Ärliga nätdejtingstråden!
Är man, 47, och har hängt på HP och E-kontakt en del men ingen större framgång faktiskt. Jag har i stort sett slutat att ta kontakt alls. Alldeles för låg svarsfrekvens så jag har tröttnat. Några stycken har jag haft kontakt med ett tag och synkar rätt bra med dem men som varannanveckaförälder är det inte så lätt att ens hitta en tid som passar båda för en dejt så det ser rätt mörkt ut.
Önskar man hade lite mer tid att vara ute på riktigt och träffa folk. Jag har aldrig haft problem att träffa eller få kontakt med kvinnor irl men på nätet är det en helt annan sak. Känns som man granskas i detalj och minsta lilla defekt så är man bortsorterad. Vilken 47-åring har inte några defekter? :) I början tog jag faktiskt illa vid mig men nu ser jag det som positivt att de besparar mig tid. Kontentan efter 1½ års närvaro på dejtingsajter är att jag inte begriper vad tjejer/kvinnor egentligen letar efter, eller förväntar sig att hitta. Jag menar det är ju helt omöjligt att avgöra på en halvdålig bild och ett eller två mail hur den man kontaktat är som person.
Chansen är större att träffa någon vid grönsaksdisken på ICA än på nätdejtingsajt har jag konstaterat.