Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (kär) skrev 2012-12-14 09:26:07 följande:
    Hejsan alla! 
    Jag har aldrig skrivit i tråden men tjuvläst massor :) Ville bara dela med mig av min historia.
    Jag har nätdejtat massor i flera år, från och till. Jag har flyttat runt mycket i landet och inte haft nån kompiskrets så det har blivit en hel del dejter genom åren. Vissa har varit bra, andra mindre bra.
    Det har dock aldrig lett till nått förhållande. Inte förens i somras :) I somras träffade jag kärleken med stort K.
    Vi gick på en dejt, drack för mycket öl och skrattade oss igenom 7 timmar. Sen dess är vi näst intill oskiljaktiga.

Kan jag hitta nån efter så många dejter, kan alla :)   
    Wohoo! Du låter ju som en expert Nu får du ge oss noviser lite tips, hehe
  • Anonym (rainbow)
    Angelven skrev 2012-12-16 21:04:38 följande:
    Men jag blir ofta förvånad - tjejer som skriver och är nyfikna, man svarar på deras frågor, skriver själv några rader, ställer en fråga relaterad till deras mail eller presentation - och sen är det bara tyst ? Är det någon sorts tävling jag inte begriper ? "Whoho, jag fick ett svar till, 5 poäng till mig" ?
    Oops, där känner man igen sig. Jag brukar ibland skriva till någon, och om de svar jag får tillbaka får mig att känna "nja, det här leder nog ingen vart" så kommer tystnaden som ett brev på posten. Alternativt har jag träffat någon som jag vill fokusera mer på...Känns inte riktigt som om det finns något att avsluta efter 1-3 mail...har jag kommit så långt att jag träffat någon så är jag mer rakryggad och säger som det är. 
  • Anonym (rainbow)

Har träffat en kille på en dejtingsida ett par gånger nu och det flyter på fint Hoppas att det går bra för er andra också!

• Anonym (rainbow)
    Angelven skrev 2013-01-03 13:50:55 följande:
    ... är det bara jag ...

Eller brukar ni också klicka bort de utan barn (om ni har barn) och tvärtom ?

Mitt intryck är att kvinnor i min ålder utan barn fortfarande fantiserar om att

1. hitta den rätta (som absolut inte får ha en liten "familj" sedan tidigare)
    2. flytta ihop
    3. gifta sig
    4. bygga en vacker sekelskiftesvilla vid vattnet (eller motsvarande)
    5. resa med sin nye man
    6. skaffa ett gäng knoddar

... allt inom ett halvår eller så

Det har gått så långt så att även om allt annat stämmer till 100% så försöker jag inte längre ens skriva ett brev och fråga, det är ingen idé. Det är som om man lever på en annan planet, en där man kan vänta hur länge som helst med att bli gravid, gärna tills efter att man levt ett helt långt ballt singelliv

Hmm... vilka fördommar finns bland kvinnorna om männen på samma sätt ? (*nyfiken*)

Fick just ett mail som antyder att jag nog fantiserar om

1. hitta den rätta (som bör vara ex-model-tjej)
    2. flytta ihop i mitt hus
    3. kedja fast henne vid spisen med snabblim på dammsugarhandtaget
    4. drälla på krogen med polarna och dricka öl medan hon passar mina knoddar

Skickade ett hövligt mail om att hon nog missförstått min presentation totalt och bad om lite feedback om vad hon tyckte antydde att det var som ovan (Om DU läser det här, så, nej, helt så illa som ovan var det inte
    Nu vet jag inte hur gammal du är, men som kvinna just över 30 (utan barn) så var jag inte intresserad av att träffa någon med barn (har träffat någon nu). Vill att mitt första barn också är hans och vill slippa alla band till hans ex som följer med barn-paketet om man träffar någon med barn från en tidigare relation. Vill helst skaffa barn inom de närmaste fyra åren, men känner ingen jättestress. Viktigare att man väljer rätt pappa!
  • Anonym (rainbow)

