• Pimey

Koppla din jävla hund!!!

vad min hund gör på min tomt det ska andra skita i så länge den håller sig inom tomtens gränser då får den skälla hur mycket den vill. jag ser inget fel i vad hunden gjorde den försvarade sitt territorium från en annan hund sen höll den sig dessutom på tomten och rusade inte efter.

• Pimey
    Anonym (irriterad!) skrev 2012-02-24 00:14:59 följande:
    Klart en olycka kan hända. Du snubbla och tappa kopplet tex. Skillnaden ligger i att det är en olycka, alltså inget du kunnat förutse (dock är du fortfarande ersättningsskyldig för de eventuella skador din hund orsakar).
    Om en lös hund skulle anfalla någon är däremot något du KAN förutse, hur mycket du än tycker att du litar på din hund.
    Men om din hund sliter sig och springer in på den skällande hundens tomt ja då är det inte den lösa hundens fel utan ditt. Bara för att hunden är lös är det inte alltid dens fel
  • Pimey
    Melan skrev 2012-02-24 00:10:10 följande:
    Gud vad jag håller med dig TS och jag vet hur det känns. Övat i snart 2 år med min hund när det gäller möten och visst blir det bättre, men aldrig bra. Sånahär incidenter kan förstöra flera dagars träning och det är SÅ tråkigt. 

Jag försöker visa andra hundägare respekt, om jag vet och ser att min hund reagerar på ett sätt som inte är lämpligt håller jag mig på långt avstånd från den hunden. Jag bryr mig inte om deras hund är super snäll och springer lös, min kanske inte är det! 
    Nä men nu var hunden på SIN tomt och på SIN tomt får den skälla, hoppa, skutta, resa ragg ja vad den vill för det är SIN egen tomt. Enda han gjorde var att vakta sin egendom vilket är helt normalt för en hund. sen om ägaren och hunden blev rädd ja bad luck det är bara att gå vidare.
  • Pimey
    Niffan skrev 2012-02-24 11:51:05 följande:
    Vet du vad "visa hänsyn" betyder?
    Jo jag vet vad det är men jag anser ändå att hunden får göra vad fasiken den vill på tomten och i detta fall vakta vilket är normalt. bara för att hundar är rädda och folk så ska inte hela världen anpassa sig efter dom med att sätta upp meterhöga staket och murar.
  • Pimey
    daddybear skrev 2012-02-24 13:27:43 följande:
    koppla din jälva katt
    ja det var ju en bra jämnförelse..
  • Pimey
    Anonym (irriterad!) skrev 2012-02-25 00:05:27 följande:
    Jag har gått förbi sent en kväll när jag var säker på att hunden inte var ute, bara för att se så min hund inte reagerade helt galet. Han morrade lite och spände sig men det ska nog gå bra att passera, så länge det inte händer igen. Men eftersom ägaren inte brydde sig tror jag tyvärr jag kan förvänta mig det.

Jag har aldrig sett den hunden förut, men jag vet att de inte har bott där speciellt länge heller. Sen går jag oftast på dagen och då är de nog på jobbet.

Min hund har varit med om x antal attacker och framrusande hundar och det har satt sina spår. Nu ser han alla hundar som potentiella hot tills han blir motbevisad. Det är skitsvårt att jobba bort! Han hade inte varit sån om det inte vore för alla puckon rent ut sagt som tror så gott om sina hundar att de kan ha dom lösa. 

Det är inte första gången jag råkar ut för nåt sånt här. En man har en stor riesen som är fullständigt galen mot andra hundar. Han har "fostrat" (läs agat) den stenhårt och skulle förmodligen slå ihjäl den själv om den lämnade tomten men jag vågar inte gå förbi ändå. Det är inte värt risken. De har bara en halv låg mur på en sida tomten och de gånger jag gått förbi har den ålat sig halvt över, samtidigt som den morrat och med mord i blicken tittat på min hund.
    Den har bitit en hund över ryggen så vidare snäll är den inte.
    Men ska alla nu ta och slänga upp ett meterhögt staket för att din hund är rädd för alla hundar? På dig låter det som om alla hundägare är puckon för att de inte underlätta för dig och din hund. Tyvärr så är det nog så att du får försöka träna bort det du kommer att stöta på hinder oavsett vad du säger. Men det måste du ju även göra för att kunna träna bort rädslan hos din hund.
  • Pimey
    emoni23 skrev 2012-03-04 18:41:57 följande:
    Har inte läst alla svar men håller med, jag är så jävla trött på hundar lösa på gator o sånt, jag skiter i om dom sköter sig eller inte jag är hundrädd och vill helst slippa det ute bara.

Okej om man går i skogen eller nåt men inte på gångvägar...

O det kommer alltid nån knäpp hundägare "men han är SÅÅÅÅ snäll och väluppfostrad" som sagt jag skiter i det JAG är hundrädd och vill inte ha nån hund i närheten som ska komma fram.

Och dom säger alltid "låt han hälsa så är det bra sedan"
    Varför ska jag låta nån äcklig dregglig hund hälsa på mig jag är INTE intresserad, koppla o slipp alla konversationer. men som sagt många med hund är ju knäppa...

Dom och DERAS hund som räknas inget annat 
    förtår vad du menar har en sambo som är jättehundrädd, helst mot större hundar och det är jättejobbigt för honom. Vi har själv en liten hund och han är ALLTID kopplad då vi är ute bland folk, efter gåvägar och dylikt. enda gången han är lös är i skogen eller på väldigt avlägsna platser, kommer det folk kopplar jag han på en gång. men tyvärr så är många hundägare så förbannat trångsynta och kan inte respektera andra utan det är bara dom det handlar om!
Svar på tråden Koppla din jävla hund!!!