• Opcode

Ärliga nätdejtingstråden!

Papito skrev 2012-07-23 19:41:30 följande:
    Jag skojar lite med dig. Jag tror att det är det absolut bästa man kan göra, ta sig tid innan man hoppar in i något nytt. Dels hinner man landa i Sif själv och dels skapar det bättre förutsättningar när man väl träffar någon ny.

Våga vara kall Oppis!
    Det är lugnt, jo jag är kallare än någonsin nu- fast vissa personer kan få mig att bli ganska varm också :P
    Du har nog helt rätt, jag har en helt annan världsbild nu än jag hade för ett år sedan. Så om man ska se det positiva i det hela så har jag utvecklats långt mer och största förändringen är nog att jag accepterar mig själv mer än tidigare. Men ibland får man det testat... Jag har fortfarande en stark tendens att gå i försvars position om jag upplever något som påhopp och men jag försöker diskutera bort det innan jag slår till hårt men det verkar misslyckas. Jag får väl lära mig ignorera också men jag är inte riktigt där ännu...
    Anonym (33-åring) skrev 2012-07-23 19:51:56 följande:
    Klart det får (tycker jag), men det ska ju inte handla om det yrkesinriktade. Dvs du kan prata om gårdagskvällen med tjejen på ICA, men inte fråga om tröjan du provar på Jack&Jones sitter bra. Och så bör det ju vara mer än en mening
     Det var så jag syftade på, om det var tillåtet att små prata lite på det sättet, nu är kanske inte ICA perfekt när man har 17 personer bakom sig men jag får se vad jag hittar på ;) Det känns ändå lite dumt att dyka på en slumpvis tjej och försöka forcera fram en konversation. 
    Papito skrev 2012-07-23 20:33:34 följande:
    Nä, jobbsnack räknas inte. Däremot om du pratar om annat med henne/honom.
    Se ovan.
    Endast det bästa gott nog.

• Opcode
    Anonym (33-åring) skrev 2012-07-23 20:48:56 följande:
    Du får välja tid att handla rätt, när det inte är så mycket folk. Jag småpratar ofta med "snyggingarna på Hemköp" (dvs de killarna som är i ungefär rätt ålder). Det blir mycket trevligare att handla då =)
    Jag små pratar bara med personer på affärer där jag är "stamkund" men du har helt klart rätt att det är trevligare då, så det kanske vore idé att försöka ta till en bredare nivå :P

• Opcode
    Anonym (33-åring) skrev 2012-07-23 21:20:47 följande:
    Det är ju "ofarligare" att flörta lite i butiker man aldrig kommer besöka igen (som när man handlar i en annan stad), man kommer ju inte behöva skämmas nästa gång man kommer om det råkar bli fel.
    Det är nog sant, fast samtidigt är det synd om det skulle gå bra- då är det ju en jobbig distans ;)

• Opcode
    Anonym (33-åring) skrev 2012-07-23 22:50:40 följande:
    Jag sa flörta lite, inte flörta, gå vidare, dejta och gå hem ihop =) Det är inte farligt att vara lite flörtig mot sina medmänniskor. Försök var lite mer avslappnad, testa olika saker och se hur tjejer reagerar, så blir du bättre och bättre på det, för att sen vara expert när du väl träffar någon som faktiskt passar dig.
    Fast först måste man lära sig att inte ta allt personligt. Men det är nog en bra plan annars, det är synd att man ska behöva öva på något som man förhoppningsvis bara borde behöva göra en gång :P

• Opcode
    Anonym (33-åring) skrev 2012-07-23 23:09:49 följande:
    Nja, jag skulle nog säga precis tvärt om. Det är (bland annat) så du lär dig att inte ta allt personligt. Varför ska man bara behöva flörta med nån en gång? Tycker jag låter som ett tråkigt liv!
    Kanske, jag är nöjd om jag träffar på rätt direkt :) 

• Opcode
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-07-23 23:25:08 följande:
    Ha, ha du har så låga krav du ...
    Haha, det är iofs inget krav utan det optimala =) 

• Opcode
    Anonym skrev 2012-07-23 23:13:44 följande:
    träffade min man genom nätdejtande me 63 mils avstånd så allt går :P

nu för tiden skriver bara idioter, överallt och hela tiden och undrar om jag vill mysa fast jag är klar och tydlig med att jag är gift och nöjd som det är. tråkigt me så få läskunniga ^^

Men jag ville egentligen bara peppa er med avstånd att det inte är något oövervinnerligt :P 
    Vill du mysa Muhaha

• Opcode
    Anonym (33-åring) skrev 2012-07-23 23:36:02 följande:
    Nu blev det nog lite feltänkt tror jag...
    Missuppfattade jag?

• Opcode
    Anonym (33-åring) skrev 2012-07-23 23:49:46 följande:
    Hmm, det var nog jag som läste snett. Sorry. Och god natt!
    God natt!
    Alcohol: Giving you the ambition to anything while simultaneously taking away your capability to do so.
  • Opcode

Det är lugnt pappa, jag kan och ska lösa saker själv, fast jag måste lära mig gå själv först :)

Alcohol: Giving you the ambition to anything while simultaneously taking away your capability to do so.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!