• Sisisisi

Framåtvänd bilstol Britax eller BeSafe?

Min 6-åring har en kidplus. Den är trång, han får inte plats med axlarna mellan sidoskydden så han sitter framåtlutad typ, har tänkt byta den mot en be safe som verkar rymligare.

• Sisisisi
    rosentagg skrev 2012-02-23 19:13:34 följande:
    Okej, vår dotter fyller snart 4 år och är rätt lång och annars normalstor för sin ålder.

Hon väger 17,5 kg, så jag tycker fortfarande att det fungerar alldeles utmärkt med

BeSafe Izi Kid. Dock är det lite smått trång för benen, men det är ingen säkerhetsrisk

enligt de på kundtjänst....

Vi har nyss köpt nästa som är BeSafe Izi Up.   

Skulle ni byta tull framåtvänd stol så tidigt om ni hade haft en bakåtvänd till 25 kg?
  • Sisisisi
    rosentagg skrev 2012-02-23 20:01:02 följande:
    Japp, eftersom jag vet att BeSafe är säkrast.... men det är såklart smaksak.

Jag skulle inte vilja ha en bakåtvänd som inte är bra i test - oavsett hur länge man kan ha dem.

De tester jag har läst, så smiskar BeSafe de flesta med hästlängder.

Vissa av märkena (minns inte vilka nu) var rena livsfarorna att köra med.

Och ja, jag veeet att den inte är säker när hon är över 18 kg (även om det på vissa sidor skrivs att

det är ok med tyngre barn), men nu väger hon 17,5 kg och vi har redan köpt en framåtvänd.

=)        

Låter som du läst testet från -06... Jag är helt säker på att de flesta stolar som finns på marknaden nu är säkra. Du tror att de stolar som är plustestade till 25 kg är mindre säkra än izin som är testad till 18 kg?
Svar på tråden Framåtvänd bilstol Britax eller BeSafe?