• MHM

Hjälp! min bebis biter mig varje gång

Min femmånaders har fått två tänder nere. Varje gång han ska ta tag tag i brösten och suga så biter han ordentligt för att få tag. Det gör så ont! Jag är helt öm på båda brösten  och jag drar mig för att amma när han blir sugen, förjag vet att han kommer bita tag ordentligt.

Det gör så ont att han gärna får sluta amma och börja flaska, men nej han tar inte flaska så jag kan inte göra så mycket... 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-24 09:37
    Ja, det jag ville med inlägget var att få lite tips! :) Är det bara att stå ut eller kan man få bebisen att sluta bitas?

• Svar på tråden Hjälp! min bebis biter mig varje gång
  • MHM
    Barbabok skrev 2012-02-24 09:39:32 följande:
    Har du provat att skrika till högt typ -AJJ!!! när hon gör så? Det kan få en reaktion. Jag gjorde det två ggr och hon bet aldrig mer.
    Ja, nästan hälften av gångerna, eftersom att jag ibland inte är beredd på det! Men då brukar han oftast ligga och småtugga istället... som om att han tyckte det var kul.
  • MHM
    hansdotter skrev 2012-02-24 09:40:43 följande:
    Åh gud vad jobbigt! Ajajaj!

Försök med flaskan, var ihärdig, till slut kanske han tar den. En kompis bebis ville inte ta flaska, hon testade olika nappar och höll på ett bra tag. Nu tar han flaska utan problem, med vilken napp som helst.
    Vi försöker med flaska jämt känns det som, men han bara smakar på det och spottar ut. Spelar ingen roll vad det är för innehåll, han vill inte.

Han har tagit flaska förut, men slutade med det när han fick en sorts ersättning som tydligen var vidrig(mjölkfri). Då slutade han också med napp, som han tog utan problem förut, och är nu en tuttbebis som suger på mig jämt. Jag börjar bli less...
  • MHM
    MommyOf2 skrev 2012-02-24 09:50:14 följande:
    Som Barbabok sa: skrik AJ! Min gjorde det också och aldrig mer efter ettåar höga AJ och ta bort från bröstet. Sluta inte amma innan du testat det
    Det fungerar inte... :/
  • MHM

Grejen är ju att jag börjar bli less på att han är så tuttig också. Från 19-00 hänger han i min tutte... han tar inte napp och han småäter hela tiden istället för att äta ordentligt. Det förstör för sömn och rutiner... Han är jättetrött under kvällen men kan inte somna och sova, utan småslumrar vid bröstet hela kvällen.

Hade allt flytit på så hade jag nog stått ut, men det känns som att det här är droppen. 

• MHM
    Daeminimon skrev 2012-02-24 12:24:09 följande:
    Runt den här åldern går de igenom ett jättestort utvecklingssprång, vilket förmodligen är anledningen till snuttigheten. Sömnen brukar vara det första som börjar krångla, samt bökighet vid amning. Det brukar vara 6-8 veckor. Tar man sig igenom det brukar både sömn och amning bli mycket lättare efteråt!
    Tyvärr så har han varit så sedan födseln, så det är inget utvecklingssprång... hur illa det blir då vill jag inte fundera på.
  • MHM

Han har slutat bitas nu, tack och lov!

Svar på tråden Hjälp! min bebis biter mig varje gång