Inlägg från: Anonym (Fia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fia)

Ärliga nätdejtingstråden!

Hej igen!! Åh, jag gör allt väldigt annorlunda från er andra. Mailar bara ett par gånger, sedan bestämmer "vi" oss oftast för att ses - jag tycker inte att malandet ger mig så mycket, känner inte att jag kan avgöra attraktion förren jag träffar grabben, haha Har nog varit på typ 20 dejter nu men inte gillat nån!!!! Alla har varit trevliga men jag har som sagt inte känt mig attraherad. Hörde om en kille som gick på ung. 4 dejter i veckan i ett halvår för han hade bestämt sig för att träffa nån - slutade med giftermål!!! ;) Det finns hopp!! Nu har i alla fall killen jag skrev till föreslagit dejt på Söndag och denna gång är jag faktiskt lite intresserad på ett annat sätt - för JAG "valde" honom! Spännande!! Vi får se hur det går... Kram alla och håll ut och kämpa på!!!! Det finns inte bara en utan flera för alla, lol

• Anonym (Fia)

Men hörreni! Nu diskuteras det HUR en dejting sida funkar och hur ni kan förändra dittan och dattan - kom igen jag vill höra om era dejter och mail!! Det blir jättetråkigt att sitta och läsa om en ny dejting sida design - vi skulle ju dela erfarenheter!! Och de som känner att det inte går så bra låter nästan förbannade av bitterhet! Herregud, det är Internet - ingen har dömt er i verkliga livet! Dessutom kanske vi kan stötta och hjälpa här? Skärpning..

• Anonym (Fia)

Hej Tabula!!! Precis vad jag trodde vi skulle skvallra om i denna tråd ;) perfekt uppdatering! Låter som om du gör lite som jag - kör på med dejterna istället för massa mailande. Jag tror mer på killar som är min ålder eller några år äldre eftersom yngre killar ofta letar efter lite annat än mig (jag är 31 och har lekt klart, är ute efter mer än bara "some fun"). Ja, det är meningen att jag ska på dejt med killen jag "jagade" i morgon men han har inte hört av sig sedan i Torsdags så jag vet inte om det kommer hända! Känner ofta att massa killar jag inte finner intressanta skriver och skriver, men när man själv visar intresse för någon man "valt"( istället för att de skriver först), så blir killen typ avtänd av ens intresse! Så, jag hoppas ändå verkligen att den här killen hör av sig om imorgon för jag bara vet att hans intresse kommer igång om vi ses. Nu låter jag säkert stöddig men faktum är att jag gör bra ifrån mig på dejter, haha Jag tycker inte att det är svårt/jobbigt alls. Tycker det är värre att sitta och skriva massa "intressanta" mail till någon jag inte har träffat. Anyho, håll tummarna att jag får denna dejten nu så jag får "a chance to shine!" lol ;)) Och lycka till Tabula med äldre killen - jag tror mer på honom!!! Jag har en teori att yngre killar antingen ser det som spännande och lite nästan förbjudet med en äldre kvinna - eller att de blir vett skrämda! Fast vad vet jag.. Det finns alla sorter!

• Anonym (Fia)

Det är tydligen helt omöjligt att dela upp texten man skickar från en IPhone!!! Jag ursäktar om mina inlägg är svårlästa!

• Anonym (Fia)

Hej! Nej här blev det ingen dejt, har inte hört ett pip! Men en annan kille har börjat maila och nu ska vi ses på Tisdag! Så jag siktar på det istället ;) Jag bryr mig inte alls om att bli dissad på nätet för de har ju för sjutton inte ens träffat mig! Och en ny kommer hela tiden så bara att gå vidare. Men jag tycker mig märka ett mönster att killarna "gillar" att vara den som inleder konversationen. Om jag gör det så är det större chans att vi inte går på dejt. Konstigt, men händer om och om igen. Hur som, denna nya killen verkar jätte rolig och "lagom"snygg, haha TS - skit i om han inte svarar på texten, killar har skitsvårt för sånt, speciellt yngre killar. Med internet dejting så måste man (oftast) köra på som med någon slags speed dejting version, lol ;)

• Anonym (Fia)

Hej allihopa! Right, update.. Så, han jag ville gå på dejt med har tydligen träffat en annan på dejtingsidan som han börjat träffa (detta skrev han väldigt artigt så jag sa att det var ju tecken på att den förbaskade siten fungerar över huvudtaget! ;) Men jag gick ändå på dejt med den där 2ra "lagom" snygga.. Och ja, vad kan man säga. Han var urtrevlig och allt! Vi drack flera glas vin och jag hade trevligt.. Och jag VILLE verkligen känna attraktion till honom för det vore ju så enkelt då allting.. Jag kände att han var "på", han gav mig massor med komplimanger på ett bra, lättsamt sätt. Men nej. Jag visste inombords att jag är inte intresserad hur mycket jag än önskar att jag var det.. Vi tom kysstes innan vi sa hejdå vilket sedan gav mig ångest för då visste jag att nu kommer han ju att tro nåt och så måste jag (igen) säga nej och jag hatar sånt här ;( Mycket riktigt textade han varje dag efter dejten (som var i måndags), och idag frågade han om vi skulle ses imorgon. What can u do? Jag var ärlig om hur jag kände och han accepterade men vart besviken. Fy!!!! Sen mailade en annan jag träffat för ett tag sedan och frågade samma sak men jag vet inte vad jag ska säga så jag undviker det hela! Eller, jag skulle väl kunna vara "ärlig" igen och säga nej tack, men varje gång känner jag mig då djävlig! Typiskt att han JAG mailade inte ville ses!!!!!!! Det känns så himla hopplöst allt detta nu ;(((

