• gin

Ärliga nätdejtingstråden!

Opcode skrev 2012-07-16 01:17:53 följande:
    Men vad fan- Är "Getting laid" vad man verkligen vill ha ut av dejting? o.O Hur ytliga är ni mäniskor?

Det spelar ingen roll. 

Nätdejting för att ''hitta kärlek'' = fungerar för 1% av kvinnor och 1% av män.    

Nätdejting för att ''getting laid'' = fungerar för 100% av kvinnor och för 1% av män.

• gin

Jag håller med att denna sida beskriver den nuvarande situationen på ett förkortad samt omfattande sätt. Internet är tyvärr inget bra möteställe numera och det har blivit mycket besvärligt att träffa kvinnor på krogen. Det handlar inte bara om raggning eller sex utan även och den nuvarande kvinnomaktsordningen som har gått lite för långt i Skandinavien samt i engelskspråkiga länder.
    http://gettinglaidisimpossible.blogspot.se/2012/03/dating-websites-and-sex-dating-websites.html

• gin
    Anonym (Singelpappan) skrev 2012-08-17 09:35:13 följande:
    En liten update efter att det hänt lite...

Fick under veckan kontakt med en tjej som för ovanlighetens skulle bor i samma stad och dessutom typ bara några hundra meter bort kom vi fram till... addade varandra på facebook och chattade där igårkväll. Höll på att sluta med spontanträff framåt 22.30! Men i slutändan bangade hon även om jag till slut sa att hon gärna fick komma och hälsa på för en öl eller två. Först var det nästan hon som låg på, men kanske mer för att testa mig eller nåt, vad vet jag? Förklaringen jag fick sen när hon bangade var att hon i princip somnade i chatten... haha! Vet inte vad jag tror om det egentligen, men sade redan från början att det var ok att säga nej då det var plötsligt påkommet. Ev. ska vi ses under nästa vecka, har barnen i helgen och känns inte så lämpligt att ses första gången med dem hemma, även om de skulle sova eller så.

Dejten jag hade i helgen som det inte blev någon fortsättning med? Hon hörde också plötsligt av sig via sms igår. Gissningsvis något påverkad... haha =) Nu verkade det som hon trots allt ändå var intresserad av en fortsättning, men att hon blivit skrämd av att höra om mina tidigare dejter - ja, kanske dumt att vara så ärlig om dem för en ny dejt, men va fan - vill köra ärligt från början, och frågar någon så är jag en rätt öppen person av mig. I vilket fall så tyckte hon att jag var väldigt "trevlig och go" och ville fortsätta kontakten, typ som vänner som kan leda vidare, eller något sådant uttryckte hon det.

Vet inte riktigt vad jag tycker om det hela... har inget emot att vara vänner egentligen, hon var som sagt trevlig. Men vill inte heller hållas på halster i väntan på att hon ska få mod till sig och våga gå vidare. Att vi råkar ha barnen fel veckor och att hon bor en timme bort underlättar inte heller. Så jag känner mig ärligt tveksam, men får väl se hur det artar sig.
    Kolla punkter 3, 4 & 5.
    http://gettinglaidisimpossible.blogspot.se/2012/03/dating-websites-and-sex-dating-websites.html

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!