Inlägg från: LivingEasy |Visa alla inlägg
  • LivingEasy

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (Lina) skrev 2012-04-26 11:43:37 följande:
    Kort svar: trekant?

Långt svar: nej, orkar inte. Vad tror du....?

P30, klockrena observationer, har nått samma slutsats.

Många tjejer lägger bara upp redigerade bilder tagna av sig själva med i-phone, lite ovanför sådär, lite underdåniga. Trots att alla vet att när man tar ett kort av sig själv i den vinkeln får man automatiskt stora rådjursögon, och ansiktet ser automatiskt lite gulligt hjärtformat ut. (för att inte nämna alla duckface-kort. Blä.) Lite filter och hög kontrast på det, och visst, du får ett kort som kan lura en del (=skjuter upp verklighetschecken till stunden för dejten, killen drar sig ur.)

Rekommenderar starkt kort taget av någon annan, och inte såna där webcam-aktiga bilder som profilbild.
    Om ni verkligen vill träffa nån, alltså.

Håller med dig klockrent på tjejers urdåliga fejksmilebilder ! Man lär sig efter en del dejtande vet att : tjejen ser inte så bra ut irl. Med en viss typ av bilder. När jag träffat nån och klickat med har hon haft "dåliga" bilder och det har varit en positiv vibe över hela hon från första sekund man sets.

Men till min fråga: Vad ska man ha för bilder som kille ?
    För uppenbarligen är bilder det enda tjejer går på. Får man 50 välskrivna mail om dagen förstår jag att man bara kikar in på profilen och sen inte läser eller svarar.. Så när man har sina 5 sek in the Limelight.
    Vad ska va med i bilden ?

(jag har teorier)     
  • LivingEasy
    Anonym skrev 2012-04-26 18:09:03 följande:
    exakt samma för killar :) jag skriver till en massa killar som inte svarar

Inte till mig! För jag instruerar tom mina nybörjarvänner (på internetdejting) att VI (män) ska inte sjunka till kvinnornas nivå och inte svara på trevliga mejl!!!
    Att tacka och sedan snyggt säga att jag tror inte vi är nåttför varann är vanlig hyfs anser jag.
    Jag är tom trevlig mot gaykillar som skriver. Dock gör jag klart direkt vart jag står!  

P30 jag har läst och håller med dig, jag är inte så oerfaren, men vill höra lite från andra sidan planket hur de tänker eg.

Och lite sanning från min sida. Jag träffar de mest intresanta tjejerna från sexkontaktorienterade sidor. Har en seriös profil med ungefär samma bilder som här. De senaste 5 åren har jag nog bara relationer från den typen av sidor eller såklart vanliga riktiga möten som blivit flirtar.

Jag är mycket skeptiskt till seriösa dejtingsidor efter ha provat mötesplatsen i 3 månader och endast gått på 3 st dejter. Jag har Skrivit och varit trevlig. Smart pres, hyfsad bild (samma som här) och jag vet hur man  för sig. 

Det finns en tråd om en kille som helt tappat tron på kvinnor här på FL, jag börjar hamna lite i samma sits... :(       
  • LivingEasy
    FredrikCA skrev 2012-04-27 00:13:56 följande:
    Tycker du framstår som ett väldigt föredöme, Och jag kan bara instämma jag börjar tappa tron också,
    Men det kan ju också vara så att det finns en anledning att många av dom är singlar- Och en sak har jag lärt mig träffa aldrig en tjej som är psykiskt sjuk du kommer sluta helt förvriden i huvudet själv- Och hon kommer försvinna som en avlöning utan minsta samvete.
    Tackkar!

Jag har gått på de nitarna oxå. För att innte nämna de med alkoholproblem...

hmm hittar inte tråden.... 
  • LivingEasy
    Anonym (rainbow) skrev 2012-04-27 09:06:03 följande:
    Är det svar på frågan?

