Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (nyfiken!) skrev 2013-01-10 21:36:25 följande:
    Jag är 182- å väger 98 kg å då har jag lite mage å lov handles. 
    När ja låg på 80-85 kg va jag väldigt tränad å hade inget av ovannämda.

Jösses - jag borde sluta oroa mig med andra ord

(*flyttar över iklicket om figur till "vältränad"*) Solig 

Har du slutat träna ?  
  • Angelven
    Anonym (nyfiken!) skrev 2013-01-10 22:06:53 följande:
    Haft stillasittande jobb- sen plugg  + att ja gick över den magiska 25 års gränsen när man inte längre kan käka en pizza utan att gå upp ett gram som man kunde när man va yngre! 
    Tränade aldrig innan heller, men håller på nu, ska ner till 80-85 igen!  
    hehehe...

Kommer ihåg det - jag gick upp 5 kg första månaden på första jobbet

Trappen, alltid trappen, aldrig hissen! 

(jag gick över gränsen vid 40 - innan dess var det chips och pizza och bea för att hålla vikten uppe, hur jobbigt som helst att få i sig tillräckligt - Ilandsproblem, jag vet
  • Angelven
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-10 22:20:49 följande:
    Hörrni, ingen som sett någon riktigt bra presentationstext på någon av dejtingsidorna? Behöver lite inspiration känner jag!
    Såg en riktigt bra idag, den var rolig. Typ väldigt ironisk, helt omvänd, handlade om att hon minsann inte hade tänkt att resa nånstans för det var inge roligt, träning var onödigt, hon behövde bara kunna öppna chipspåsen i soffan, käkade äcklig mat och ville egentligen inte gå på bio för det var ju inte ett dugg inspirerande - typ.

Skrattade riktigt gott åt den, verkade vara en tjej som skulle vara härlig att prata med. Det var kanske lite väl mycket men ironi skall inte underskattas när alla presentationer är lika.

Ibland ser man presentationer som är skrivna som om någon kompis skrivit den - jag såg en som såg ut som om den var skriven av den nio-åriga dottern, på låtsas på nått sätt. Jag har även sett en skriven av hunden, den var väldigt väldigt trött på att hänga vid uteserveringar, gå till konsum flera gånger och varv efter varv runt fotbollsplanen med de tränande grabbarna....

Sedan är det väl samma tips som gällde för mig - det är viktigt att få med lite drömmar, en del om vad man tycker om att göra etc ?
  • Angelven
    modesto skrev 2013-01-10 22:54:20 följande:
    Men tänk om hon menar det? Alla gillar inte resa. Jag har aldrig varit på ett gym i hela mitt liv och tänker inte börja med det någonsin. Jag är inte överviktig. Chips äter jag inte men gillar bakelser, jag skulle aldrig i livet gå på bio, man kan titta på något bekvämt hemma om man nu behöver titta på film på en dejt, annars tittar jag hellre på film  ensam. Äcklig mat beror på för vem, många äter äcklig mat som andra tycker är gott.
    Tro mig, det var _väldigt_ tydligt att det var ironiskt, hon hade till och med en ironisk mening om det

Det var väldigt bra genomfört, typ 10-15 rader med små meningar. Lättläst och pang på - och om man bytte allt till tvärtom blev det en väldigt trevlig bild som framträdde. 
  • Angelven
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-01-10 22:47:04 följande:
    jag får beröm för min profiltext för att den är varm och mysig:)
    Kan bara instämma, din text är väldigt rakt på, ärlig, berättar vem du är utan krusiduller men med stor känsla och värme.
  • Angelven
    Filipis skrev 2013-01-11 15:04:32 följande:
    Jag är (men) fast jag är ju lika anonym såhärSolig

Iaf..Lotten! Inget annat som hänt? Menar du målar upp en bild av någon du inte ens träffat och blir nästan lite surFlört Det är hans förlust. Häng kvar här,det är ju kul att bara snacka så. Tänk inte på att du ska dejta någon härGlad

Välkommen "tillbaka" (men) Flört
  • Angelven
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-11 19:37:35 följande:
    Ojojoj... lätt att spela cool bakom en datorskärm!

Pfft! Du rör inte min påse! Möjligtvis kan du få den sista biten ( man sparar ju alltid dom mest äckliga bitarna till sist ;.) ) Och du sitter i andra soffan! Demon
    hehehe...

Papito ... "Fish or cut bait"  
  • Angelven
    NooneBird skrev 2013-01-11 18:37:45 följande:
    Åh vad jag önskar att min kk var lite närmare ikväll.... Skulle behöva få mig en riktig genomgång nu och rensa tankarna lite
    ... och nånstans där i tråden vaknade jag till, satt käpprakt upp och insåg att tangentbordet var neddränkt i vin ...

Varför, o varför, måste jag som man tänka i bilder ... Oskyldig 
  • Angelven
    Beya skrev 2013-01-11 19:49:44 följande:
    Nu ska även jag komma ut ur garderoben passade på att göra ett signaturbyte så att man inte kan hittas i gamla trådar.

Man är ju som sagt anonym ändå... och jag ger bara er stammisar här i tråden tillgång till mina bilderSolig en presentation får komma senareObestämd 

Ja just det, det är jag som är anonym(b)     
    Välkommen ur garderoben
  • Angelven
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-11 20:07:05 följande:
    Jag tror vi har diskuterat detta förut, men ändå. Hur gör ni andra när någon ni verkligen inte är intresserad av skriver. Skriver ni att ni inte är intresserade, ignorerar ni eller vad? Har det betydelse om personen skrivit 1-2 rader eller mer utförligt?
    Jag svarar alltid, även när jag inte är intresserad - nu händer det inte så ofta att jag får ett mail dock.

Tog slut med flickvännen för ett år sedan - men just hon hittade mig på MP faktiskt - och jag hade sett henne men  var väl inte sådär jättenyfiken - tills hon skrev och jag fick en helt annan bild. Första daten tog 16 timmar ...

Så, med den erfarenheten, svarar jag alltid om jag är intresserad - och med erfarenheten av att inte få något svar och hur frustrerande/irriterande det är, så svarar jag alltid när jag inte är intresserad också.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!