• Anonym (Fia)

Haha nu låter det som att jag gnäller över att säga nej - sorry!! Jag gnäller över att inte hitta nån! Och jag har varit på ung. 35 dejter.. Inte en! ;) tyvärr.. Har varit på sidan 8 månader!

• Anonym (Fia)

Tabula.. Tack för dina svar! Det tänder inte till för att jag inte tycker dom är fysiskt attraktiva! De ser så ut på bilderna men aldrig lika bra "på riktigt". Under dessa 8 månader har jag haft korta förhållanden med män jag träffat ute (fest, krogen, etc), så det har tänt till med några!! Men ingen från dejtingsidan! Jag tror mer och mer på att träffa folk "på riktigt" nu.. Kanske ska prova speed dating imorgon!! ;) om min kompis hänger på - för jag går INTE själv, haha ;)

• Anonym (Fia)

Ja, alltså jag har sedan 14 år bott i London nu.. Så allt mitt dejtande gör jag här! Men det är supertrevligt att diskutera det med likasinnade svenskar ;) positiva med London är att det finns miljoner dating siter samt speedating varje dag hela tiden, haha Skälet till att jag hamnat på nätet över huvudtaget är mitt jobb som tar upp mycket tid.. Speciellt kvällar och helger när man annars kunde gå ut ;( fast tror nog nu att jag får ta ett snack med chefen och se till att komma ut mer - för internet funkar inte för mig!! Tyvärr ;(

• Anonym (Fia)

Haha, TYPISKT!!! "hur gör man" - vet hur det känns!!! Hang in there, girlfriend ;) xx

• Anonym (Fia)

Jag har sållat ut några genom att adda dom på face book ett par minuter (man kommer överens om det innan!) och kolla igenom fotona där som oftast säger mycket mer än de på siten. På det viset har jag undvikit många dejter.. Helt plötsligt inser man att det är SÅ han ser ut!!! Ha! Kan vara ett tips om man vågar föreslå det (vilket inte alls varit ett problem för mig faktiskt!) Kramar

• Anonym (Fia)

33 åring.. Jag tänker att eftersom DU var upptagen i helgen så skulle det kunna vara din tur att föreslå träff nu utan att verka för på.. Är set något annat som hänt som får dig att känna att hoppet är ute? Om jag var intresserad så skulle jag fråga, du har ju inget att förlora!! Säger han nej tack så är det ju typ samma som om han inte frågar alls.. Så föreslå en dejt!! Som sagt - INGET att förlora!!!!! ;)

• Anonym (Fia)

Omg!! Seriöst! Han sa så till dig??! Det är ju helt otroligt! Vilken stil, FY FAN vilket kryp!! I princip säger han "Om du inte kommer och knullar så vill jag inte ses"!!!! Nej Gud hur vågar han?? Han ska vara glad om han får träffa dig alls! Punkt! Jag blev helt chockad när jag läste ditt inlägg! Wow, ett äkta svin, ha!! Träffa aldrig honom igen - snälla!!!! Kram x

• Anonym (Fia)

Alltså nu måste jag skriva något! Har läst i denna tråd sedan den startade (!!!!!!!!!!) och nätdejtar själv på HP! Så intressant att få höra hur andra tänker! Jag är nu i situationen att jag träffat en kille 2ggr, ska träffas igen på Lördag.. Men är totalt osäker på hur han "egentligen" är. Han har varit den perfekta dejten; rolig, snygg, urtrevlig, etc.. Och jag är helt klart intresserad.. Men så berätta han om gamla förhållanden (jag frågade! Ps. Rainbow - fråga bara, det gör jag! Om allt! Och ingen har misstyckt. Jag skämtar ofta lite om det och gör det lättsamt genom att berätta nåt kul om mig själv, sedan drar jag allt ur dom.. sakta men säkert., hehe), hur som.. Hans senaste var 10 år yngre än oss! (vi är 31/32), jag menar vad ska en 32 årig man med en 22 årig tjej?? Jag skulle aldrig kunna relatera till en så ung kille. Så där började mitt tvivel.. Sedan att han aldrig haft ett långt förhållande eller bott ihop - själv har jag haft flera långa förhållanden! Den här killen har ju ingen erfarenhet av vad som krävs tänker jag då.. Och han är värsta gym fanatikern, super tränad - jag är smal men sportar inget alls! Vilket han inte verkar bry sig om, men vi är så olika tänker jag.. Han är lixom lite "Stureplan", medans jag är "Söder" ;) Stockholmare uppenbarligen, haha Ja! Så detta är mitt dilemma med honom. Därför ska jag på en annan dejt med en "ny" ikväll! Ska bli spännande..

