Inlägg från: Anonym (bigsky) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bigsky)

Ärliga nätdejtingstråden!

Jag tycker det verkar vara svårt att träffa nån via nätet. Tjejer skriver aldrig, och jag har i stort sett sluta skriva till tjejer.

• Anonym (bigsky)

Jag är sur ibland för tjejer orkar inte svara när man skriver.
    Jag förstår ju att de inte är intresserade om de inte svarar. Fast när de inte ens går in och kollar på ens profil?
    Men verkar inte vara så lätt för tjejer heller. Såg flera nu som skrivit att killar kan väl vara ärliga om de inte är intresserade, och att man kan väl svara, istället för att bara nonchalera. 

• Anonym (bigsky)
    Anonym (Misse) skrev 2013-09-20 10:30:51 följande:
    Jag kan ge dig min sida av problemet.
    Jag reggade mig på Badoo för bara några dagar sen och redan innan jag hade satt in nån profilbild så exploderade min mailbox.
    Det handlar inte alltid om brist på intresse utan ibland kan det helt enkelt vara så att det för det första tar lite tid att sätta sig in i hur allt fungerar, och för det andra att hinna med att svara på alla messen.
    Blir du sur och visar det så lär du inte hitta så många som är intresserade av fortsatt kontakt.

Vad skriver du i din profil?
    Har sett många som skrivit i stil med; "Vet inte vad jag ska skriva här men fråga så berättar jag"
    Har också sett många som säger sig ha ett "öppet förhållande" och söker sex.

Så det gäller att sålla noga och då kan det tyvärr hända att ett guldkorn också åker med.
    Jag skriver ju inte till dom igen och skäller ut dom för att dom inte svarar Skrattande
    Jag förstår att många tjejer får så mycket mejl att man måste sticka ut för att synas.
    Och att det kanske inte alltid är så enkelt för tjejer heller. Inte att hitta rätt iaf. 
  • Anonym (bigsky)
    ander25k skrev 2013-09-20 14:05:01 följande:
    Och att faktiskt våga ge sig ut på en dejt .
    Ja, det kan också vara till ens fördel Solig
  • Anonym (bigsky)
    Anonym (?) skrev 2013-09-20 14:22:41 följande:
    Du skriver väl inget som intresserar dem? Eller har en bild som attraherar dem? 
    Så varför ska man sitta och svara på mail eller gå in på en profil man redan vet att man inte är intresserad av?
    Det... ska man ju inte... förstås... Obestämd
  • Anonym (bigsky)
    modesto skrev 2013-09-20 16:16:18 följande:
    Jag är inte på någon datingsida nu men när jag är där, får aldrig mycket mail och jag svarar alltid, du skickar kanske till de allra snyggaste.
    Nån gång händer det att jag skriver till en riktig skönhet, men oftast till "vanliga" tjejer.
  • Anonym (bigsky)
    modesto skrev 2013-09-20 16:18:16 följande:
    Jag blir dock skitirriterad på meddelanden i chat stilen som "hej" eller "vad gör du?" Jag föredrar lite substans
    Det funkar för mig. Om nån tjej ens skrev det Skrattande 
    Var inne på din hemsida och måste säga att jag är grymt imponerad av dina verk.
    Du är också fin. 
  • Anonym (bigsky)
    Anonym (?) skrev 2013-09-21 09:17:58 följande:
    Nej, varför då bli irriterad? 
    Det vet jag inte. Det var dumt. Förlåt.
  • Anonym (bigsky)

Sen det här spelet... Man ska framstå som bättre än vad man är. Jag minns för några år sen när jag dejtade en tjej. Innan vi hade träffats så frågade jag hur länge hon varit singel. "I evigheter" svarade hon. Jag tänkte inget mer på det.
     I somras hade jag kontakt med en tjej och hon skrev faktiskt först. Händer ju aldrig.
    Jag nämnde det för henne, att ingen hade skrivit till mig på ett år, så det var uppiggande att nån mejlar en.  Hennes svar var ett avvaktande "ok..."
    Berättade för syrran också som sa "men varför talar du om sånt? Behöver väl inte hon veta"

Det var alltså mitt fel att ingen tjej hade skrivit till mig. 
    Det är bättre att ljuga då, är det den slutsatsen man ska dra?

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!