• Anonym

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (hur gör man?) skrev 2013-01-07 21:26:13 följande:
    låter mycket bra skulle jag säga! Och hår är absolut hårdvaluta, finns så många tunnhåriga i den åldern:) Jag måste tyvärr erkänna att jag i första hand "ser " de som har lite mer hår....*ytlig*
    Fast jag är tvärtom, föredrar de som har rakat huvud Oskyldig
  • Anonym
    Angelven skrev 2013-01-07 23:07:51 följande:
    Aarrghh... 

du har bytt bild.

HUR DUM PÅ EN SKALA VAR DEN DÄR KILLEN EGENTLIGEN ?!?

Det borde finnas en alldeles speciell plats i efterlivet för killar som inte gör vad de kan för att behålla kvinnor som dig och Noonebird. Vad är det för konstiga städer ni bor i, är det nått fel på folk där ?!?

... I'm to old for this  
    Usch, det är inlägg som det här som får mig att förstå att jag aldrig kommer att träffa någon. Utseendet är så jäävla viktigt för en tjej, och jag har det inte väl förspänt på det området. Vad ska man göra som tjej när man, oavsett hur man sminkar och plockar och donar, aldrig blir snygg? Bara ge upp verkar det som...
  • Anonym
    Angelven skrev 2013-01-08 10:46:07 följande:
    Ju mer jag läser det här, desto mer irriterad blir jag egentligen.

Du bluffar.

Utseende spelar roll för dig.

Du, jag - Torsdag lunch, sushin i Solna Centrum, blind date ? 
    Sorry, jag menade inte att spela helgon och låtsas att utseende inte alls har betydelse för mig, för självklart har det det! Men av det jag ser verkar det som att utseende är otroligt mycket viktigare för killar och det gör mig beklämd. Nu har jag väl lyckats framställa mig som en riktig bitterfitta här i tråden, men den sidan tycker jag nog att jag håller i schack i verkligheten. Jag tycker mig vara intelligent och faktiskt ganska rolig IRL, men ändå får killarna något sökande i blicken och går vidare till någon vackrare, smalare, större bröst-igare...

Att få ett sånt där mail som ni ondgör er över med: "oj, vad snygg du är!" skulle för övrigt göra min dag.
  • Anonym

angående dejten vore det superkul, men jag bor lite för långt borta för det tyvärr. Annars vore jag definitivt på! Och tack för erbjudandet, det blev jag glad för.

• Anonym
    Angelven skrev 2013-01-08 12:26:29 följande:

Att bara bli uppskattad för sitt utseende är överskattat. 

Och så är det frågan vilka killar du tittar efter - vi töntar brukar ju klaga över att tjejerna bara tittar på de stygga grabbarna ... 
    Nejdu, töntar är min melodi! Nästan alla jag har haft förhållanden med har varit IT-killar, det säger väl en del?
  • Anonym
    Angelven skrev 2013-01-08 12:48:59 följande:
    då säger jag fortfarande: Du, jag - sushin solna centrum torsdag lunch

Men jag antar att du bor 50 mil bort, att jag har fel dialekt, skostorlek och för få(inga) tatueringar  
    ja, tyvärr 50 mil bort, annars vore det perfekt. Tatueringar fattar jag inte grejen med alls
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-08 13:03:46 följande:
    Ok, så IT-killar tillhör kategorin töntkillar??
    Vilka mer tillhör kategorin töntar? Å vilka tillhöra kategoring "coola" killar då? Och vilka andra kategorier finns det? Hihi, intressant att veta hur andra tänker kring detta? 

Det var givetvis ett skämt, om än med något allvar i botten. Den klassiska "teknologkillen" är väl urtypen för tönten? Eftersom det är såna jag faller för ser jag inte det som något negativt. En kille som andra skulle beskriva som "cool" skulle jag med största sannolikhet inte finna så intressant (och med största säkerhet skulle inte han vara särskilt intresserad av mig heller ).
  • Anonym
    pratglad och passionerad skrev 2013-01-08 13:33:27 följande:

Nätet passar vissa bättre än andra. Ju mindre man älskar det skrivna ordet, desto sämre passar det.
    Den som har mest att vinna på nätdejting är den som är fantastisk på att skriva, ser bra ut på stillbild fast har taskig hållning och ett hafsigt kroppspråk. Dessutom lite lagom blyg, försiktigt och talträngd IRL.

