Ärliga nätdejtingstråden!
Anonym (Lina) skrev 2012-04-26 11:43:37 följande:
Kort svar: trekant?Långt svar: nej, orkar inte. Vad tror du....?
P30, klockrena observationer, har nått samma slutsats.
Många tjejer lägger bara upp redigerade bilder tagna av sig själva med i-phone, lite ovanför sådär, lite underdåniga. Trots att alla vet att när man tar ett kort av sig själv i den vinkeln får man automatiskt stora rådjursögon, och ansiktet ser automatiskt lite gulligt hjärtformat ut. (för att inte nämna alla duckface-kort. Blä.) Lite filter och hög kontrast på det, och visst, du får ett kort som kan lura en del (=skjuter upp verklighetschecken till stunden för dejten, killen drar sig ur.)
Rekommenderar starkt kort taget av någon annan, och inte såna där webcam-aktiga bilder som profilbild.
Om ni verkligen vill träffa nån, alltså.
Håller med dig klockrent på tjejers urdåliga fejksmilebilder ! Man lär sig efter en del dejtande vet att : tjejen ser inte så bra ut irl. Med en viss typ av bilder. När jag träffat nån och klickat med har hon haft "dåliga" bilder och det har varit en positiv vibe över hela hon från första sekund man sets.
Men till min fråga: Vad ska man ha för bilder som kille ?
För uppenbarligen är bilder det enda tjejer går på. Får man 50 välskrivna mail om dagen förstår jag att man bara kikar in på profilen och sen inte läser eller svarar.. Så när man har sina 5 sek in the Limelight.
Vad ska va med i bilden ?
(jag har teorier)