Koppla din jävla hund!!!
Anonym (hundägare) skrev 2012-02-22 21:24:33 följande:
Inte läst igenom hela tråden. Dock så såg jag att det började tas upp vad som är lagligt och inte lagligt.Då vill jag lägga upp några lagar här jag också. Som skyddar hundarna från oss människor!
Visst, håll koll på hundarna. Men förvänta er inte att vi ska ta ansvar när inte ni själva gör det.
Dessa lagar har speciellt med nyårsafton, påskafton och Valborg att göra och många här har småbarn. Kan tänka mig att fyrverkerier skjuts på alla tider och dagar med små som vill hinna se som inte orkar vara vakna.
Så, min hund är alltid kopplad på allmän plats, kan få springa lös där det inte finns människor och hon lyder.
Dock så har min ilska börjat bli som så att jag snart skiter i allt va god medmänniska innebär om min hund ska va nära på hjärtattack varje år pga idioter som inte kan vänta till rätt dag!
Enligt lagen:
Barn under 18 år får inte köpa eller använda fyrverkerier. Att köpa ut fyrverkeri till personer under 18 räknas som lagning. Inte ens en vuxen får, i de flesta fall, skjuta fyrverkerier utan skriftligt tillstånd från polisen. Fyrverkerier får inte skjutas upp i husdjurs närhet om det finns minsta riska för att ett djur kan bli skrämtRegler för vilka tider fyrverkerier får avfyras är olika från kommun till kommun, i min gäller klockslagen 18-03. Funkar ej!
Ska hundarna hållas kopplade och vi ska respektera våra medmänniskor? Då ska det gälla oss alla!