Inlägg från: Anonym (L) |Visa alla inlägg
  • Anonym (L)

Ärliga nätdejtingstråden!

Hoppar också in här =). Lite kort om mig, tjej 30 år och inga barn. Har hängt på pannkakan i ett par omgångar. Första gången var för tre år sedan och då hade jag några dejter men det blev aldrig nåt mer. Träffade sen mitt ex genom en utbildning men det tog slut här i vintras. Började för några veckor sedan kika lite inne på pannkakan och snart är det dags för den första dejten. Har mailat med en kille i en veckas tid och i veckan som kommer ska vi ta en fika.

Jag tycker att det är svårt att riktigt få det att stämma när jag träffar någon över nätet. Vet inte riktigt hur jag ska förklara det men man skriver lite och känner lite på varandra innan en eventuell träff men det känns som att det fattas nåt. När man träffar nån tex genom jobbet så har man kanske tittat på personen en tid och har fått lite intryck om vem personen är. När man träffas över nätet känns det mer som att man kastas rakt in i det. Hoppas att ni förstår hur jag menar.

Ska iaf ge den här dejten en ärlig chans och försöka gå in i det med öppna ögon, han ser bra ut i mina ögon och när vi har mailat så visar han en humor som liknar min egna. Känns bra men jag vill verkligen inte bygga upp en massa förhoppningar.

• Anonym (L)

Hoppar in mitt i en väldigt intressant diskussion... Tror att jag har läst de flesta inläggen på de sista sidorna och jag tycker att det kommer många bra tankar. Blev väldigt nyfiken på den där delen med att man ska försöka hitta en snygg avvägningen mellan att berätta lagom mycket om sig själv och mixa det med frågor till den andre.. Jag tror att jag själv är försiktig med att berätta mycket om mig själv utan ställer hellre mycket frågor för att visa intresse. Jag tänker mer att jag inte bara ska sitta och prata på om mig själv utan visa intresse för den andre men det kanske ger konstiga signaler, eller?

Har varit inne en del på pannkakan den senaste tiden och träffat en jättetrevlig kille men där kommer inte bli mer, ska vi fortsätta blir det enbart som vänner. Tror att det som spökar för mig är att han är väldigt duktig på att skriva och driva konversationen men IRL fick jag ta taktpinnen och driva på för att hålla igång konversationen, dessutom tyckte jag inte riktigt att han såg ut som på korten.

Hur går det för övriga med dejtandet?

• Anonym (L)

Det blir inget mer med min pannkakedejt men... Jag träffade en riktigt fin kille på krogen för en vecka sedan och han får det att pirra i hela mig. Vi har träffats två gånger under veckan och har bio inplanerat nästa helg. Vi har roligt tillsammans, pratar om allt mellan himmel och jord och det har blivit många skratt än så länge.

Han är 6 år yngre vilket i sig inte är något problem men jag märker att vi inte alltid är på samma nivå med vissa saker. Han är fortfarande kvar i det där med att festa var och varannan helg och för honom är en bra semester att man drar till det redigt, helst varje dag. Själv planerar jag min semestervecka med några bra böcker, lite utflykter och en flaska rött haha. Vi får väl se vart det här slutar, det känns bra och den känslan tänker jag följa Cool.

• Anonym (L)

Jaha då var det kanske dags för en uppdatering eller inte... Kan inte påstå att det händer mest på den här fronten, jag träffar fortfarande min festande 24-åring men jag vet inte om det finns några känslor inblandade, från nån sida. Träffar fortfarande min dejt från pannkakan och det är väl samma där med att  vi trivs jättebra ihop men inga känslor, iaf inte från min sida. Suck två trevliga pojkar men inget mer...

Jag gör det enda rätta, sticker i väg i helgen och lyssnar på Nationalteatern och Pugh... kanske finns någon trevlig grabb att spana in Cool.

Någon annan som har några trevliga planer i helgen?

• Anonym (L)

Har tråden dött ut eller? Får ta på mig rollen att hålla igång den lite då... Har haft en grym helg med kompisar och en trevlig liten utflykt till Hamburgsund för att lyssna på Pugh Rogefeldt och Nationalsteatern. Hittade inget ragg men fick några heta blickar av Pugh Skäms. Det kommer jag leva en stund på hahaha.

Har jag missupfattat det eller var det nån som kallade Göteborg för Sveriges rövhål? Det är ju helt galet, Göteborg är ju Sveriges vackra framsida Skrattande. Kulturkalaset drar igång den 14 augusti, ingen här som ska in en sväng? Trevligt tillfälle att träffas om nån vågar Flört.

