Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
Danisen: Lycka till imorgon! :)
Danisen: Lycka till imorgon! :)
Man brukar räkna dagen efter ET som rd1. Lycka till alla! :)
Säger RMC det? Alla andra som jag följer inklusive mig själv räknar dagen efter som 1. Alltså det som vi kallar ruvardagar. Klinikerna använder sig inte av det ordet. Det kvittar ju egentligen. Mer att man kan bli besviken om man räknar olika, för då är man ju inte på samma dag. :)
Jag vet faktiskt inte. Detta är något nytt på RMC. För tog man blodprov på 12e dagen. Det var alltid ruvardag 11 för mig. Blir ju lite samma. Att de räknar in första dagen. Det är nog bara standard hur just dem gör. :)
Sen blir det ju egentligen olika för hur många dagar embryot är också. Så egentligen borde man räkna efter det istället tycker jag. Om man ska räkna embryots livslängd. Klurigt! :)
Ja då borde du kunna få ett plus tidigt. Jag ruvar inte nu men har fått plus med ett 2-dagars på rd9 två gånger. Vi ska göra ett nytt försök i april då det inte gått hela vägen. Lycka till! :)
Pärla: Att känna som mensvärk kan också vara en graviditet. Jag har haft väldigt ont när jag varit gravid i början. Ökade flytningar kan också vara ett symptom. Men kan även vara vagiatorerna. Spännande!!! :)
Har man 1 poäng kvar så kan man få betala halva beloppet. Men detta gäller bara om man inte fött ett levande barn.
Pärla: Nej vi kör igång i april. Opererade bort min gallblåsa igår. Så nu ska jag må lite bättre. :)
Jag håller tummarna för fina plus!!! :)
Min mens kom som vanligt vid en misslyckad IVF. Dagen innan TD. Men det är så olika det där.
Ja det gör lite ont idag. Men det är nog mest för gasen de sprutar in i buken vid titthål. Det kniper överallt. Själva såren känns ok. Har 4 st. :P