba nä det här går inte

• Anonym (nybörjare)
    Opcode skrev 2012-07-30 18:38:29 följande:
    Fast du måste väl förstå tjejerna också det är väl inte så självklart att leta män i Sveriges rövhål? ;) Haha
    härlig ton i tråden Hjärta
  • Anonym (nybörjare)
    Anonym (HP) skrev 2012-08-30 11:35:33 följande:
    Jag är splittrad också.
    Fick mail igår av en kille jag pratat med ett tag, Vi hade sagt att vi skulle ses. Nu hade han träffat en tjej ute i helgen och ville veta var det tog vägen först.
    Vilket gör att jag känner mig som andrasorteringen. Nu väljer han henne och då har han valt bort mig. Då finns det ingen återvändo. För jag kan ju aldrig godta att hon inte var bra nog och först DÅ får jag en chans?   

så måste det ju vara eller?
    ia f känns det så
    och det blir ju lätt så eftersom utbudet är så stort på nätet och man pratar med många på en gång
    när ska man dra sig ur för att koncentrera sig på en?
    storkonsumtion säger jag
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!