• Anonym

Koppla din jävla hund!!!

Sa gjorde min labbe med, behovde inga staket for hon visste vart tomtgransen gick.. Hon sprang fram till gransen och skallde, bara for att pa hundars vis visa att detta var hennes territorium.... Sa varfor tycker du att agaren ska koppla sin hund?? Den STANNADE trots allt inom sin grans, och attakerade inte er.. Den markerade sitt territorium.. Absolut inget fel i det.. Att din hund sen har problem, beror mer pa ditt satt att hantera situationen, an pa huruvida en hund visar vart dennes tomtgrans gar...

• Anonym
    Anonym (irriterad!) skrev 2012-02-21 23:00:56 följande:
    Om en hund inte kan uppföra sig borde den inte vara lös heller.
    fast det kunde den ju, den stannade ju kvar?
  • Anonym
    Anonym (irriterad!) skrev 2012-02-21 23:00:56 följande:
    Om en hund inte kan uppföra sig borde den inte vara lös heller.
    Men vad ar problemet.. DU misstolkade HELA situationen, hunden stannade pa sin tomt?? Inse att DU har fel har???
  • Anonym

jag håller med dig.. 

människor respekterar inte om man är hund rädd.. man ska koppla sitt hund och hålla den nära..så enkelt är det.. förstå det människor.. 

• Anonym
    Anonym (irriterad!) skrev 2012-02-21 23:16:58 följande:
    Jaha så det går att jämföra med människor tycker du?

Okej då lägger vi det på din nivå: Jag kan alltså hoppa fram till en vilt främmande människa och skrika som en galning rätt upp i ansiktet på honom, så länge jag inte slår honom är det lugnt?
    Hunden var inte i din hunds ansikte utan på sin tomt....
  • Anonym
    Norris skrev 2012-02-21 23:33:45 följande:
    Ni som säger att man får göra som man vill på sin egen tomt, tycker ni även att man tex ska få stå näck för på sin egen tomt gör man dom man vill?
    Har man någonting som kan störa omgivningen så kan man i alla fall sätta upp skydd så ingen utanför blir rädd eller tar illa upp. Klart man ska få ha sin hund lös på sin egen tomt men sätt upp stängsel för bövelen!!
    Varför behövs stängsel om hunden inte passerar tomtgränden.
  • Anonym
    Anonym (irriterad!) skrev 2012-02-22 01:02:27 följande:
    Gör det ont att se till att din hund inte skrämmer andra?

Nej har man en lugn hund behöver man självklart inte hålla i den på tomten. Inlägget du citerade handlade mer om allmän respekt, att visa att man har koll på sin hund och inte låta den skrämma folk.

En lös hund på en tomt utan staket men som lugnt ligger och jäser utan att bry sig om oss blir jag inte rädd för.
    Om en hund skäller och morrar men står bakom ett ordentligt staket som den inte kan ta sig över blir jag heller inte rädd, tvärtom är det bra träning för mig och min hund.
    MEN finns där inget staket och den beter sig så ja då blir jag rädd.
    Andra blir rädda så fort de ser en okopplad hund. Varför är det bara din rädsla som alla ska ta hänsyn till, så att en hund som vaktar sin egen tomt ska kopplas för att du är rädd?

Det är bättre träning för din hund att du slutar hetsa upp dig och tränar hunden på att ignorera den och går förbi även om det finns en morrande hund på tomten.

• Anonym
    Shili skrev 2012-02-22 07:57:36 följande:
    Håller med TS! Är det så svårt att koppla sin hund? Här i området är det en del som brukar gå ut och gå med sina hundar okopplade.. Är trött på kommentarer som "men han är såå snäll...han gör ingenting"...
    Varför ska hunden vara kopplad när den inget gör?
  • Anonym
    moruppgren skrev 2012-02-22 09:12:16 följande:
    Jag litar inte på nån hund! Min hund är den snällaste som finns men hon är en hund och hon kopplas!
    Vad tråkigt att du saknar förtroende för din egen hund. Dina rädslor kan skapa otrevliga situationer. Man får ha sin hund lös om den lyder.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-02-22 09:18:29 följande:
    Vad tråkigt att du saknar förtroende för din egen hund. Dina rädslor kan skapa otrevliga situationer. Man får ha sin hund lös om den lyder.
    vilka dumheter.
Svar på tråden Koppla din jävla hund!!!