• Anonym (L)
    Anonym (S) skrev 2012-08-05 19:44:22 följande:

Jag fick ett sms idag där det stod att han saknat mig. Sen frågade han om jag ville ha en middagsdejt i veckan.
    Han kommer hem tidigare, eftersom de hade gått sin rutt mycket snabbare än de trodde att det skulle ta och han hade lyckats skada sig lite.
    Inga sex-sms idag, bara en fråga om jag ville stanna över natt om efter middagen. Kanske är det samma sak, men inte alls som det var när innehållen i sms:en var väldigt detaljerade

Kanske finns det lite hopp
    Det låter ju onekligen som att det finns hopp Skrattande. Min erfarenhet av att snabbt hamna i säng är att antingen rusar saker och ting på i tvåhundra utan några bromsmöjligheter eller så stannar det vid just bara sex. Hoppas att det fortsätter i samma anda som ni har startat för det låter absolut lovande Skrattande.
  • Anonym (L)
    Anonym (Man) skrev 2012-08-05 21:52:45 följande:
    Haha...ingen som bryr sig om Opcode när han raljerar om Bästkusten. Själv bor han nära värtdsmetropolen Tranås...säger väl mer än allt?

Jag är iofs modig men att konkurrera med Pugh blir svårt, kändis och rik....
    Haha jamen Tranås är väl en riktig metropol... eller inte. Fast dom har visst bilbingo och det är ju riktigt hett Skrattande.

Jo Pugh är förvisso allt det du tillskriver honom men sen är han 65 och det mesta har börjat att hänga på honom... Åldern klär honom inte riktigt fullt ut så jag är inte helt omöjlig att vidga mina vyer Cool.
  • Anonym (L)
    Anonym (men) skrev 2012-08-05 23:05:21 följande:
    Åh,känner mig alldeles för ung för att gå på han..Cool Han är nästan som pappa :P
    Men kollar han inte in alla?Solig
    Määä ta inte ifrån mig det här Tungan ute, en MAN tittade på mig och visade intresse *blinkar med stora, fuktiga rådjursögon*  .

Tror inte att Pugh är mannen i mitt liv... det mesta på honom verkar hänga och det känns inte alltför lockande, kan inte påstå att han har åldrats så vackert. Min mamma såg honom på Liseberg när hon var 15 år och hon tyckte inte att han var snygg ens då haha.
    Papito skrev 2012-08-05 23:12:47 följande:
    Haha, (men) har du precis gammelförklarat (L)?

Personligen tycker jag Pugh ser rätt ofräsch ut...men jag gillar väl inte konkurrensen
    Hmm vad vet jag... 30 år är ju ingen ålder på en häst men för oss vanliga dödliga är det nog värre Cool. Jag får mysa lite extra vid tanken på att jag fick visa leg på systemet i lördags Tungan ute.

Haha vilken komplimang till Pugh... han kanske var het i sina yngre dar men det var helt klart en liten stund sedan Tyst.
  • Anonym (L)
    Anonym (men) skrev 2012-08-07 08:25:15 följande:
    Hehe..NU har du problem..när du blir glad för att visa leg..då vet man,att man är orolig :P Jag får också visa..men de är ju såå off..de har ingen koll Glad
    Meeen först tar ni ifrån mig det roliga med Pugh och sen glädjen med att visa leg på systemet... Vad ska jag då glädjas åt Gråter? Jo Alice Cooper som spelar på Liseberg idag mohaha Cool.
  • Anonym (L)
    Papito skrev 2012-08-08 09:19:59 följande:
    Hehe...jag så bara att han inte ser så fräsch ut..vi kan ha olika smak

Åldern är ju bra, 30+......men kombinationen 30 & sucker för Pugh oroar lite...haha
    Tror att det är en generationsgrej, vi var tre kompisar som åkte och samtliga har föräldrar som har spelat den här musiken under uppväxten. En av kompisarna fick Pughs autograf och en kram och var rätt nöjd Cool.
    Anonym (men) skrev 2012-08-08 10:02:32 följande:

Den skinngubbenTungan ute Hehe.

Jag kan ju lugnt säga att åren inte har varit snälla mot mr. Cooper, fan va han ser ut men rösten är fortfarande helt grym. Han körde på stenhårt och det kom en hel del gamla goingar. Intressant att se att Aftonbladet sågar honom och GT tycker han gjorde det fantastiskt... Smaken är som baken Glad.

• Anonym (L)
    Papito skrev 2012-08-09 22:19:31 följande:

Men jag tyckte nog att jag i ögonvrån kunde se att han tittade på dig, att ni fick ögonkontakt...och var det inte t.o.m. en blinkning..?

Hahaha, skojar med dig L, vi göteborgare måste hålla ihop i den här ostkustdominerade världen.
    Precis så var det Papito . Du glömde nämna det där lilla leendet som bara jag såg hahaha Tungan ute.

Klart vi håller ihop, som de goa "gubbar" vi är Glad.
  • Anonym (L)

God kväll allihop! Hoppas att ni har haft en trevlig helg, kanske med några trevliga dejter?

Själv har jag haft en riktigt bra helg med trevligt sällskap, känner mig bara så otroligt osäker. Nåt fruktansvärt faktiskt  även om jag gör mitt bästa för att kasta av mig det... Är väl en kombo av massa saker; jag vill göra ett gott intryck, har lite i ryggsäcken sen tidigare (tänker INTE babbla på om mina ex Cool) osv osv. Nån som har några tips på hur man kan komma över sina issues?

