Inlägg från: FredrikCA |Visa alla inlägg
  • FredrikCA

Ärliga nätdejtingstråden!

DanM skrev 2012-04-19 23:05:26 följande:
    Nu har det vart såhär ett flertal gånger. Man börjar ha kontakt med nögon och efter nögra skickade meddelanden så blir det tyst. Konstigt. Kan ju inte ha med utseende att göra för då hade dom väl inte svarat till en början? Och man tycker man har ett hyffsat flyt på samtalet.
    Du kanske inte driver konversationen framåt? Utan bara svarar på eventuella frågor? 

Jag vet inte- Jag har råkat ut för det många gånger också. Men samtidigt det rör mig inte :) 
    No I'm not mean I'm just leveraging every scientific and psychological advantage available.
  • FredrikCA

Eller svarar för snabbt osv. Anledningarna kan vara många och honans tankar är som en svartlåda för oss,
    Tror faktiskt kvantmekanik är lättare att förstå sig på :) 

No I'm not mean I'm just leveraging every scientific and psychological advantage available.
  • FredrikCA
    DanM skrev 2012-04-20 00:08:07 följande:
    så sant så. Om jag fick välja en superkraft skulle det vara att förstå hur kvinnor tänker :P
    Fast det kanske du inte vill efter ett tag ;) Men jag tror jag är det på spåren, För varje val du kan göra tänk så egoistiskt som möjligt- Då tror jag du är ganska nära sanningen ;) 
  • FredrikCA
    DanM skrev 2012-04-20 09:11:35 följande:
    Taskig och omogen? Det enda jag säger är 1. Man som kille ofta får ta första steget. 2. Att man som kille inte alls förstår hur kvinnor tänker.
    Det är inget att bry sig om att en amatör psykolog på 3 inlägg försöker dra slutsatser som hon uppenbarligen inte har en aning om. 
    Som sagt ge inte upp, Förr eller senare träffar du sannolikt någon. Och vad det gäller kvinnosyn om man är så dum som denna person uppenbarligen är och bedömer någon utifrån ett par inlägg så tappar man hoppet lite bland, Men det finns väldigt intelligenta och trevliga kvinnor också :)

Rabiata feminister tillhör dock inte den kategorin ;)
  • FredrikCA
    DanM skrev 2012-04-20 09:48:27 följande:
    Haha, alltså jag är inte knäckt eller så om det verkar så :) synd bara att det verkar skitit sig med den som verkade absolut mest intressant hittills. Men går ju bra med andra.
    Nej jag trodde inte egentligen heller, Men jag tänkte att det inte skadar att säga det, jag blir så irriterad över att någon kommer inte med så mycket förutfattade meningar och är så fruktansvärt långt från sanningen.

Ja otur, Jag tror det viktigaste är att du är dig själv iallafall- Och inte tar in för mycket tips från omgivningen. 
    Visst kan man spela psykologiska spel som kan vara framgångsrika men det kommer inte kännas rätt i längden och du attraherar en typ av kvinnor som du troligtvis inte vill ha iallafall.

• FredrikCA
    Anonym (33-åring) skrev 2012-04-20 10:31:10 följande:
    1. Vi är ju många tjejer här som säger att vi ofta skriver första meddelandet. I mitt fall, bland de konversationer som blir mer än tre-fyra meddelanden är det jag som inleder typ hälften av gångerna. Det är grymt många som är in på min profil också utan att skriva något till mig. Och om någon tilltalar mig vänligt, så svarar jag. Det gör jag både på HP och på alla andra ställen i livet. Så är jag uppfostrad att man gör.
    2. Kan nog tycka att det är lite omoget att tro att alla kvinnor tänker lika och att man kan förstå hur någon man inte känner tänker :P 
    Det är nog ingen som påstått eller sagt något sådant. Sedan kan man tycka det var ett omoget skämt :)
  • FredrikCA
    DanM skrev 2012-04-20 11:37:31 följande:
    Ok, som jag skrev innan så ber jag om ursäkt ifall det jag skrivit verkar srygt och sterotypt. Kommentarer om hur kvinnor tänker var ett skömt, kanske inte framgick. Att killan ofta får ta kontakt är så jag upplever det, både vad det gäller nätdejting och i verkliga livet.
    Det är oftast så, Men det finns alltid undantag. Allt handlar bara om psykologiska spelregler. 
    Och precis som sagts alla tänker olika- Förvånansvärt många tjejer faller för dominans, Men personligen tycker jag det känns otroligt fult att vara något man inte är.

Men var överlägsen och du kommer få intressenter men kanske inte just den typ av tjejer du vill ha, Dom som har lite tankeresurser genomskådar det ganska snabbt :) 
  • FredrikCA
    Anonym (nybörjare) skrev 2012-04-20 20:36:33 följande:
    det var inte du som började hoppa på folk så ta det lugnt Glad
    det jag gillar bäst är när meddelanden börjar med att ta upp nåt i antingen i min presentation eller "fakta" det försöker jag också göra de ggr jag tar kontakt
    jag har också haft några intressanta på g, men precis som du så tappar man kontakten.
    men man kanske kan mejla efter några dar eller så igen?
    Det var uppenbarligen jag, Fast den person som rapporterad mitt inlägg har uppenbarligen inte sett det inlägg som det var ett svar på- Som var ett personligt påhopp om något på både mig och DanM utan någon som helst grund. 

