Ärliga nätdejtingstråden!
Papito skrev 2013-03-10 11:52:38 följande:
Vi har ju diskuterat det förut och min analys av det är att många killar är usla på att ta kontakt men att många tjejer kräver saker av killen de själva inte kan/vill leverera. Flera av killarna i tråden (vi är ändå några stycken som får anses vara verbala) vittnar om tjejer som själva inte ens orkar bidra till samtalet.
Pratade med en för ett tag sedan, hon ville inte att jag skulle ställa frågor utan ville mer att det skulle flyta på men hon gjorde absolut ingenting för att bidra till flytet så allt ansvar låg på mig...behöver jag säga att jag la ner? Hon kommer troligen bara träffa på dem där "tjena, läget?" grabbarna i längden
Det stämmer verkligen med min erfarenhet av nätdejting. Det är kanske en gång per halvår man får till ett samtal som verkligen flyter. Egentligen har det inte så stor betydelse vad jag som kille gör på de där sidorna, för det är tjejens agerande som avgör om det blir något. Påfallande ofta får man svar i stil med ja, nej, kanske, vet inte. Sällan några motfrågor. Och då en gång per halvår att tjejen liksom bjuder på sig själv, drar nån paralell till något helt annat så man kommer in på nya ämnen.
Prova att byta sökkriterierna på dejtingsidan. För varje tjej är där tre killar inloggade som snitt. Ändå är det väldigt låg omsättning på tjejer där. Hade könsfördelningen varit den omvända skulle jag betraktat det som per definition omöjligt att misslyckas. Ändå misslyckas tjejer.... Är där fel på allt vad där finns i killar? Eller är där fel på några enstaka tjejer? Jag lutar åt den senare...
Själva tänket på dejtingsidor är tokfel i min värld. Först ska man få kontakt genom att sitta och skriva till varandra. Sen, när man har skapat ett fantasifoster som man aldrig har träffat, så ska man ses. Det är med ytterst få undantag en annan människa som står levande framför en än den som man skrev till. Bara att fundera ut något som båda vill göra på en tid som passar båda är jättesvårt. Där är många träffar som har gått om intet för vi har inte kunnat komma överens om de båda sakerna. Och så tillkommer en annan grej med att skriva till varandra, folk kollar bilder mer än de läser profiltexter. Fotot kan vara på vem som helst. Alla kan beskriva sig som den de vill vara i stället för den de egentligen är. Alla är goa och glada och trevliga och blablabla. Ingen är en otrevlig slöfs enligt egen beskrivning, vilket kanske hade passat in på några som är med där.
Men:
Jag är med i något som heter Citypolarna
www.citypolarna.se
Där råder totalt motsatt tänk. Det är inte dejting. De som föreslår aktiviteter av dejtingkaraktär blir utslängda. Men man träffar folk och där bildas par lite hela tiden.
Mycket enkelt uttryckt är det bara en kalender. Peta in vad man vill göra en kväll i den kalendern, så hänger folk med. Eller att man själv hakar på. Bekantskapskretsen fullständigt exploderar i omfång när man är med där.
Den sidan är min absoluta rekommendation till er som har tröttnat på att ständigt bli besvikna.