Inlägg från: storbildsteve |Visa alla inlägg
  • storbildsteve

Koppla din jävla hund!!!

Men såklart kan man inte göra vad som helst bara för att "det är på min tomt". Folk ska kunna passera förbi utan att bli utskällda av hundar precis som de ska kunna passera förbi utan att tomtägaren står och skriker könsord, viftar med kniv, onanerar eller något annat som kan uppfattas som obehagligt. Exakt var de juridiska gränserna går är väl oviktigt, man ska inte bete sig som en fullständig idiot i vilket fall som helst. För övrigt är det inte konstigt att folk blir hundrädda med tanke på vilka stolpskott som har hund. Tänk om hunden i TS hade gjort så mot ett litet barn, voila, här hade vi haft en hundrädd.

• storbildsteve
    HäxanSurtant skrev 2012-02-22 13:47:43 följande:
    Fast vad säger att de markerat eller skällt om ett barn passerade, den kanske bara göra så när hundar passerar? Eller så gör min i vart fall, hon låter bara när de går andra hundar längs med vår tomt, men hon skäller aldrig annars, så om de går förbi 5 ungar så skiter hon fullkomligt i dom, hon hade säkert velat att de om in och lekte lite eller iaf lät henne pussa dom med sin slemmiga äckeltunga!
    En man med en hjärna större än hans penis = Välhängd!

Jag tänkte mest på principen. Att vissa tycker att en hund på tomten får göra VAD SOM HELST så länge den stannar på tomten. Och om folk har den inställningen så tycker jag inte att det är så konstigt att folk blir rädda för hundar. Vad hunden i TS skulle göra har jag föstås ingen sorm helst aning om.
  • storbildsteve
    Anonym skrev 2012-02-22 15:17:29 följande:
    Hundarna får självklart göra vad dom vill på egna gården. Inga lösspringande barn har där att göra.

Nej men barn eller andra kanske passerar. Då har man rätt att inte bli utsatt för en hund som råskäller en meter ifrån en. Speciellt inte om det inte finns staket. Som jag skrev tidigare: man får inte göra vad som helst bara för att man är på sin egen tomt. Jag får inte stå och vifta med en kniv mot folk som passerar på trottoaren bara för att jag håller mig innanför tomtgränsen.
  • storbildsteve
    Anonym skrev 2012-02-22 15:17:29 följande:
    Hundarna får självklart göra vad dom vill på egna gården. Inga lösspringande barn har där att göra.

Nej men barn eller andra kanske passerar. Då har man rätt att inte bli utsatt för en hund som råskäller en meter ifrån en. Speciellt inte om det inte finns staket. Som jag skrev tidigare: man får inte göra vad som helst bara för att man är på sin egen tomt. Jag får inte stå och vifta med en kniv mot folk som passerar på trottoaren bara för att jag håller mig innanför tomtgränsen.
  • storbildsteve
    HäxanSurtant skrev 2012-02-22 15:30:53 följande:

Men för ett litet barn skulle det som beskrivs i TS kunna vara väldigt otäckt och leda till att man blir rädd. Det är väl klart att man kan ta tag i sin rädsla, men det hade ju varit bättre om folk höll koll på sina hundar så att de inte skrämmer upp folk. Sen tycker inte jag att det räknas som en fobi för att man tycker situationen i TS är obehaglig. Jag har ingen fobi för hundar alls, men jag tycker att många hundägare är idioter som tycker att deras hundar ska få bete sig hur som helst och så länge de inte lemlästar någon så är det alla andra som har "fobi" och behöver söka hjälp.
  • storbildsteve

Nu blev mina inlägg jättekonstiga... Sorry

• storbildsteve
    Anonym skrev 2012-02-22 18:18:20 följande:
    Klart hunden får skälla. På egna gården får den definitivt göra det. Att du tycker annorlunda betyder inte att du kan hitta stöd i lagen för din åsikt.

Det finns mycket man kan göra som inte är olagligt som fortfarande gör en till ett pucko.
Svar på tråden Koppla din jävla hund!!!