Egentligen inte konstigare än att vissa (som jag) passar uselt på krogen. Har nog aldrig fått napp där om det inte var med såna man redan kände sen tidigare.

Sämst är nog nätraggning för den som hatar att skriva och läsa, som har svårt att uttrycka känslor i ord och som är snygg/stilig/gratiös men blir kass på bild :) 

Jag älskar att prata, kommunicera, skriva och läsa. Bild är intressant för att konstatera om det är möjligt att känna attraktion men texterna är viktigast för mig. Oavsett hur vacker och söt tjejen är så klickar jag vidare om hon inte skriver något om sig själv, inte för att jag tror att hon är ointressant - men jag är rätt säker på att vi inte passar ihop ändå (dessutom är jag troligen chanslös ändå).
    Hon kommer inte att stå ut med alla mina ord.. Även om många av orden är mjuka, fina och aldrig så älskvärda..

Nu är ju den där marknaden väldigt annorlunda för killar än för tjejer. Som tjej är man ju "köpare", dvs. man lutar sig tillbaka och tittar i mailboxen där "säljarna" presenterar sig själv och sina fantastiska produkter..
    Som kille söker man kanske mer fritt bland profilerna och måste ta kontakt aktivt och då gör man själv ett urval.

Ett råd till er tjejer - särskilt ni som får väldigt många brev. Fundera lite på vilken sorts kille du är intresserad av, fundera sedan på hur du tror att just en sån kille uppfattar din profiltext och dina bilder.
    Tror många skriver om ungefär det man själv vill veta men det är inte nödvändigtvis identiskt som drömkillen vill veta och nappar på. Enda gången det verkligen funkar är om man söker en exakt kopia av sig själv..

Ja, du skriver bra! Jag håller med dig i nästan allt, men jag känner mig inte som en köpare direkt. Jag skickar fler mail än jag får, och jag är tjej. Tror inte att jag kan vara unik?
  • Anonym

Tusse, du inleder med att säga att du inte dömer folk för deras yrken, sen kommer en lång generalisering?

• Anonym
    Angelven skrev 2013-01-08 15:49:00 följande:
    Asgarv - jag är ingenjör

Lite är vi nog osociala, det är ett yrke där hela en utbildningstid är präglad av att det inte finns så mycket tjejer, det fortsätter på jobbet, och så brinner man oftast av någon sorts nyfikenhet på pryttlar.  

Å andra sidan, åtminstone för mig är det ett extremt socialt yrke, jag arbetar tillsammans med människor hela dagen och diskuterar och pratar hela tiden - men det är ju man till man (även om en del ingenjörer är tjejer så tenderar de att vara likadana)

Men jag brukar inte ha några problem att träffas, jag brukar se till ganska snabbt att tjejen får veta att det är okej att ringa mig och att ja, jag vill gärna ta en promenad/fika/museumbesök eller annat. Men, jag är kanske inte heller vanlig ingenjör

Hmm... jag har inte date'at så många, svårt att säga något annat än att jag nog inte är så pigg på att träffa tjejer som uttryckligen säger att de är frankofiler eller anglofiler - jag vill inte hela tiden bli jämförd mot en annan måttstock  
    Jadu Angelven, den där sushin låter bara mer och mer lockande. Jag älskar ingenjörer!
  • Anonym
    Angelven skrev 2013-01-08 18:37:04 följande:
    Tror jag du gör

Det viktigaste för mig är att man vill något med sitt liv, att man faktiskt har någonting man vill uppnå och inte bara råkar flyta med. Det kan vara att bli neurokirurg, äga sin egen lokala coop med två kassor (där man själv sitter i den ena ibland ), bli pedagogisk ledare på en förskola, jobba volontärt medan man lever på ärvda pengar eller så.
    Men det måste väl inte nödvändigtvis vara i yrkeslivet man vill något även om det är vanligast? Jag har t ex starka konstnärliga ambitioner, men vet inte om jag någonsin kommer att kunna försörja mig på dem. Det vore givetvis drömmen, men som vi alla vet är det en svår sektor att slå sig in i...
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!