• Anonym (Fia)

Godmorgon! Xmag - jag är med på HP endast och är SUPERNÖJD! Har träffat 3 olika män varav 2 av dessa är super! Vet inte hur jag ska välja ;) underbart problem man har för en gångs skull, ha! Gick ju på dejt igår och hade så himla kul! Redan bokat in att ses igen, underbar kille! Jag har varit extremt selektiv när jag väljer vem jag ska träffa, tror det är därför det gått bra. Inte mailat i evigheter, utan jag har lixom bedömt på andra sätt. Men så har jag ju dejtat rätt många i mina dar, så börjar lära mig vad som funkar.. Oj, nu lät jag som värsta "dejt slampan" ;)

• Anonym (Fia)

LMFS - jag tänkte att det lät lite mysko när jag skrev det ;) Jag hade helt enkelt som en lista (i huvet, inte på papper som en hysterisk person, lol) med saker som gäller. Tex tycker jag att profil texterna där de beskriver sig är total bullshit. Jag tänker att en kille jag skulle gilla, han håller inte på och desperat skriver om sig själv.. Så - valde de UTAN txt ;) Och Jackpott! De som inte har lagt ner så mycket tid på sånt strunt (man vet ju ändå basic stuff; jobb, kropp, längd, barn/inte barn, etc) är mer som mig - tänkte typ vad skulle en kille jag gilla ha gjort med en dating sida. Nu låter jag rörig igen.. Men det funkar ju! Och tar bara folk med många bilder. Jag tänker oxå att en kille jag skulle gilla hänger inte å letar tjejer så där mycket, så båda dessa killar har jag flörtat med först! Sedan skrev de tillbaka. Sedan snackar man lite fram och tillbaka. Går det bra har jag ofta dejten ett par dar senare. Hatar att maila länge, man vet ju inte ändå förren man ses!!! Och då var allt mailande kanske förgäves ;)

• Anonym (Fia)

Ja alltså jag säger ju inte att det är fel att gilla texterna!! Jag känner själv dock att gäsp., även de originella. För då är det originell personen försöker vara. Vad som går bort skit fett är ju när killen skriver "du som jag gillar.. bla, bla", en typ dold krav lista! Folk är för petiga och sätter sig själva på pedistaler! Och du, om du tycker en kille är ful på bilden så skulle jag inte påbörja kontakt. Fysisk attraktion är ju jätteviktigt!! Andra saker är oxå viktiga, men du måste ju ha fysisk attraktion i ett förhållande - tycker jag i alla fall. Det kanske är olika. Och visst, du kanske skulle ha varit attraherad av honom ändå av hans personlighet, osv Men har du den tiden?? Gå igenom massa killar man tycker är fula för att deras personlighet möjligen gör dem attraktiva? Nja, det är ju tyvärr så att Internet dejting är lite ytligt till en början. Bara att göra det bästa av situationen, haha

• Anonym (Fia)

Jag förstår vad du menar. Men det märker man ju oxå i mailandet, hur han uttrycker sig. Det är intressant för typ ingen av killarna som skriver till mig tycker jag är intressanta. Utan dom som det funkat med har ju jag själv "hittat" - och föreslagit dejter ;) Och så gick det bra.. Jag är faktiskt förvånad, för jag tyckte inte iden av nätdejting var så tilltalande. Men det är ju hur praktiskt som helst!!!!!

• Anonym (Fia)

Xmag - haha, ingen har ju förkunskaper!! Du låter som att du din stackare inte visste all "nätdejtingkunskap", hehe Alla får väl improvisera så gott de kan på de här sajterna. Man får ju ta det för vad det är - en internet sida! Och flirtar är ju bäst tycker jag - som början! För om den andra personen inte är intresserad så behöver hon/han inte plita ner ett "nej tack" i ett mail, utan kan lugnt undvika flirten bara! Men är man lite sugen så skriver man - flirt = grönt ljus, flagga upp! Inte för att man inte orkar skriva, haha Utan för att vara "artig" och känna av intressenivån före mailandet ;) Jag kör annan stil än nästan alla er andra, lol Tex så har jag ingen dejt utan alkohol. Ett glas vin ska det vara, eller 2 ;) Det kan säkert vissa tycka saker om, men jag tycker det funkar helbra! Man blir ju inte plakat lixom. Jaja, är på TOPPEN humör efter igårs dejt! Och han hör av sig och vi ska ses imorgon!!! Super ;) Ni får ursäkta, men så här nöjd med en kille har jag inte varit på väldigt länge! Så spännande!!!!!!! Vill väldigt gärna höra mer om hur folks dejter har gått, man lär sig så mycket om hur folk är från era berättelser. Kramar!

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!