• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

olssonJenny skrev 2016-05-15 21:03:35 följande:

Snälla du gör det! Har sådan ångest över de och är skit rädd att de skall bli skit! Ja vill så att de skall gå vägen!

Jag lovar! Håller vad jag kan! Denna ständiga oro..

Kram <3
  • Cina84
    Kajo skrev 2016-05-15 22:20:45 följande:

Jag blev av med deg konstanta illamåendet efter vecka 12 precis. Men ibland smyger det sig på. Det är ju inte långt kvar då, två veckor bara! Det där med oro kommer vara något som hänger med en nu, den nya följeslagaren tyvärr. Det bästa tipset är att inte läsa så mkt. Och att det är nästan lika vanligt att få en blödning (med ett levande välmående foster) som det är att inte ha en blödning. Kan vara bra att veta om man tyvärr utsättas för det. Rul är då man går igenom alla organen och så jan man även få veta vilket kön det är om man får en bra bild på könsorganen!

Jo jag ska försöka hålla mig borta från att läsa för mycket. Det känns som att det bara gör mig mer orolig.

Tack för infon, om det kommer en liten sådan så behöver jag inte få panik (direkt i alla fall ;) ).

Ah okej, men då har jag koll på vad det är för något. Måste vara helt fantastiskt att se det lilla livet när det har blivit så stort att man kan se allt!

Kram
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-05-16 14:52:29 följande:

Ja den gör en galen! Hur mådde du under ruvningen? Ja vet att de kändes som ständig mensvärk, sen kände jag inget och fick plus , veckan innan vul så fick jag mitt missfall. Hur har du de nu? Min ständiga oro kommer göra mig knäpp! Kram

Tidigare ruvningar har jag mått bra. Det var bara denna som jag mådde dåligt men det var unoch med överstimuleringen. Nu har jag återhämtat mig bra, fortfarande lite svullen om magen men slipper att det trycker på allt. Annars är jag trött, hungrig och har växtvärk som det känns.

Ja oron sätter en verkligen på prov!

Kram
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-05-17 14:21:28 följande:

Ni som har fått insatt blastocyster hur har man räknat med ruvningen o veckor? Får min blastocyst imorgon o då är befruktade ägget 5dagar gammalt

Td blir densamma då man räknar 18 dagar från äggplocket. Jag har för mig att jag fått veta att jag ska räkna dag 1 från återföringsdagen med blastis men egentligen borde det vara dag 5 som du skriver. Du får höra med dem.

Lycka till idag!

Kram
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-05-18 13:55:01 följande:

Så mina vänner då har jag oxå lagt mig för ruvning! En fin blasto blev placerad medans syskonblaston hamnar i frysboxen;) känner mej positiv o glad! Kram

Woho :). Ännu en sak att bocka av! Jag håller med pusheen, håll benen i kors ;)
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-05-19 12:27:27 följande:

När du blev överstimmulerad hur kände du dej då ja med symtomer osv

Jag blev mer och mer svullen om magen så att det började strama i huden och var svårt att gå upprätt. Det började även trycka mot tarmarna och magsäcken och gjorde ont att ligga och äta. Känner du dig svullen?
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-05-19 14:44:40 följande:

Ja o jag hostar lite då o då samt blir lätt andfådd. Men enligt proverna så var de normala halter östrogen dock lite saltnivå. Ja försöker undvika o läsa på nätet vet att ja blir knäpp!

Får ta o kolla med kk imorgon

Det gör du rätt i, lika bra att kolla en gång för mycket än för lite.
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-05-19 20:44:41 följande:

hade du problem med o vara andfådd? tycker jag känner mej sjukt tung i andningen även när ja sitter.. när började din överstimulering??

förlåt att jag frågar men jag är så satans nervös vilket jag inte får vara... vill vill bara att de skall gå vägen

Ingen fara, fråga på.

Den började några dagar efter återföringen. Kom på att jag glömde säga innan att de sa att om man blir gravid så kan det eskalera igen då kroppen börjar producera egna hormoner ( plus de du tillfört med sprutorna). Vill absolut inte skrämma upp dig men känner du att det är jobbigt att andas så åk in. Det kan vara att du börjar få vätska i lungorna och det är inte bra.

Kram
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-05-19 21:11:59 följande:

det är väl mest min stirriga sida som gör mej tokig.. och att man verkligen vill detta nu...

jag väntar till imorgon, mamma kom med lungnande ord o ibland vet mamma bäst=)

Ibland behöver man någon som lugnar ner en :). Men skulle det kännas värre så var inte rädd för att åka in.

Ta hand om dig!

Kram
  • Cina84

Hej alla :). Var på vul idag och fick se ett litet liv med tickande hjärta<3. Var så nervös innan att jag fällde en tår när vi fick se pyret. Nu tänker jag att jag ska fokusera på goda tankar.

Kajo, jag är på 7+3 :)

Kram!

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö