• mion

Koppla din jävla hund!!!

Du tar ut din ilska på fel personer! Varför tar du inte upp detta med personen det gäller ist,är ju inte så att det händer ofta el?  Så ta det med dom ist

• mion

klart folk går emot dig det gör dom bara för att dom kan,staket el inte INGEN går förbi o låtsas som ingenting om en stor hund kommer rusande på en tomt,vem tycker det är kul liksom o går förbi obemärkt? Inte många...  Men problemet löser sig fortfarande inte om du inte tar upp det med DEN personen det gäller? Hur ska det då kunna bli ändring? 

Sen får väl folk starta hur många trådar som helst om felvänt toapepper förstår liksom inte vad det har med saken o göra faktiskt....  

• mion

Jo men tjena!  Skulle vilja se er som tycker en 60kilos rottis komma springande,utan att det gör nåt för det är ju på DERAS tomt?  haha

Fattar folk verkligen inte att folk skiter i hur snäll hund du har,det hänger ju knappast en skylt runt halsen där det står  jag ÄR snäll jag lovar!   Oskyldig 

• mion
    HäxanSurtant skrev 2012-02-22 13:45:34 följande:
    Jag ser flera gånger i veckan två 65kg rottisar komma springande och det rör mig inte i ryggen. Men svar ja de är snälla fast de ingen skylt har runt halsen, de har inte ens halsband på sig och de stannar på tomten.

Jag hade inte brytt mig en om de inte var snälla, så länge de stannar på sin tomt skiter jag i vilket. Personligen är jag mer rädd/ skeptisk till småhundar, de är svårare att få ett grepp om och oftast långt mer envisa i sina attacker.

så klart DU inte skulle bry dig!   Skrattande  men det finns andra massor av andra....
  • mion
    Mariohn skrev 2012-02-22 13:49:35 följande:
    Jag bryr mig inte heller. Jag har faktiskt aldrig varit med om att en lös hund attackerat mig. De flesta hundar är ganska trevliga. Däremot förstår jag att det finns folk som är rädda för hundar av olika anledningar och låter därför inte hundar springa fram till främlingar vind för våg. Och absolut inte till kopplade hundar. 

Men säger ni emot bara för att ni kan el? Japp!   Det finns folk som är jävligt hundrädda,o det finns "världens snällaste"  men när dom kommer rusande,så är det inte roligt,tycker inte man ska lämna dom oövervakade.... 
  • mion
    Mariohn skrev 2012-02-22 13:44:22 följande:
    Jag måste nog säga att jag håller med dig. Hundhysterin har blivit löjlig. När jag var 15 var det ingen som skrek sig hes över lösa hundar, hundar som åt upp dem under promenaden osv osv. Hundar var något folk hade. Och så var det med det. Idag verkar alla hundar vara människoätande varelser som för ett jävla liv. 

fast på den tiden fanns inte internet heller där man kunde tala om detta,...
  • mion
    HäxanSurtant skrev 2012-02-22 20:59:16 följande:
    Men hur vet DU att dom inte är övervakade? När kompisens hundar springer mot tomtgränsen eller skäller, vilket sällan händer alls, så noterar vi det, alltså slänger ett öga genom fönstret om vi är inne, kollar om vi sitter ute, man ser inte oss, men vi ser tomten och vart hundarna är nästan hela tiden.

Men ingen skäller eller säger åt en hund som inte gör ett fel, det vore rent puckat ju! Dom gör rätt, de markerar, förvarnar att någon närmar sig, därmed inte sagt att de är farliga eller tänker hoppa över staketet, vilket de med lätthet kan utan minsta sats, men det fattar inte dummerjönsarna som går förbi med sina bjäbb bjäbb hundar som skäller som dårar.. nej då!

men hur vet du att inte hundar går lösa själv på gården o gör utfall?   Har själv varit med om det,o då har man dålig koll...

Att du kallar folk som går förbi med sina bjäbb bjäbb,säger ju en del....  Du får dividera med nån annan,för allt är nte så som DU upplever det,alla har inte kolla på sina hundar,kan man inte respektera att folk tycker det är obehagligt att gå förbi en gård med en hund som rusar emot en så vet inte jag.....  

Allt är inte svart el vitt,det finns grå zooner oxå.....

• mion
    HäxanSurtant skrev 2012-02-22 23:38:08 följande:
    Klart ja inte kan veta det, ungefär lika lite som du kan veta att alla gör utfall. Jisses, nej det är inte svart eller vitt, man har olika erfarenheter är det inte vad vi alla bollar här inne i skrivande stund? Klart som snus man har dålig koll då och klart man borde få till en tillsägelse och en sund person ser ju till att liknande situation inte uppstår igen. Allt det är ganska logiskt, tycker jag då.

Visst kan man respektera åsikten, det innebär inte att man måste ändra på sitt sätt. Jag respekterar ju dig, men min hund kommer fortfarande få gå lös när jag finner det lämpligt, så enkelt är det ju för de allra flesta.

har inte sagt att alla gör utfall heller,men alla som kommer o går där vet inte det......
  • mion
    Severus skrev 2012-02-23 11:02:56 följande:
    På sin egen tomt måste väl hunden få gapa och hoppa bäst den vill?
    Tål man inte det får man jobba med sina issues...

Blir rätt imponerad av dig mdfl som inte reagerar när en hund kommer rusande ut mot vägen ,,, För ni vet ju att den inte kommer göra nåt =)
Svar på tråden Koppla din jävla hund!!!