Inlägg från: Anonym (c) |Visa alla inlägg
  • Anonym (c)

Ärliga nätdejtingstråden!

Ja, jag måste väl hoppa in i tråden eftersom jag oxå börjat med nätdejting...jag är singel, tjej mellan 30-35 o känner egentligen att jag kanske är för ytlig för detta, för jag har hittills bara hittat 1 kille som ser snygg nog ut på bild o som verkar intressant i hela mitt län...suck..är dessutom för fånig för att lägga ut bild, har en privat bild att visa men skulle tycka att det vore så pinsamt om nån vän eller nån från jobbet hittade mig där..jag har ett sånt utseende som brukar tilltala killar, är ingen modell men är söt, blond o vältränad, ja ni förstår, så jag fattar ju att en bild skulle öka chanserna..men sjukt nog vill jag inte bli dömd för mitt utseende först, trots att det är precis vad jag själv gör med killarna. Men jag vill att de ska tycka jag är rolig o intressant först, sen kan jag visa bild, ja ni kanske fattar? :) Skulle hellre ragga irl men har barn o svårt att komma ifrån. Vilka sidor är bäst egentligen? Vet att HP är gratis men finns inga liknande sidor som inte kostar skjortan? Jaja loggar väl in igen o kollar om nån skrivit;)

• Anonym (c)

Ja jag känner mig ytlig:( o tycker att de killar som mailar är så på, efter bara några korta mail, där jag sen visat min bild, vill de gå på dejt. Har 3 st dejtförslag nästa vecka men jag tycker det går så fort fram...träffar jag en person irl som vill gå på date efter att bara ha sett mig blir jag ju tveksam. Vill absolut inte få det att låta som om jag är skitsnygg men jag vet att jag ser ut som många killar vill, ni vet, lite slitzmodelltypen...men jag vill gärna maila med dem ett tag o kolla hur de är, vad de skriver osv. Är det så jäkla fel? Suck, kommer aldrig hitta nån. Jo, en kille vill jag träffa, han sticker ut, är rolig o kan utmana mig o en sån vill jag träffa. De andra är mer svärmorsdrömmar typ m bra jobb o boende, men inget de skriver får mig att le. Var fasen hittar man en bra kille, jag är inte tvunget ute efter stadigt förhållande direkt, men vill hänga med nån som är glad trevlig o stabil o har det lilla extra.. Känner mig ensam o nu när det är sommar vill jag ha kul o kanske t o m få lite s e x ibland. Krogen är ju omöjligt, de som raggar på mig är 10 år yngre o det skulle kännas värdelöst att dra hem en sån. Hjälp mig! O skål förresten, har party for one här, skitkul...:(

• Anonym (c)

E, du skriver att ni vill träffas efter några veckor, men här snackar vi dagar! De här killarna har mailat mig flera gånger o nu när jag tar mod till mig o svara o visa bild o allt vill de ses i nästa vecka! Jag får panik! Det är för snabbt, de skriver vad de heter o deras tel nr osv men jag känner dem ju inte. Får onda aningar...alla 3 är ganska snygga med bra jobb utbildning osv, men nån gnista är det inte mellan oss för vi känner ju inte varann jag vet inte om jag är naiv men vill kunna känna "det" även på mail, nån som fattar?

• Anonym (c)

Jag hoppas att jag inte är någon idiot iaf, men förstår att om man är som jag kanske nätdejting blir lite svårare..:( Har inte varit singel så länge, lämnat ett långt förhållande bakom mig för ett halvår sen o känner att jag är redo för nåt nytt, men jag är inte typen som kastar mig in i något, vill att det ska kännas rätt o vill att killen jag träffar ska vara så intressant att om det inte finns nån attraktion kanske man kan vara vänner istället? Sen är det svårt med ålder, jag är inte så petig med sånt men är tveksam om det verkligen kan bli nåt när killen är mkt yngre, kanske lättare om killen är mkt äldre, vad vet jag? Ja får väl kolla vidare, nånstans finns det kanske en fin man som väntar, jag hoppas iaf det...

• Anonym (c)

Usch då att bara få 5 svar på så många mail... Jag svarar långt ifrån alla, men det beror på att jag är så trött på " hej vad gör du en dag som denna"? Suck, seriöst liksom, vem fan orkar svara på det...är ungefär samma som när man går förbi ett gäng killar där nån ropar " öh hej vart är du på väg tjejen"! Tönt tänker jag då o ignorerar, samma sak gäller mail. Jag vill ha en presentation, veta nåt väsentligt om killen o gärna se att han är kapabel att skriva mer än 1 mening, samt att han är läskunnig o alltså bara svarar om han matchar den ålder jag söker. För tro det eller ej, jag vill inte träffa nån som är. 15 år yngre eller 15 år äldre än mig, faktiskt. Sen fattar jag inte vitsen med dom som skriver o bor 50 mil ifrån mig, jag har barn o är inte flyttbar o när jag skriver det så får man till svar att vi kan ju prata o ha kul...hmm nä prata o ha kul har jag med mina vänner, jag söker en kille att träffa...suck. Ja jag är nog en ytlig bitterfitta men då får det va så, vill inte nöja mig med nån mailkompis, vill ha en dejt!

