Inlägg från: Anonym (nyfiken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nyfiken)

Ärliga nätdejtingstråden!

Hur skulle ni ta det om ni fick reda på att den som ni dejtar har haft flera depressioner? Spelar det någon roll, blir ni besvikna och vill sluta träffas? I vilket stadium vill ni få informationen? Är det ens information som man vill ha eller känner man sig lurad om man inte fått den och personen sedan blir deprimerad?

• Anonym (nyfiken)
    Anonym (tomt) skrev 2014-01-12 22:43:24 följande:
    Det är klart att det är negativ faktor. Framför allt flera depressioner. Återfallsrisken är då högre.

Jag hade velat veta det efter några veckor, kanske någon månad eller två. Då skulle jag veta om det var en person att satsa på trots detta handikapp.
    OK, Tack för svar.
  • Anonym (nyfiken)
    Anonym (tempo) skrev 2014-01-13 01:46:58 följande:
    Skall jag vara ärlig så "been there, done that" - och gör inte om det.

För mig är det ett skäl att gå vidare - eftersom jag inte är tokstark själv heller längre.

Generellt, handikapp - visst, varför inte ? Men inte en sjukdom där jag riskerar att åka dit själv. Och för mig är det den risken tyvärr.

Det är antagligen samma val som ex-alkoholister och ex-narkomaner gör och samma val som de som varit i ekonomiska svårigheter gör med de som är.

Jag kan förstå det om man riskerar att själv bli deppig.
  • Anonym (nyfiken)
    Anonym (Lily) skrev 2014-05-02 14:42:08 följande:
    Jag söker killar mellan 20 och 40 så jag har ju ett stort spann liksom. Har blivit överöst på andra dejtingsidor så något mysko är det Glad Mina bilder är nog ganska normala tror jag, ser inte dålig ut på något specifikt sätt, men lite yngre än min ålder. Jag vet inte hur man skickar bilder via PM?

Jag har tre bilder och en ganska bra beskrivning av vem jag är och vad jag söker Glad Men det kan ju vara lite dåligt med folk från min stad i HP kanske? Jag bor inte i någon av de tre största städerna.

Det lät ju inte bra att bilderna alltid är sämre! Får hoppas att inte samma sak gäller för killar då Drömmer Den här killen jag ska träffa är verkligen supertrevlig och perfekt på alla andra sätt. Så tråkigt om det skulle falla på utseendet!
    Det kan ju vara så att det inte finns så många från din stad på HP. Du kan väl göra en sökning och mejla själv om du tycker nån verkar intressant?
  • Anonym (nyfiken)

Det är svårt att veta hur man ska svara på mejl när man inte är intresserad. Hur gör ni?

När jag får ett mejl går jag såklart in på personens sida och läser. Jag kan känna redan när jag har läst deras text eller bild att jag inte skulle kunna bli intresserad. Hur säger man det på ett sätt som accepteras?

Jag har läst massor om hur besvikna och arga killar blir när tjejer inte svarar, men jag tycker att det blir så hur man än gör. Jag kan svara för att vara artig och snäll och mejlar ett tag, men om jag sedan försöker avsluta kontakten så vill de oftast veta varför och hur man än lägger fram det så vill de liksom diskutera saken som om jag skulle ändra mig. En del blir riktigt sura.

Det är lätt att bli sittandes och svara på mejl från folk man inte är intresserad av. 
    Det tar sån tid. Jag tröttnar och orkar inte kolla runt på profiler och ta kontakt själv vilket skulle passa mig bättre.

Hur ska jag göra? Ska jag bara strunta i att svara på mejlen och vara så där taskig som killar tydligen tycker att tjejer som inte svarar är, eller ska jag svara en gång och sedan inte någon mer gång? Om man först tror att man kanske an bli intresserad och sen märker efter en stunds mejlande att man inte vill ses, vad skriver man då på ett bra sätt?

Förslag mottages tacksamt.

• Anonym (nyfiken)
    ulfsas skrev 2015-04-05 00:58:30 följande:

Vi kom fram till att inget svar=inget intresse.

Lägg inte ner energi på de du inte är intresserade av.

Det spar tid.

Tror att vi i tråden kom fram till det tidigare.

Ok, tack. Det gör det ju enklare.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!