• DanM

Ärliga nätdejtingstråden!

Jag har blivit tillsagd att prova nätdejting så många gånger i mina trådar att jag nu ger det en chans. Börjar på happypancake lite för att prova på det. Men jag får en känsla av att det går ca 20-30 killar per tjej. Lite segt om jag får aäga det själv. Dessutom verkar det som man måste få till ett supermeddelande första gången för att ha en chans att stå ut.

• DanM

Tycker bara det är lite segt med att skicka meddelanden. Kanske för jag är mest van vid sms/chat. Men man får ett hyfsat snack och så dröjer det flera dagar innan man får svar. För man vill ju inte vara för på och tjatig.

• DanM

För skojs skull. Ni tjejer som skriver här, detta är min presentation på hp. Bra eller något man ska ändra på? Har dålig koll: En 26åring med stort intresse för träning och hälsa. Falkenbergare som siktar på att bli Göteborgare till hösten. Kock som blev truckförare som ska bli student och extraknäcker som instruktör. Öppen och ärlig. En smula obstinat. Anser att det är viktigare med samma humor än samma fritidsintressen. Faller för tjejer med enkel och naturlig stil, tänk långt hår och hellre jeans än kortkort. Även en tjej som kan stå på sig och gärna är lite självständig. En tjej som kan ta en diskussion, en tjej med egna åsikter.

• DanM
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-04-15 19:13:54 följande:
    Ok danM jag skulle nog plocka bort meningen "tänk långt hår och hellre jeans än kortkort" men det är jag det

Den är bortplockad :)
  • DanM
    Anonym (Lina) skrev 2012-04-16 00:36:34 följande:
    Perfekt tycker jag, skulle inte plocka bort någonting! Jag undrar, ni andra tjejer här, skriver ni aldrig några rader till killarna? Är ni bara passiva?

Provade att ta bort det där med långt hår osv. Se ifall det lilla gör någon skillnad :)
  • DanM
    Anonym (Lina) skrev 2012-04-16 00:36:34 följande:
    Perfekt tycker jag, skulle inte plocka bort någonting! Jag undrar, ni andra tjejer här, skriver ni aldrig några rader till killarna? Är ni bara passiva?

Måste ju säga att det överlag är jag som kille som får ta tag och för diskussionerna framåt. Lite segt.
  • DanM

En fråga till er tjejer. Om man håller på å skriver lite med en som verkligen verkar intressant. Och hon har hittills tagit ett tag innan hon svarat. När hon sedan dröjer än längre innan svar, mitt i ett "frågeutbyte", ska man bara vänta då eller vara lite på?

• DanM
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-04-16 23:02:01 följande:
    Kan inte DanM och tjej21 bli ihop? Så är det fixat

Låter som en god idè ;P
  • DanM

Fasen vad det här med det första meddealndet (som man som kille alltid får skriva) suger. Vad skriver man till en söt tjej som inte har någon pres? Eller till en som beskriver både sitt jobb och sina intressen, så man inte direkt har något smidigt att börja fråga om. Hjälp?

• DanM
    Anonym (33-åring) skrev 2012-04-17 21:58:48 följande:
    Nu bara måste jag fråga; varför vill man skriva till nån som inte har någon presentation alls? Har många gånger funderat på varför någon har en profil helt utan info...

Nej, ingen aning. Men om man ser wn söt tjej så vill man ju ändå ta kontakt. Nästan svårare med de som skriver massa i sin pres. så manminte har något att fråga om.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!