Inlägg från: Anonym (Misse) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Misse)

Ärliga nätdejtingstråden!

Har precis blivit medlem på Badoo.
    Vad tycker ni om den sajten, bra eller dålig?

• Anonym (Misse)
    Isnogood skrev 2013-09-19 17:04:39 följande:

Gott om folk? Jupp.
    Bra folk..? Blandat  
    Konstigt folk..? Massor...

Låter som en helt vanlig promenad i vilken storstad som helst
  • Anonym (Misse)
    Anonym (bigsky) skrev 2013-09-20 09:47:19 följande:
    Jag är sur ibland för tjejer orkar inte svara när man skriver.
    Jag förstår ju att de inte är intresserade om de inte svarar. Fast när de inte ens går in och kollar på ens profil?
    Men verkar inte vara så lätt för tjejer heller. Såg flera nu som skrivit att killar kan väl vara ärliga om de inte är intresserade, och att man kan väl svara, istället för att bara nonchalera. 
    Jag kan ge dig min sida av problemet.
    Jag reggade mig på Badoo för bara några dagar sen och redan innan jag hade satt in nån profilbild så exploderade min mailbox.
    Det handlar inte alltid om brist på intresse utan ibland kan det helt enkelt vara så att det för det första tar lite tid att sätta sig in i hur allt fungerar, och för det andra att hinna med att svara på alla messen.
    Blir du sur och visar det så lär du inte hitta så många som är intresserade av fortsatt kontakt.

Vad skriver du i din profil?
    Har sett många som skrivit i stil med; "Vet inte vad jag ska skriva här men fråga så berättar jag"
    Har också sett många som säger sig ha ett "öppet förhållande" och söker sex.

Så det gäller att sålla noga och då kan det tyvärr hända att ett guldkorn också åker med.
  • Anonym (Misse)
    Anonym (bigsky) skrev 2013-09-20 12:53:28 följande:
    Jag skriver ju inte till dom igen och skäller ut dom för att dom inte svarar Skrattande
    Haha, vilken tur! :)
    Ja, joo, det är nog lika svårt att hitta rätt på nätet som därute i det riktiga livet tror jag.

En kombination av tur, beslutsamhet och lite glimten i ögat kan kanske behövas.
  • Anonym (Misse)
    Anonym (bigsky) skrev 2013-09-21 09:55:03 följande:
    Det vet jag inte. Det var dumt. Förlåt.
    De e ok, man får bli arg
    *Klappar om*
    :)
  • Anonym (Misse)

Jag vet inte vad jag tycker om nätdejting egentligen.
    Man tittar på bilder av människor som söker kärleken, sida upp och sida ner bläddrar man och avgör om personen duger/får en chans till/passerar genom filtret, samtidigt som man ogärna behandlas så själv.

Den känns lite cyniskt ..jag gillar inte känslan jag får.

Samtidigt så är det ju så många fler nyanser som avgör om intresse uppstår, hur folk uttrycker sig, humor, intelligens, sånt som inte framgår av några bilder och en kort presentation.

• Anonym (Misse)
    xSpinell skrev 2013-09-22 14:14:18 följande:
    Men det är ju lite självförvållat att inte få några mejl , då man som vissa
    har en kravlista på närmare en kilometer lång .
    Personen ska vara si eller så får inte ha det måste vara det  och ???????  ja , inte ens framtiden vet

Jo, men samtidigt, om man inte hade några som helst krav mer än ett bultande hjärta intill sig så skulle inte dejtingsiterna behövas alls, då skulle man bara kunna gå ut och rycka tag i första bästa.

Det du kallar kravlista kan också grundas på livserfarenhet.
    Det som gjorde att den förra relationen kraschade vill man såklart undvika och det man tycker om och trivs med vill man ju ha mer av.

Jag tycker absolut att man ska ha krav, men för den delen behöver dom ju inte vara orimliga.

Men jag tror ändå att det behövs mer , sånt som inte framgår av en hastigt ihopslängd presentation.

Hur nåns röst låter.....
    Hur den personen behandlar andra....
    Hur väl den personen trivs med sig själv

osv...
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!