På tal om issues, någon som har varit med om en fet åldersnoja? Byter lite ämne här för en jämnårig kompis är helt totalt åldersfixerad. Min käre kompis har i sin tur kompisar som är nästan 10 år yngre och allt som dessa kompisar gör annorlunda eller hanterar annorlunda beror ju på just deras låga ålder... Så fort det har hänt nåt släpper kompisen kommentaren "fast dom är ju nästan 10 är yngre än oss"... Jag har börjat reta mig gallfeber på det för ja ålder har ibland betydelse för t.ex mognad och erfarenheter osv men varje jäkla gång?! Hur tänker/resonerar ni med ålder, tex med de ni umgås med, eller dejtar?

• Anonym (L)
    Papito skrev 2012-08-12 22:20:58 följande:
    Beror ju på vad det är fför issues...svårt att ge råd utan att veta

Svårt det där med ålder, vissa kan vara tio år yngre men skitmogna, andra märker man att de kan vara hyfsat mogna men har "luckor". Jag brukar tänka att ju äldre man är desto mindre spelar åldersskillnaden roll. 20 & 15 är i mina ögon en enorm skillnad, 30 & 35 inte alls så stor. Samma med tio år. 20 & 30 är ganska stor skillnad 30 & 40 inte lika stor. Generaliserar givetvis.
    Jag tror att min stora nöt att knäcka är att jag är livrädd för att göra fel. Alla kan ju fela men kombinationen ställa hårda krav på sig själv och ett ex som inte var den snällaste på den här planeten har lett till att jag är väldigt osäker på hur jag som person uppfattas, hur folk uppfattar saker som jag gör... Är väldigt van vid att bli bedömd och dömd för så gott som allt, inget som jag gör duger, jag duger inte... Har en underbar familj och fina vänner så jag får ju ut en del skit men sen ska man helst resa sig och växa som person... Hur gör man det? Sen har jag ett jäkla pokerface och visar inte så mycket utåt utan ett skrik i kudden ibland och ett pass i gymmet släpper de värsta spänningarna Cool.

Det har bara gått ett halvår sedan jag och exet gick isär och det är ingen lång tid så jag försöker skynda långsamt. Jag har så smått börja dejta igen men det får ta den tid det tar. Ska jag ge mig in i nåt måste jag känna att jag har nåt att ge, inte bara ta hela tiden. Det kommer sakta men säkert men jag är inte intresserad av att göra om en dejt till en biktstund, det ska bara vara ett mysigt och trevligt tillfälle för att lära känna varandra. Så resonerar jag men sen ska man ju gärna leva upp till det också Tyst.
  • Anonym (L)

God kväll allihopa!

Ser att det har varit väldigt blandat med framgångar och bakslag den här veckan med dejtandet. Här kommer en liten uppdatering från mitt håll. Tyckte och trodde att det gick ganska bra här men ack vad fel jag hade. Träffade en lite yngre kille, 6 år yngre, och var lite tveksam först men det släppte jag efter ett tag och började tycka mer och mer om honom vart efter vi träffades. Nu har han helt gått under jorden och jag har inte hört nåt från honom på ett så pass bra tag att det bara är att inse fakta, han är inte lika intresserad av mig som jag är av honom. Tycker bara att det är så jäkla lågt att inte bara säga det, har känt mig rejält nedstämd den här helgen men jag får vara knäckt ett litet tag och sen ta nya tag.

Träffar ytterligare en från HP men jag ska runda av med honom för han är bara en riktigt fin vän men inget mer. Vi har träffats en del för jag ville verkligen ge det en chans men det klickar inte alls.

Om det är nån som har nån solskenshistoria eller bara nåt i största allmänhet uppmuntrande mottages det tacksamt Glad.

• Anonym (L)
    Anonym (b) skrev 2012-08-20 20:21:32 följande:
    Aahhh jag vet inte hur jag ska göra!! har pratat med en kille nu i knappt en vecka, och nu vill han redan träffas. Han verkar snäll och ser ok ut. Nu frågade han igen och jag vet verkligen inte vad jag vill!! tror jag kan gå miste om något om vi inte träffas men jag känner inte riktigt för det. Vet inte vad jag ska svara, han ville träffas nu i helgen och båda är online och jag vet inte. Känner taskig men jag är så osäker. Vad kan man svara då? hjälp!
    Säg som det är... att du gärna träffas men att du behöver lite mer tid. Om han faktiskt är nåt att ha kommer han att förstå det och lyssna. Annars har du ju veckan på dig att läsa av läget och om det inte verkar fortsatt bra är det bara att tacka för sig och dra sig ur... Alternativ träffa honom och ta en fika så får du se om han verkligen är nåt.

Gud vilken grym hjälp jag var nu, mängder med alternativ som antagligen bara gjort dig mer förvirrad haha.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!