• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Afrodite79 skrev 2013-01-17 23:44:33 följande:
    Jag måste faktiskt få säga att Papito du är lite hård mot Tusse. Jag förstår absolut vad du vill ha sagt med ditt inlägg - att vi alla någonstans gör val ( medvetet eller omedvetet ) och inte är offer för omständigheterna. Men jag tycker inte att det är ok att sitta och säga till Tusse att hon är instabil osv. Du lägger upp det som att hon själv inte är kapabel att ta hand om sig själv när du uttrycker det så, inte ok! Här har hon blottat sig för oss och är öppen med allt kring sina relationer.. Vi ska vara oerhört tacksamma för det att hon delar med sig på ett så naket och äkta sätt.

Jag tror såhär, att varje människa gör så gott den kan i den situationen den befinner sig just då med de förutsättningar man har vid den tidpunkten.

Jag förstår att du inte medvetet anklagar Tusse med dina inlägg, att det inte är din mening men det är faktiskt lite vad du gör. Du säger till henne att borde sett signaler ( hon själv säger hon inte sett ) osv.. Lite att hon borde skylla sig själv.

Det var inte alls så jag menade men hinner inte utveckla just nu.

Tusse, det var inte alls menat så hårt eller personligt som det kanske har framstått, jag ska läsa igenom ordentligt vid tilfälle och skriva det så att det blir begripligt.

Ser dig inte som ett vrak
  • Papito
    Afrodite79 skrev 2013-01-20 00:32:48 följande:
    Haha!

Hola chico  
    Well hello Afro!

How you do´in?     (Med Joey Tribbianiröst)
  • Papito
    Afrodite79 skrev 2013-01-20 00:46:49 följande:
    Hehe... här e det fina fisken
    Vad synd, hade det varit kasst hade vi kunnat dela på chipsen och hånglat
  • Papito

Nä just det, jag dejtar ju redan och du har paus..haha...jaja, om ett par månader kanske

• Papito
    Afrodite79 skrev 2013-01-20 00:52:15 följande:
    Precis. Hade du inte dejtat så hade det vart andra bullar
    Yeah right!!!
  • Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2013-01-20 01:03:03 följande:
    Jag som trodde det var du och jag Flört
    Afrodite79 skrev 2013-01-20 01:04:04 följande:
    Haha! Ja jo... jag har ju förstått att jag bara är en i mängden av alla damer
    Eyyyyy....lugna i backen nu...folk kan få helt fel bild av mig!!!

• Papito
    KungligtSnygg skrev 2013-01-20 13:04:14 följande:
    Mitt ex, jag då var det jag som hörde av mig först. Vi var tillsammans i två år. Han blev mer och mer elak och han bedrog mig och ljög för mig, och hävdade att jag är ful och vidrig på alla tänkbara sätt och skickade sina vänner att säga vidriga saker till mig flera månader efter vi gjort slut. Jag var helt knäckt och blev sjukskriven under ett halvår. När jag var ledsen över detta och berättade vad som hänt för en vän, sade hon att han aldrig har tyckt om mig och aldrig tyckt jag är vacker, eftersom det var jag, inte han, som tog den första kontakten. Hon sade att om han varit intresserad hade han tagit den första kontakten. Att män måste få jaga, annars kommer de aldrig respektera dig. Att han var med mig i två år bara för att en man aldrig tackar nej till sex, med precis vem som helst. 

Vad säger ni om det?   
    Nej Nej Nej!!!

Kvalificerat skitsnack!!!
    Killen ifråga är ett ärkesvin...det kan vi konstatera men han hade knappast varit kvar i två år om han inte gillat dig. Han är troligen extremt osäker innerst inne och tror att han måste spela oberörd när relationen inte blev som ni tänkt.

Det där med att män aldrig tackar nej till sex är också en sjukt stor myt och stämmer inte alls.

Din kompis verkar ha fått sin uppfattning om män från någon b-bok från 1800-talet.
  • Papito
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-20 13:21:05 följande:
    Jag säger så här, att om en man verkligen vill ha en kvinna, och har tillräckligt med självförtroende/självinsikt för att ändå tro sig ha en chans, då kommer han med stor sannolikhet att ta första steget. 

Sedan säger jag att ditt ex låter som en fruktansvärd människa och att om han inte tyckte om dig någonsin, så handlade det nog om empatibrist och andra problem i socialt samspel och inte om att du tog första kontakten. Vet många män som tackar nej till sex, men också många som har betydligt snävare relationskriterier än "ligga-kriterier". I vilket fall som så tycker jag inte att du ska grubbla så mycket över den killen, han har tagit nog av din energi.  
    Nja, håller inte med om första stycket. Finns många män som är blyga, osäkra eller kanske inte tror att de har en chans.
    Själv är jag inte blyg, tvärtom jag är ganska framåt och vågar chansa rätt mycket men visst har även jag haft situationer och förälskelser som jag missat för att jag inte riktigt vågat blotta mig. Framförallt om det är någon man umgås med till vardags eller då och då (jobb, kompis, bekant i kompiskretsen etc), då vill man liksom inte riskera att behöva leva med det i vardagen.

Och det där med att män måste vara jägaren, den som uppvaktar...vi blir minst lika smickrade och glada om en tjej tar första steget och visar att hon tycker om oss eller tycker vi är snygga.

Sen finns det alltid undantag som tror att de måste följa någon manlig jargong de sett på tv...men det är bara att sålla bort såna män.
  • Papito
    Anonym skrev 2013-01-20 13:59:14 följande:
    Det var väl det rainbow skrev? OM mannen har tillräckligt med självförtroende, men som du skriver finns det ju många män som inte har det.
    Jo..men jag ville förtydliga, jag tolkade det som att de flesta skulle våga (kan ha tolkat fel) och jag är inte så säker på det. Har många kompisar som aldrig skulle våga blotta sig...har två som aldrig haft en relation där de själva tagit första steget. De är så rädda för att få nobben..haha, så umgås de med  mig som är lite av en kamikazepilot
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!