Inlägg från: Isnogood |Visa alla inlägg
  • Isnogood

Ärliga nätdejtingstråden!

modesto skrev 2013-04-24 20:30:58 följande:
    Ytterligare variant på relation "datingförhållande". Kan man inte ha "datingförhållande" hela tiden utan att göra det allvarligare? Jag tror att det är en väldigt bra sort av relation, man tar inte varandra för givet, allt är nytt, fräscht ch spännande, kanske inkluderar det romantiska middagar, het sex och ingen boring bo tillsammans rutin, låter bra för mig
    Hade säkert kunnat fungera bra, om våra personligheter fungerat bättre ihop.
    -Tyvärr så låg vi alldeles för långt isär där...
    Jag är ganska enkel o tydlig när det gäller saker jag vill, säger och gör.
    -Säger jag att jag gillar svarta bilar, så menar jag att jag gillar svarta bilar, bygger inte in det och låter det bli någon slags gissningstävlan.
    Jag är rakt på sak och brutalt ärlig med mina åsikter (på gott och ont...)
    Tyvärr så blev det nästan alltid så att han byggde in helt andra saker i det jag sa (som om det skulle vara omöjligt att jag faktiskt menade vad jag faktiskt sa)
    Typexempel:
    Jag säger: Jag gillar svarta bilar.
    Han hör: Jag gillar röda tulpaner.
    Ja...ungefär så...

Fungerar inte i mitt liv, att ständigt behöva omförklara vad jag vill ha sagt, när jag varit rak och tydlig från början, har inte tid o energi för det. För mycket annat på gång med gården, djuren, barnen, jobbet och jobbet (joo, har 2 jobb i ett så att säga).

Kanske kommer jag träffa någon som är "perfekt" för mig, kanske inte.
    Tiden får utvisa detta              
    I live on the dark side...the devil is my confederate
  • Isnogood
    Anonym (Tabula) skrev 2013-04-25 17:02:03 följande:
    Nej usch, sånt är ju för jäkla jobbigt. Fattar de inte på en gång så är det inget för mig!
    Ja kände också så

K a n funka som vän, men inte som någon jag vill ha ett förhållande med.  
  • Isnogood
    040kille skrev 2013-05-15 13:25:17 följande:

Helt rätt, vad har man där att göra då? Min erfarenhet, man får bra kontakt med någon, men nog fan forsätter hon att häcka på sidan i jakt på något bättre. Jag litar inte ett dugg på vad tjejer från dejtingsidor säger när de säger att de ska ha tvättstuga, träna, ska på föräldramöte eller liknande som skäl till att det inte går att ses på onsdag eller vad som. Hon är på väg ut med någon annan. Det är riktigt obehagligt, för tjejen det väl kan bli något med har en uppförsbacke framför sig som är enorm. Inte skapad av henne, utan av andra.
    Jösses...

Hur kan du då, i ett förhållande, tro på när din respektive säger att hon ska ut med en kompis..?
    -Jag menar, hon kanske i själva verket går ut med en kille o skaffat sig en knullvän eller vad som.

Om man börjar med att misstro någon, då kan man ju lägga ner på en gång.

Kanske är det så att personen faktiskt SKA på föräldramöte eller har tvättstugetid.

Tur jag inte snubblade på någon med ditt synsätt  när jag befann mig på datingsida, för attans va många gånger jag kom med ursäkter som:
    "Kan inte, har min son hemma"
    "Kan inte, ska träna med hästarna"
    "Kan inte, ska iväg och träna hundarna"
    "Kan inte, ska iväg på kurs / möte / via jobbet"
    Osv...

Jupp, alla var de sanna, jag HAR saker i mitt liv att göra, vilket jag helt enkelt tror att fler än jag har också

• Isnogood

Sidor att vara på som "sökande", gratis sådana, tips någon..?

• Isnogood
    ulfsas skrev 2013-08-21 16:03:39 följande:
    Happy Pancake. Badoo är väl två som fungerar helg gratis.
    Om man sedan träffar någon är ju en annan femma.

Vem sa någe om att träffa någon..?

Skämt o sido, håller det mig lite sysselsatt ensamma kvällar, så är det värt ett försök... 
  • Isnogood
    ulfsas skrev 2013-08-21 19:10:40 följande:
    Helt gratis skulle det stå. Autokorrekt. ????

Tid tar det. De allra flesta svarar inte. I denna tråden , tror jag, kom vi fram till att det betyder att motparten inte är intresserad och spiller ingen tid på att svara. Hårt men sant.

He he, joo, autorättstavning e inte alltid så "yey"

Tjaa, men då vet man ju, inget svar o människan varit inloggad= Inte intresserad, då slipper man ju fundera mer på det  
  • Isnogood
    ulfsas skrev 2013-08-21 19:20:52 följande:
    Ungefär så ja. Undantag kan ju finns. Får ibland ett vänligt "nej tack" vilket är trevligt trots allt.
    Skriver själv ett svar om jag ser att sändaren ansträngt sig lite iaf. Även om det inte blir mer.

Det finns säkert vissa tjejer som får massor med brev och därför inte orkar svara.

Undantag finns alltid, det är de som bekräftar regeln
    Ansträngt sig... "attans", o ja som svarat när folk skrivit "Hej"....
    Är DET att anstränga sig..?   
    För mig är det väldigt olika, beror på intrycket ja får från männens presentation, sen, så är ja faktiskt så "fåfäng" så ja går en hel del efter fotot också, för det är trots allt en hel del, även om det inte är allt, men det måste ju finnas någonting som får mig att "fastna kvar" o vilja veta mer. 
  • Isnogood
    nelly82 skrev 2013-08-21 19:42:58 följande:
    Ofta e det inte så att man inte orkar, men ser man en som skrivit några rader, e 25 år, hatar att jobba och lever för att festa å spela dataspel så har jag inte hittat en snäll formulering än som säger ungefär "nej tack, inte över min döda kropp".... =)
    Jag tycker det kan vara lite jobbigt när unga killar tar kontakt, hur seriösa de än är i livet, för är de yngre än mig, så känns de unga, o är de yngre än 30...så är det lite "creapy"...
    Vad svarar man dem..?
    "Tack men ja föredrar en man som "växt klart"
    "Tack men ja letar inte efter en adoptivson"
    "Tack, men du är närmare min dotter i ålder än mig" (inte så positivt vare sig i mina eller dotterns ögon...)    
  • Isnogood
    ulfsas skrev 2013-08-21 19:54:39 följande:
    Fåfäng är väl jag med isf.
    Blir ju lite meningslöst att storläsa presentationer där man aldrig ens skulle vilja ens pussa innehavaren.
    Jag kollar på bilderna först och om intresse finnes så läser jag allt.
    Därefter så kanske jag skriver ett brev. Kanske.

MANNEN!
    SÅ skönt o höra att det är fler än jag, oftast så får man massa galla över sig om att det minsan är INSIDAN som räknas o inte det yttre o "bla bla bla" vilket är för mig, snicksnack, självklart så har utseendet en stor del i det hela, är ju trots allt det första man ser o något MÅSTE finnas där, för att ge intresset att söka reda på mer  
  • Isnogood
    ander25k skrev 2013-08-21 20:39:53 följande:

Exakt, kan alla bildlösa på alla dejtigsidor förstå det, och nya kort tack, inte 10 år gamla och 15 kg sen.

"kollar vilka kort ja la ut"

Vänta nu...gäller viktdelen även när man gått NER dessa kilon som bilden visar..?
    Joo, kortlösa är ju lite difust....

Börjat semestern nu..?     
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!