Inlägg från: Vallentuna12 |Visa alla inlägg
  • Vallentuna12

Beslutsångest inför snitt eller ej?!?!

Har följt tråden men inte haft så mycket råd och tips att ge. Sitter själv med stor ångest inför kommande förlossning. Men lycka till idag!

• Vallentuna12

Det svåra är nog att jag inte riktigt kan sätta fingret på det exakt. Fick en son för snart tre år sedan. Fick HF och blev igångsatta, slutade i akutsnitt. Känts någorlunda ok ändå. Tills jag blev gravid igen. Kan verkligen se framför mig att gå hemma med värkar men innanför förlossningens dörrar blir det bara tvärstopp. Denna gången drömmer jag inte ens nattetid om förlossningen eller det nyfödda barnet. Vill och vågar inte riktigt tänka på det. Pratar lyckt med min man och gått igenom förlossningsjournalen ihop och försökt gå igenom och sätta känslor på hur jag upplevde allt. Vart lite långt men grovt förklarat är det väl där jag är.

• Vallentuna12

Är i vecka 28. Har fått en tid om drygt en vecka till Aurora. Känns väldigt bekant förrutom att vi hade räknat med ett barn till. Är sjukskriven sedan december så har alldeles för mycket tid att tänka. Kommer mest fram till att jag inte vill tänka på det. Men börjar nästan luta åt att ett planerat snitt är bäst för mig så jag kan börja känna mig trygg i min situation.

• Vallentuna12

Vad kul! Det jobbiga är att jag mådde så bra och var så lugn och trygg när jag väntade mitt första barn och denna gången har allt varit tyngre och mörkare. Lite dåligt samvete gentemot lillebror i magen. Han är precis lika efterlängtad som sin storebror men har inte kunnat njuta av att bära honom. Försöker förbereda storebror på vad som komma skall men är rädd att han känner av hur jag känner och hur det ska påverka honom när lillebror kommer. Min BM tyckte jag skulle försöka låta bli att tänka på det tills jag träffar Aurora. Ja tjena, man blir ju påmind om den lilla dagligen.

• Vallentuna12

Kanske ska uppdatera. Var på möte med aurorateamet i måndags. Mycket bra samtal, känner mig stärkt och peppar. Gick igenom förra förlossningen och journalen. För första gången denna graviditeten har det gråa stora molnet över mig lättat. Ska försöka mig på en vaginalförlossning om allt fortskrider som det ska. Men har också fått med i min journal att vi avslutar med snitt om det blir tvärstopp mentalt. Känner mig lugn och trygg på ett sätt jag inte trodde var möjligt. Rekomendation, sök Aurora kontakt om det känns tungt! 10 veckor knasigt nu tänker jag njuta!

Svar på tråden Beslutsångest inför snitt eller ej?!?!