Inlägg från: Anonym (mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Ärliga nätdejtingstråden!

Hej på er...
    Ville bara säga lycka till till er alla.
    Jag är 45 och hittade äntligen min seriösa "pojkvän" för snart fyra månader sen på nätet. Efter två års nätdejtande var  jag på väg att ge upp (även om jag haft kortare "flings" som inte ledde till något seriöst).
    Som jag ser det finns det alldles för många oseriösa människor där ute. Jag önskar att de som bara sökte sexkontakter kunde vara ärliga med det och kanske till och med hålla sig till en sajt medans de som verkligen vill hitta någon att dela livet med kunde hitta bara liknande intresserade på en annan.

Det dummaste jag varit med om när en kille nobbade mig efter en dejt eftersom han sa att han nog inte var redo för ett nytt förhållande ännu. Han skulle sluta dejta ett bra tag framöver sa han. Jag fattade ju att det var ett sätt att slippa träffa mig igen och det var väl ok eftersom jag inte kände att det var absolut nödvändigt att få göra det.

Någon vecka efter det så bytte jag sajt (omväxling kan vara något även om det ofta är samma personer på alla sajter) och blev där kontaktad av samma kille igen. (Han visste inte vem jag var eftersom jag inte hunnit lägga upp kort, men han kontaktade mig.)
    I vilket fall så flög f-n i mig och jag började prata med honom om vad han ville med sitt dejtande, om han verkligen var redo att träffa någon och var seriös i sitt letande. Självklart var han det! Då var det ganska härligt att få dräpa till honom med vem jag var och att han bara en vecka tidigare hade haft en helt annan inställning till dejtandet. 
    Något jag har så svårt för är när vuxna människor inte är ärliga. Det är väl bara att säga att tyvärr jag tror inte att det här fungerar. Istället ska dom säga saker på ett sätt som dom tror att det inte sårar fastän dom är extremt genomskilnliga. Vuxna männikor blir bara pinsamma i det läget. Alla borde vara mer ärliga med vad de vill, varför de är där och om de vill gå vidare eller inte istället för att komma med sjuka bortförklaringar.

Nåja. Jag hittade min kille och det har varit så skönt att vi hela tiden har varit öppna och pratat om hur vi känner och tycker. Underbart att slippa spel och fjantigheter.

Lycka till allihop!   

• Anonym (Mia)
    cajsasmamma skrev 2012-12-12 00:04:38 följande:
    Inte konstigt att dom låter lika eftersom Lom och MrC är samma person!

Är du säker på det?
  • Anonym (mia)
    Afrodita1979 skrev 2013-02-05 17:26:33 följande:
    Klart den inte kommer göra det. Då kommer den ju inte kunna spela Allan-Ballan i tråden. Och jag misstänker att det är en ( 1 st ) anonym. Inte flera olika.

jodå, det är flera... jag sätter ett litet namn då :)
  • Anonym (mia)
    Anonym (33-åring) skrev 2013-02-06 22:24:16 följande:

Fast om det nu är så att det _bara_ är det som gör att du inte är intresserad, skriv det istället. Tacka för brevet, skriv att du tycker personen verkar intressant, men att du undrar om han har läst att du verkligen inte vill ha några fler barn. Jag tror fortfarande att många klickar i "ja, vill ha barn" bara för att "det är så det ska vara".
    instämmer. Skulle lägga till: "och det är inte förhandlingsbart" också.

Angelven: Jag tycker du är lite väl hård i dina ord mot "Anonym" nu. Jag har skrivit som Anonym men jag har aldrig varit taskig... Jag tycker bara ibland att det kan vara skönt att INTE vara någon som folk har tidigare förförståelse om. Men att dölja sig i anonymiteten för att kunna vara elak är givetvis inte okej.
  • Anonym (mia)
    modesto skrev 2013-02-08 14:49:18 följande:
    Jag har personligen inte träffat sådana människor men många som byggde skenet utåt. Men visst, jag har alltid sagt att man ska kämpa för en dröm, whaterever it is. Finns det bara 1 % av chans, kan den vara din(eller min).
    Jo, men de har ju kontrollerat med hjärnscanning, inte gått på vad personerna ifråga säger...
  • Anonym (mia)
    modesto skrev 2013-02-08 19:12:25 följande:

Javisst, men det är fortfarande 90% som tröttnar. Man kan råka tillhöra till de få som är fortfarande lika kära som är början, men att det är ömsesidigt är det ännu mindre chans. Så om man ska vara realistisk, ömsesidigt livslång kärlek är snarare undantag än något vanligt. Man är lite naiv om man förväntar sig det. Det är som att förvänta sig att vinna pengar på lotto. Det kan hända men man knappast förvänta sig det.

njae, det står faktiskt att 10 % av PAREN uppvisar signalerna. Men ja, det är nog snarare undantag än regel, men jag tycker att din inställning verkar vara att det nästan inte alls finns?
  • Anonym (mia)

nu är ju jag tjej, men jag valde "söker vänskap" när jag nätdejtade, utan att vara ute efter kk. För mig betyder det bara att man inte nödvändigtvis förväntar sig att varje person man möter ska vara den stora kärleken, utan att man är okej med att träffa folk som vänner och se vart det kan leda. Svårt att förklara i ord hur jag menar...

• Anonym (mia)
    Anonym (hönan) skrev 2013-02-09 14:23:22 följande:

Säker på att du är tjej?
    Born and bred :P
  • Anonym (mia)
    Papito skrev 2013-02-10 17:59:20 följande:
    Alltså...var det den där Ewald ni dreglade över?

Där tappade ni verkligen ladies...känns lite tantsnuskigt faktiskt. En man i "vår" ålder hade inte kommit undan med att kommentera en så ung tjej på det sättet.

Och tycker ni verkligen att han ser SÅ bra ut?
    Han ser ju verkligen ut som fjorton, alldeles för "perfekt" ansikte, försäljarleende...nä, en motsvarande tjej skulle inte få mig att höja på ögonbrynen....inte höja på något annat heller för den delen
    Vad menar du med "kommit undan med"? Det händer ju hela tiden... Men ja, han är väl 19, inte 22? I alla fall enligt herr Google som brukar ha hyfsad koll.

Afro: Grattis!
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!