Inlägg från: Pretentiös |Visa alla inlägg
  • Pretentiös

Ärliga nätdejtingstråden!

Hej!

Är en nybliven medlem på Happy Pancakes och spontant så är jag riktigt nöjd med den här hemsidan. Utbudet för en kille i 25års åldern är överraskande bra. Funktionerna är gratis vilket underlättar någon som helst kontakt.

Att det skulle vara någon slags kotym att män är de som SKA initiera kontakt tycker jag låter kontraproduktivt, i kölvattnet av debatten om hur kvinnor får flera hundra brev och män nästintill inga. Jag är av uppfattningen att, och som någon påpekar, att honesty is the best policy. Är folk ärliga så bör det inte vara så svårt att kunna initiera kontakt och följaktligen tacka ja, eller tacka nej.

Vad som däremot är problematiskt är att en person som bor på fel ställe ofta diskvalificeras direkt vilket jag tycker är synd med tanke på att man är mobil i dagens Sverige.

• Pretentiös
    Anonym (33-åring) skrev 2012-03-05 15:27:00 följande:
    Det där med att bo på fel ställe... Jag har tidigare haft ett distansförhållande, så jag vet att jag tycker att det är väldigt jobbigt. Att sitta och flänga fram och tillbaka över halva Sverige varannan helg tär på krafterna och gör man inte det så får man inte träffas speciellt ofta. Och jag vet ju att jag vill träffa den jag är tillsammans med ofta, jag funkar så. Det är också svårt att ha ett "vanligt liv" vid sidan av ett distansförhållande eftersom man är uppbokad så många helger. Jag är dessutom numera ganska rotad i min bostadsort och ser mig själv inte direkt som flyttbar. Jag har också (eller kanske därför) rätt svårt att kräva av någon annan att denne ska flytta. Så tänker jag, kring den detal
    Jag känner igen mig i scenariot. Har själv haft distansförhållande som mynnade ut i att vi skiljdes åt. Men likväl är det tråkigt att bli direktdiskvalificerad trots att man kanske egentligen är intressant.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!