Inlägg från: Johan70 |Visa alla inlägg
  • Johan70

Ärliga nätdejtingstråden!

DanM skrev 2012-04-23 22:01:50 följande:
    Vad tror ni förresten.....jag har hittills inte velat gå med i någon site som kostar. Men är folk mer seriösa där kanske? Med nöstan alla jag pratat med på hp så har man fått igång ett snack och så bara dör det ut.
    Något mer seriösa kanske, men det är inte säkert. Dessutom har de ofta väldigt dålig teknisk support, även om man betalar för sig. (På en gratisplats räknar jag inte med att få någon support alls, så där har jag aldrig efterfrågat någon.)

Det värsta med Internetträffplatser som jag ser det, är att det finns så många som har profiler där men aldrig svarar när man hör av sig till dem. Man kan skriva ett långt och välformulerat meddelande där man kommenterar och frågar om saker i deras personbeskrivning, men de hör inte av sig tillbaka. Inte ens med ett kort "tack men nej tack", vilket normal artighet borde förmå dem att göra.
  • Johan70
    micromat skrev 2012-04-27 09:38:05 följande:
    Bra där, tycker det är bra mycket trevligare att säga tack men nej tack.. =) Inte är det något som tar särskilt lång tid att skriva heller..
    Tycker defiinitivt inte att du ska förlora hoppet även fast det är lätt hänt..  
    Ja, jag håller med. Dock får väl tillstås att det ju inte är så svårt för oss män att uppfylla det, eftersom det är så sällan över huvud taget som kvinnor tar första steget och hör av sig till någon på en träffsida.

När det gäller dating har ju jämställdheten inte kommit särskilt långt: det är fortfarande män som skall ta initiativet och kvinnor som skall svara på initiativet. Något förenklat och generaliserat, visst, och alla följer inte mönstret, men för det mesta är det så.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!