Inlägg från: Anonym (skeptisk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (skeptisk)

Ärliga nätdejtingstråden!

Kul att höra att det funkar för en del.
    Men min erfarenhet är lite dystrare.
    Har bara råkat ut för rötägg som bara vill strula
    å jag har inte tid att slösa min tid nu när jag har
    en liten 5-åring på heltid oxå.
    Visst vore det trevligt med vuxet sällskap och en fadersgestalt till mitt barn men helt enkelt inte värt besväret. Har ingen lust med en massa dejtande heller så det måste funka på en gång eftersom jag inte bara kan tänka på mig själv nu. Och vad är oddsen för att man skulle hitta drömprinsen på första dejten? Drömmer

• Anonym (skeptisk)
    YummyMami skrev 2012-03-04 15:19:13 följande:
    Min syrra var singel i flera år, gick på en dejt tillslut och hon ska gifta sig med honom snart nu. Så visst går det. Jag dejta mycket, men de var lite av hobby tills jag träffa min nuvarande.
    Kul för henne!Glad

Jag dejtade oxå ganska många när jag var singel. Träffade en massa strulisar tills jag hittade min drömprins - trodde jag. Köpte hus o skaffade barn o upptäckte sen att han var en uppblåst manipulativ skitstövel.
    Så nu är jag ganska skeptisk till sånt här. Och jag vill inte utsätta mitt barn för en massa strul som bara leder till nederlag till slut. Skulle inte orka gå igenom en till sån historia tyvärr.
  • Anonym (skeptisk)
    Angelven skrev 2013-07-31 17:08:40 följande:
    Papito skrev 2013-07-31 14:29:21 följande:
    Jag har heller inga problem med barn, har ju själv det. Det enda jag märkt är att det kan bli svårt att ses regelbundet, framförallt i början. När man väl träffats ett tag och känner att man vill satsa seriöst kan man presentera barnen för den man dejtar, då blir det enklare...och nästa steg är att presentera barnen för varandra och då kan man träffas oftare...det finns säkert saker som krånglar då också (har inte kommit så långt när jag dejtat) men det borde ändå vara enklare när man kommit dit. Men som sagt, det kan ta längre tid att komma fram till att man passar ihop, eftersom man kan träffas ganska sporadiskt i början.
    Det är precis som Papito säger - man får träffas sporadisk - har man tur (och/eller ett ex som går att diskutera med) så kan man matcha "varannan" vecka så bägge är barnlediga samma vecka - annars blir det riktigt underhållande

Undrar hur man nånsin ska få ihop d då jag är ensam 100% Ingen pappa o inget nätverk. Nä, jag får nog va singel tills han är tonåring minst: s
  • Anonym (skeptisk)
    Angelven skrev 2013-08-04 00:41:00 följande:
    Hmm... Jag är ju själv i lite samma sits -- kanske inte helt - jag har en del uppbackning. Men - det finns sätt att lösa till och med det - det finns tjejer som inte heller har någon uppbackning, alls. Och tro mig - man kan dejta lite lugnt och stilla, hemma hos någon. "Pappa skall träffa en kompis ikväll, vi skall äta middag tillsammans och ha jättemysigt, kompisen ungar är ungefär i er ålder - ni får spela Wii hur mycket ni vill i kväll. De sover över" ... ochså har du fixat så att neutral (inte samma säng) övernattning finns, och tar det därifrån. Allt går att lösa, bara man inte är så jämrans traditionell Eller så kan du prova att ta dit dejten efter att barnen somnat.... (been there, done that.) 

ALDRIG att jag skulle ta hem nån i mitt hem när barnen är hemma, som första sekt menar jag. Å snacka om att barnet skulle bli förvirrat om d står en främmande karl i köket när dom vaknar. nej, skulle inte tro det!!!
  • Anonym (skeptisk)

Sekt = DEJT på min knäppa telefon!

• Anonym (skeptisk)
    cali80 skrev 2013-08-07 15:39:09 följande:
    Nån mer som varit med om detta? Jag har aldrig varit med om det, och inte heller hört talas om att tjej kommer fram och säger att en man ser fräsch ut.

Nä har aldrig hört talas om ens. Säkert önsketänkande :D
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!