Tusse- Minns inte om jag skrivit detta eller bara tänkt skriva det så med risk för upprepning: 
    tror att du skulle ha svårt att släppa KK:t rakt av, du har ganska uppenbart redan fallit hårt för honom. För din egen skull, sätt en tidsgräns så att det inte blir en långdragen process utifall att han inte besvarar ditt intresse som mer än en KK och fram tills dess, träffa inte andra killar, snacka inte med honom om dina andra ev. ragg/ligg osv. Tolkade det som att din avsikt var att han skulle bli varse om att han kan förlora dig när som helst och därför inte ta dig för given, men jag tror snarare att han kanske tolkar dig som oseriös...?

• Anonym (rainbow)
    NooneBird skrev 2013-01-03 16:52:15 följande:
    Har en naggande känsla av att min dejt inte kommer i helgen... Vill bara skjuta det åt sidan men jag kan inte, har tänkt på det hela dagen och bara väntar på ett samtal från honom. Eller att samtalet uteblir helt och hållet och jag hör aldrig av honom igen.
    Varför tror du det? Är det något som har hänt?
  • Anonym (rainbow)
    Angelven skrev 2013-01-03 21:19:29 följande:
    Vid 30 tror jag nog du har den tiden att välja

Vid runt 40 börjar det bli lite mera ont om tid

Jag kan avgjort förstå resonemanget, å andra sidan så skär du bort en stor del av de möjliga männen bara för att  han skall vara första-gångare

Krångel med tidigare relationer handlar ju mera om gränssättning och klarhet om vad som skall gälla. 
    Fullt medveten om att många "bar" killar går bort. Men för mig känns priset lite för högt just nu. 
    Jag vill att hela familjen ska kunna vara samlad vid högtider, varje år. Jag vill kunna flytta vart jag vill utan att behöva konsultera hans ex innan. Jag vill inte älska barn som mina egna för att sedan ha noll rättigheter till dem om jag går ifrån deras pappa. Lägg då till alla beslut som fattas kring barnen som indirekt påverkar mig (ekonomiskt eller i annat avseende) där jag inte får vara delaktig annat än på nåder...det känns inte riktigt som något för mig. Hade jag själv haft barn sedan en tidigare relation hade jag sett annorlunda på saken. 
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-03 22:06:03 följande:
    Fullt medveten om att många "bar" killar går bort. Men för mig känns priset lite för högt just nu. 
    Jag vill att hela familjen ska kunna vara samlad vid högtider, varje år. Jag vill kunna flytta vart jag vill utan att behöva konsultera hans ex innan. Jag vill inte älska barn som mina egna för att sedan ha noll rättigheter till dem om jag går ifrån deras pappa. Lägg då till alla beslut som fattas kring barnen som indirekt påverkar mig (ekonomiskt eller i annat avseende) där jag inte får vara delaktig annat än på nåder...det känns inte riktigt som något för mig. Hade jag själv haft barn sedan en tidigare relation hade jag sett annorlunda på saken. 
    Haha, "bra" killar, inte "bar" killar
  • Anonym (rainbow)
    Anonym skrev 2013-01-03 23:30:51 följande:
    Det känns då som om det inte är människan du i första hand älskar, utan situationen. Människan kommer i andra hand?
    Kalla det storhetsvansinne, men jag vill helst ha båda. En för mig fungerande situation med någon jag älskar. Varför skulle jag nöja mig med mindre?
  • Anonym (rainbow)
    Tusse85 skrev 2013-01-04 00:03:34 följande:
    Aja, nu har jag fått skriva av mig massa.... och jag vet, jag är en idiot.... och som du skrev, jag hoppas väl att han ska inse att han kan förlora mig. Men istället framställer jag mig själv som en slampa eller idiot.
    Läste hela inlägget, men tror att jag kan summera min respons med att du antagligen gör honom osäker på om du är "flickvänsmaterial" om du fortsätter att prata om dina andra dejter. Prata sex kanske han uppskattar, men fokusera då på ERT sex och absolut inte något som har med någon annan att göra. Det är mina tips i alla fall!
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!