• FredrikCA
    LivingEasy skrev 2012-04-27 00:09:31 följande:
    Inte till mig! För jag instruerar tom mina nybörjarvänner (på internetdejting) att VI (män) ska inte sjunka till kvinnornas nivå och inte svara på trevliga mejl!!!
    Att tacka och sedan snyggt säga att jag tror inte vi är nåttför varann är vanlig hyfs anser jag.
    Jag är tom trevlig mot gaykillar som skriver. Dock gör jag klart direkt vart jag står!  

P30 jag har läst och håller med dig, jag är inte så oerfaren, men vill höra lite från andra sidan planket hur de tänker eg.

Och lite sanning från min sida. Jag träffar de mest intresanta tjejerna från sexkontaktorienterade sidor. Har en seriös profil med ungefär samma bilder som här. De senaste 5 åren har jag nog bara relationer från den typen av sidor eller såklart vanliga riktiga möten som blivit flirtar.

Jag är mycket skeptiskt till seriösa dejtingsidor efter ha provat mötesplatsen i 3 månader och endast gått på 3 st dejter. Jag har Skrivit och varit trevlig. Smart pres, hyfsad bild (samma som här) och jag vet hur man  för sig. 

Det finns en tråd om en kille som helt tappat tron på kvinnor här på FL, jag börjar hamna lite i samma sits... :(       
    Tycker du framstår som ett väldigt föredöme, Och jag kan bara instämma jag börjar tappa tron också,
    Men det kan ju också vara så att det finns en anledning att många av dom är singlar- Och en sak har jag lärt mig träffa aldrig en tjej som är psykiskt sjuk du kommer sluta helt förvriden i huvudet själv- Och hon kommer försvinna som en avlöning utan minsta samvete.
  • FredrikCA
    micromat skrev 2012-04-27 09:46:57 följande:
    Tycker inte att du helelr ska tappa tron, men en sak gör det helt rätt i och det är att inte träffa någon psykiskt sjuk (nu beror det visserligen på diagnos mm) Men det gäller verkligen att passa sig.. Sen är det svårt med folk som aldrig mår bra, man vill ju liksom leva och hitta på saker när man dejtar/är nykär..
    Nej det är sant, Jag kan dock inte påstå att just det senare var ett jätteproblem- visserligen har jag spenderat massvis med tid på personen när hon mått dåligt och försökt muntra upp. Men det jag syftar mest på är att man önskar och tror att man är älskad- Men egentligen är man omedvetet och ofrivilligt en vän som dom egentligen inte har något intresse av annat än att utnyttja och suga ut all positiv energi, när den börjar ta slut (pga iprincip avsaknad av gensvar) så kastas man iväg förstörd och med iprincip ingen självkänsla kvar.

I mitt fall tog det 3 år innan jag förstod, Jag var fruktansvärt envis när det började knaka och gjorde allt jag kunde för att hålla ihop det- Hade jag vetat att det inte fanns några riktiga känslor från ena hållet så hade jag tagit det långt tidigare, Men samtidigt när jag frågade fick man alltid dom svar man ville höra; om än ibland väldigt svävande och otydligt- Men man tolkar det så klart som man vill tolka det och det tänder eld på hoppet och yttligare lite energi kommer fram som kan sugas ut igen.
  • FredrikCA
    micromat skrev 2012-04-27 10:29:08 följande:
    Finns så många såna historier och det är hemskt.. =( Man kan verkligen förstöra en annan människa genom att göra sånt.  

Hoppas du är back on track igen och har kunnat bygga upp din självkänsla igen och att du kan känna tillit till andra människor trots det som hänt..
    Absolut det är ständigt under uppbyggnad, Men jag ljuger om jag säger det inte rasar ner ibland när man tänker på vissa minnen och det är det som är det värsta att vissa händelser eller tom ord kan var starkt associerade med vissa minnen som är tunga att hantera. 
    Men jag är fruktansvärt envis (även om jag gnäller när jag blir frustrerad) och tilliten till andra människor generellt är inte direkt skadad men hur den skulle vara i en relation vet jag faktiskt inte, jag har inte varit i någon mer efter; Och medans det egentligen är vad man vill så vore det extremt nedslående om man fick sina farhågor bekräftade igen- så det är lite av ett spel, Men självklart kommer man inte springa med skygglappar och huvudet rakt in i väggen en gång till, Utan man har nog lärt sig att inte ignorera sin magkänsla om saker känns olustiga.  
  • FredrikCA
    micromat skrev 2012-04-27 15:26:28 följande:
    Förstår vad du menar, varit med om nått liknande.. Iaf känslomässigt bara det äatt där ville personen vara med mig men bröt ner mig helt psykiskt å andra sidan..
    Ja det är lika märkligt det. Men även fast man vill så får man försöka inse att det kanske inte går att förstå hur alla fungerar, för alla tänker inte logiskt.
  • FredrikCA
    micromat skrev 2012-04-28 00:17:35 följande:
    Visst är det så.. Ibland kan man inte göra annat än att spekulera..
    Stämmer men spekulera kan trots det vara befriande och ibland insiktsgivande =)
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!