• Anonym

Ärliga nätdejtingstråden!

Jag tror inte jag skulle vilja bli raggad på av någon med pappåse på huvudet varken på nätet eller krogen.

• Anonym
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-10-24 08:38:44 följande:
    Jag tror, tyvärr, att det är skillnad på kvinnor och män i det fallet.

De flesta kvinnor kontaktar heller inte män med frågor om storlek på deras privata delar eller vad de föredrar sexuellt i det första mailet.

Sånt händer kvinnor hela tiden dessvärre.  

*hostar* Säg inte det, det finns en anledning till varför vissa män väljer att vara anonyma på familjeliv. Kanske inte i första mejlet i och för sig, men väl i andra.
  • Anonym

Pröva nätdejting ett tag och hamna på HP, var ute efter en relation, men kände direkt att det var nåt annat.
    Hade det varit lite rakare med tydligt budskap. ag hade dock svårt med att många gömde sig under,profiler om seriösa förhållanden, men ville nåt annat för de barnfria veckorna. Sen att det ska ta 10 mail innan det blev nåt, Pröva en gång, noga planerad tid efter att barn och övrigt skulle gå i lås, tappa sugen redan innan.
    .
    För många ensamstående med barn och vårdnaden är det kanske ett bra val att för få ligga, först nätet och sen träffas när det finns luckor i kalender.

Låter lite bitter, läser jag nu, men det var mer att jag själv förväntat mig något annat.

Mer sex till folket!....ler.

• Anonym
    Haesito skrev 2012-12-03 21:03:15 följande:
    Vad har dåligt uppförande med maskering av personlighet att göra?

Är man så förbannat ohyffsad så lär det väl inte vara ett dugg bättre om man "släpper" lös dessa ovanor efter några månader. Samtliga av de exempel du nämner ovan är inte direkt personlighetsdrag, det är dålig uppfostran och ett rent generellt förkastligt beteende. Jag tror de flesta som gör något av detta faktiskt inte ens är införstådda med att andra personer kan uppfatta det som ett förkastligt beteende. 
    Jag tycker överhuvudtaget inte det har med dejtande att göra alls, jag blir minst lika förbannad när folk beter sig som idioter när det inte är i dejtsammanhang. 

Det jag säger är att det "varför låtsas vara störst bäst och vackrast?". Visst det kanske leder till några dejter, men som jag sagt förr eller senare kommer sanningen fram. På några av er låter det som att man ska spela ett tag och hoppas personen har överseende efter en tid. Det kanske fungerar för vissa, jag är inte så naiv att jag tror någon bara har positiva sidor. Jag har så mycket erfarenhet av människor att jag vet att det inte finns någon som är sådan, isåfall är det en väldigt falsk person och dessa brukar jag upptäcka väldigt snabbt för att sedan akta mig för. Jag litar betydligt mer på en person som kanske blir arg när det finns anledning till det än någon som låtsas som det regnar. Man kan misstolka saker, man kan göra fel också och reagera tillsynes orationellt i bland, men det är vad kommunikation är till för. 

Men var och en gör som de vill, jag varken orkar eller vill hålla på så, det är inte jag och det är heller inte mig som någon dejtar om jag skulle låtsas något annat; det är en rollfigur jag antar. 
    Jag kan vara komplex nog och förändra mitt beteende tillräckligt ändå beroende på sinnesstämmning.
    Och som jag skrev jag brukar upptäcka sådant efter ganska kort tid. Sen är det en helt annan sak att man förhåller sig olika till olika personer, så är det ju helt klart. Någon man tycker väldigt mycket om har man oftast mer tålamod och överseende med, men det är ju det som rollspelet i fråga går ut på att utnyttja i det här fallet- undantaget att den person som den andra personen tycker om aldrig funnits till att börja med.
    Det som du skriver låter vettigt. Hur har det fungerat?
  • Anonym

Att betala för nätdejting tycker jag är som att betala för sex, eller ringa sexlinjer.

• Anonym
    Anonym (nyfiken!) skrev 2012-12-03 23:28:26 följande:
    Är då att va med på gratis sidor som att gå på strippklubb? 
    Kanske om strippklubben är gratis?
  • Anonym
    cajsasmamma skrev 2012-12-12 00:28:22 följande:
    Psss du glömde berätta där att du och jag var ihop vid den tidpunkten! 
    Är det sant? Fult spel, MrC, fult spel.
  • Anonym

En dåres försvarstal? Att det är historia gör det okej att ha dejtat andra när man var tillsammans? Och så hota så när du blir påkommen, visa lite ryggrad istället. Usch för såna karlar. Ärliga nätdejtingtråden är det här.

• Anonym

Haha.. undrar om talangerna i köket och vid strykbrädan uppväger talangerna i fel sovrum

• Anonym
    Anonym (Tabula) skrev 2012-12-12 12:14:54 följande:
    Seriöst, varför håller du på och outar Mr C här och har dig? Lämna tråden är du snäll, dina personliga issues kan du ta direkt med honom eftersom ni tydligen känner varandra.

Nejdu, alla får skriva i alla trådar på familjeliv. MrC får skylla sig själv som inte kan vara schysst och ärlig. I min bok är han en krake som framställer sig som helylle samtidigt som han går bakom ryggen på sin tjej. Jag är glad att det går att få referenser på vissa här på familjeliv, den lyxen har man inte på HP.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!