Inlägg från: Anonym (nybörjare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nybörjare)

Ärliga nätdejtingstråden!

"favoritar"
    Har haft en riktigt rolig stund när jag läst genom tråden samt fått tips på några sidor som jag ska testa... 

• Anonym (nybörjare)

herregud!
     har hittat hp och lagt upp en väldigt sparsmakad profil o jäklar vad det drösar in mejl... kommer knappt från datorn. lite kul faktiskt. roligast är han som föreslår en trekant med honom, mig och min (ex)särbo ;)
    de flesta som mejlat verkar dessutom helt ok. men det kanske är för att jag är äldre eller kanske inte helt ung är ett bättre uttryck!
    yngre tjejer kanske får en del "andra" förslag.

• Anonym (nybörjare)

Nu har jag varit på pannkakan i en dryg vecka kanske två. (kvinna 45)
    Och jag går inte igång på män som direkt vill ha msn-kontakt eller cam-kontakt direkt, bedra sina fruar, killar som är mycket yngre (varför alla dessa 25-åringar mejlar mig fattar jag inte) eller träffas på en gång eller bara snacka dirty.
    Jag går igång på att man kommenterar mitt "nick" spinner vidare på det, säger eller frågar om nåt från min fakta.
    hade bra dialog med två tycker jag, men en har inte varit inloggad på en vecka och den andre tystnade.
    Det står att jag söker "kort romans" kanske borde jag ändra det, men tycker att "seriöst förhållande" känns för pretentiöst att skriva kanske för att jag inte riktigt tror på att det kommer att uppstå. Eller att chansen är en på miljonen...
    Ett problem är att jag är rätt exponerad i min hemstad p g a mitt jobb och jag har ingen lust att direkt berätta vad jag jobbar med.
    Försöker att alltid besvara mejl på ett schysst sätt. Flirtarna struntar jag i känns som om de inte besvärar sig mer än så kan det vara. Kollar de som besökt mig och har nån gång mejlat först och kommenterat eller frågat om nåt vi har gemensamt tex.
    Suck vad långt det blev, men jag känner att jag inte riktigt behärskar nätdejt-tekniken/jargongen.
    Brukar få lite ny energi av att läsa denna tråd i a f Glad
    Väntar fortfarande på att han som var en av de första ska höra av sig igen... Han som inte varit inloggad på 1 v (träffat nån redan tro?)

• Anonym (nybörjare)

okej 33-åring jag har ändrat till "seriöst" och får se om det blir skillnad.
    rapporterar här så småningomGlad

• Anonym (nybörjare)

jaha och jag ändrade från kort romans till seriöst förhållande och nu verkar det som om det är stop i inboxen Flört
    inte ett enda mejl jo ett igår från en som tyckte att han "fann intresse i mig" ehh
    har pulat ihop en rätt känslokall (insåg jag i efterhand) presentation nu i af och borde börja kolla in gubbarna nu.

till nicket "funderar": vore det inte bra att prata med honom i tel innan ni ses? skaffa kontantkort så behöver han inte få reda på vem du är om du inte vill.

• Anonym (nybörjare)
    Anonym (33-åring) skrev 2012-04-15 23:31:40 följande:
    Hmm, får mig att vilja testa att sätta "kort romans" ett tag, för att se vad som händer Drömmer
    ja, gör det {#emotions_dlg.djavulsk}
    du kan få sex- och cam-chatta hur mycket du vill, personer som gärna säger att de är "läkare" berättar att de är generösa, men att frun är så känslokall... och så får du fler 19-åringar på tråden som tränar mycket och skriver hehe hela tiden...
    men nånstans därute så kanske det finns nån som inte vågar svara på en som söker seriöst så vem vet guldklimpen kanske dyker upp.
    jag hade fått en flirt som jag skickade ett snabbt mejlsvar på. fast min presentation är fortf under granskning så han kanske drar tillbaka den när han ser att jag söker en självständig man...
    forts följer
  • Anonym (nybörjare)
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-04-16 23:02:01 följande:
    Kan inte DanM och tjej21 bli ihop? Så är det fixat
    bra idé!
    Anonym (33-åring) skrev 2012-04-16 18:47:48 följande:
    Än så länge ingen skillnad, förutom att en kommenterade "fast du söker ju bara kort romans :P" vilket ledde till en förklaring och sen en diskussion kring begreppen "seriöst förhållande" och "kort romans".
    hoppsan där ser man...
     kunde ni reda ut det?
  • Anonym (nybörjare)
    DanM skrev 2012-04-19 23:05:26 följande:
    Nu har det vart såhär ett flertal gånger. Man börjar ha kontakt med nögon och efter nögra skickade meddelanden så blir det tyst. Konstigt. Kan ju inte ha med utseende att göra för då hade dom väl inte svarat till en början? Och man tycker man har ett hyffsat flyt på samtalet.
    håller med det är konstigt, men de kanske helt enkelt inte kan hänga med på din nivå?
  • Anonym (nybörjare)

har problem med min uppkoppling idag skrev ett inlägg som inte verkar ha kommit med.

i a f citerade jag ett ex som konstaterade att "män jagar och kvinnor väljer".
    det var en tanke om varför det kanske blir så att männen skickar (jagar) iväg ett första meddelande och kvinnan sen väljer att besvara det eller ej.

jag tycker att vi kan alla kan anstränga oss att behålla denna tråd till en "feelgoodtråd" utan en massa tråkiga påhopp!

• Anonym (nybörjare)
    DanM skrev 2012-04-20 10:42:50 följande:
    Ber om ursäkt ifall mina kommentarer känns som påhopp. Som FredrikCa säger, var menat mer på ett skämtsamt plan. Fast står fast vid att det är synd att det som vanligt verkar gå dåligt med de som verkligen verkar intressanta.
    det var inte du som började hoppa på folk så ta det lugnt Glad
    det jag gillar bäst är när meddelanden börjar med att ta upp nåt i antingen i min presentation eller "fakta" det försöker jag också göra de ggr jag tar kontakt
    jag har också haft några intressanta på g, men precis som du så tappar man kontakten.
    men man kanske kan mejla efter några dar eller så igen?
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!