Tackar visst är det svar på frågan.
    Jag tycker väl jag uppfyllt de kraven i tidigare försök. Utom det med MC då det är något jag gjort i över halva mitt liv och är en del av mig. KAn man inte ta det , passar man inte med mig. Sen gillar jag ju lite tuffare tjejer , så den typen gillar oftast det. Även om de sällan gillar sporthojar....
  • LivingEasy
    Anonym (rainbow) skrev 2012-04-27 15:23:33 följande:
    Ja och det är klart att det är dumt att mörka ett av sina största intressen, men tror också att man ska vara medveten om att en del tjejer (som jag) kan komma att sortera bort en p.g.a. det. Precis som jag blir bortsorterad av en del killar när jag berättar om mitt karriärval, osv.

Sedan är det ju svårt att veta om du faller inom ramarna för vad jag (ersätt med valfri kvinna) attraheras av. Går jag på stan en dag så är det ju långt ifrån alla som jag finner attraktiva och jag skulle kunna tro att detsamma gäller för män? Skulle tro att det är den största anledningen till att man sorteras bort, tätt följt av okunskap om hur man ska "marknadsföra" sig

Ska jag va ärlig så ryr jag mig mindre och mindre på min kravlista... Några basgrejer (vänner skrattar och fattar inte hur jag träffat brudar som inte klarar detta, men det är sant) , JOBB, vilja att jobba, inte alkoholproblem, psykiska problem som självmordstankar, empati, rökning brukar va med men där är jag flexibel, ngaa ex som misshandlar (t) dem. skulder/sol och vårare.

Sen har jag en svaghet och jag vet att när en tjej har DET så är jag så kompromisbar på mina krav. Tänker inte säga vad det är för det är inte riktigt accepterat att tycka om den egenskapen hos tjejer. /ungefär som att rösta på SD, ni vet) JAG RÖSTAR INTE PÅ SD!  

Men de tjejer jag träffar som har det är alltid strulisar... :( 
  • LivingEasy
    Anonym skrev 2012-04-28 03:05:33 följande:
    silikonbröst? :D

Ha ha nä, snarare tvärtom. Men ett par sillisar på en trevlig tjej är fortfarande en trevlig tjej... ;)
  • LivingEasy
    Anonym (rainbow) skrev 2012-04-28 22:07:21 följande:
    Jag tror att det är ganska vanligt bland killar och tjejer. Att man har en kravlista men när man träffar någon och det slår gnistor så ser man mellan fingrarna och försöker få det att funka ändå. Och sedan när det inte funkar så blir man irriterad på sig själv för att man inte ställde högre krav från början och således slapp hamna i en strulig situation.

Sedan tror jag att man får räkna med att är man singel i en ålder där många har stadgat sig, då kommer fler på singelmarknaden, procentuellt sett, vara strulisar. Det finns definitivt de som har haft otur, men det finns också de som är/blev singlar av en anledning. Desto större anledning att inte nappa på första bästa...
    Håller med!

Ibland känns det som man har massa krav, men jag har insett att ett krav är viktigare än alla andra.

Att man känner starka känslor för varandra!    ( vad är lite äcklig röksmak mot det som bubblar i mittten av ens bröst) 
  • LivingEasy
    Anonym (joo) skrev 2012-05-15 15:27:38 följande:

Men precis! Visst är det svårt? Och jag undrar om de hänger där,tror de bästa typ inte vet om det..och reggar sig aldrig:S

Jag börjar mer och mer tro på krogen och slumpen... Typ stöter på nån i en affär när man ska göra nått kompliserat köp som kräver offeter eller nått ovanligt.
    Har helt lagt ner "seriösa" siter som HP o MP. Man fårr ju inga svar  liksom. Konstigt att samma bilder och text på Fl eller BC ger mycke mer... Det är ju ändå samma folk.
  • LivingEasy
    Anonym (33-åring) skrev 2012-05-16 00:25:23 följande:

BC?

Bodycontact. En mer sexorienterad site där man kan va ett guldkorn genom att va seriös, ha snygga bilder och inte visa kuken. Så skiljer man sig från massan och får svar från lite vettiga brudar... Till skillnad på HP, MP
  • LivingEasy
    Anonym (joo) skrev 2012-05-16 09:35:50 följande:
    Fl..FL?-Familjeliv?  Eller?:)

Jepp. Trevligaste tjejerna på nätet ;)
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!