• Anonym (c)

Jag har mailat några själv o fått svar, men oftast får jag mail. Kanske en par mail per dag. Av dessa har hittills 2 varit värda att svara på, o då har de ändå inte haft nån bild, men liksom känts intressanta att maila med. En av dem ville ha min bild direkt o blev sur när jag så nej. Den andre har jag mailat med några gånger men han är så på för en dejt så jag vet inte längre. Jag vill vänta tills man mailat ett tag o funkar inte det kan det vara. Jag tycker du, upcode har en syrlig ton i dina inlägg, bitterhet som skiner igenom o tro mig, jag vet att det inte är attraktivt, så bara ett tips, skippa sånt i mailen du skickar. Jag är oxå bitter efter att ha blivit bedragen i sviken av mitt ex efter 13 år ihop, min tillit för män är just nu noll. Hade mitt ex åtminstone haft den goda smaken o lämnat mig hade det känts bättre, istället levde han ett dubbelliv med en annan i 2 års tid. Självförtroendet är således på botten, det hjälper liksom inte att jag vet att jag ser bra ut, är en bra mamma, trogen, lojal o arbetssam, en person som många gillar att vara med. När man blir sviken om o om igen så tappar man nåt. Därför är jag så försiktig i mitt dejtande o jag tar personligen väldigt illa vid mig när du antar att vissa är singel av en anledning. Jag är singel för att jag valde att inte trampas på mer, men då hade jag kämpat länge för att få ihop min familj igen. Men om man är tillsammans med någon som ljuger o bedrar konstant går det inte. Kul att då få höra att det finns en anledning till att man är singel. Suck, ja jag fattar att du inte menade mig personligen men jag tar åt mig i det lär finnas fler tjejer som jag på dejtsidorna. Jag är bara en tjej som försöker gå vidare o tycker att jag är värd nåt bra den här gången, vill inte bara vara en trofe sim visas upp utan hoppas hitta någon som gillar o respekterar mig. Kanske omöjligt men man lever ju på hoppet...

• Anonym (c)

Kan ju tillägga att jag försöker att inte verka bitter o dra upp mina problem när jag mailar nån, min patetiska historia är liksom inte så sexig:( o jag skriver från mobilen, därav knepig stavning ibland

• Anonym (c)

Ja för mig rullar det på iaf. Fick mail igår av en kille som såg trevlig ut, verkade allmänt skön o som både skrev roligt, personligt o avslappnat, tack för de;) får se om han skriver igen , han fick det iaf att kännas lite spännande...har några andra som jag mailat med men den ena är så korrekt o seriös att jag knappt vill träffa honom trots att han är skitsnygg, den andra skickade 4 mail på en dag o var så himla lattjo o svängde sig med tusen coola uttryck, inte så smickrande när man närmar sig 40 tycker jag o orkade inte svara efter den mailbombningen..Usch va hemsk jag är. Men sammanfattningsvis är det 2 jag skulle vilja träffa, får se vad som händer. Sen, till dig opcode, som har så svårt att hitta dejt. Jag såg dina bilder, du ser ju ok ut, men det kan alltid bli bättre. Vill du ha stylingtips? I all välmening? Ta på dig ett par snygga jeans, en snygg välsittande vit t shirt, skaffa dig lite solbränna, köp ett par snygga pilotglasöon o gå till frissan o be henne göra dig riktigt snygg i håret, säg att hon får fria händer både med färgning o klippning! Sen tar du på dig alla dessa grejer, kläder, brillor, snyggt hår o somrig bränna o sen ber du en kompis eller nån ta ett foto på dig, helfigur elr från midjan o upp när du gör nåt! Typ sitter på en uterestaurang , står framför nån cool byggnad, sitter på en strand eller nåt, håll gärna nåt i handen på bilden så det ser ut som en ögonbklicksbild, inte en bild där du ser uppställd ut, om du förstår vad jag menar. Försök bara se avslappnad ut på bilden, inga supersmile o inga sura miner, bara casual:) Sen looovar jag att du kommer få svar, bilden gör mycket, försök sen o ha en avslappnad ton när du skriver! Prova, när allt annat inte funkar, gör nåt nytt! ;)

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!