• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Regnbågsdröm skrev 2016-04-23 21:01:34 följande:

Universum kanske känner att det kommer räcka med barn Får hoppas det!

Japp, jag försöker tänka så :).

Kram!
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-04-23 21:40:46 följande:

Helt klart de höga makterna som säger att nu är de din tur!

Kram

:D verkligen tro det!

Kram!
  • Cina84
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-23 21:01:34 följande:

Universum kanske känner att det kommer räcka med barn Får hoppas det!

Förresten. Hur gick det för äggen?

Kram
  • Cina84
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-23 22:37:53 följande:

Det gick bra. Av de 8 vi fick ut var 4 mogna och 3 blev befruktade. Återföring imorgon om de klarar sig. Hoppas! Det här är mitt värsta moment, väntan innan återföring. Är så rädd att de ringer imorgon och att allt är över. Så håll gärna tummarna hårt!

Jag håller tummar och tår allt vad det går för att de inte ringer och för att du är ruvare imorgon!! <3. Väntan måste vara riktigt jobbig för dig!

Kram
  • Cina84
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-24 06:14:20 följande:

Tack snälla. Ja, väntan är fruktansvärd. Nu vaknar jag dessutom av mig själv före 5 på morgonen. Så fruktansvärt uppstressad. Men vi har långt till kliniken, så troligen ringer de ändå när vi sitter i bilen om de ringer. Vill inte vara med om det igen

Håller så att tummarna blir blå! Den fysiska biten i denna process är inget jämfört med den psykiska!

Kram kram kram
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-04-23 23:44:38 följande:

Äsch då! Men håller med.. Kanske att ni till och med får fullt upp med två bebbar!

Nu hoppas vi på att det blir så istället!

Kram <3

Vi får se om vi ska skriva upp oss på en ny hos den vi valt först och så får vi se vad som händer med b1 och b2. Vi känner oss så snuvade på hunden.

Kram
  • Cina84
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-24 11:57:24 följande:

JAG RUVAR!!! Ett litet fyrcelligt fint embryo ska nu få gro inuti mig. Så lycklig! Sätter allt vårt hopp till den.

De andra två var inte tillräckligt bra, därav bara en tillbaka. Men jag är lycklig för den och hoppas så mycket nu. Håll tummarna alla!

:D woopwoop! Åh vad glad jag blir! All lycka till dig nu ruvarbuddy ;). Fortsätter hålla tummar och tår som du för mig :).

Kram
  • Cina84
    evins skrev 2016-04-24 15:32:34 följande:

Hej allesammans!

Upptäckte precis denna tråden om RMC i Malmö och tänkte höra med er lite om det (väldigt många sidor i denna tråd så orkar inte gå igenom alla). Vi skickade in egenremisser förra veckan efter ett års försök utan något resultat. Nu undrar man ju såklart hur lång tid det tar tills de hör av sig, hur lång väntetiden är osv. Vad har ni för erfarenheter ni som haft kontakt med dem?

Tacksam för svar!

För oss fick vi tidstillägg första möte efter ca 1 1/2 månad och sen kunde vi köra igång mensen efter så för oss det fort.
  • Cina84

Jag får nästan panik nu. Idag fick vi brev om nedfrysta embryon, vilket blev inga :(. Alltså gäller det verkligen nu att det går annars börjar det ryka pengar. Ovanpå allt det så fick jag svar från sköldkörtelprover och där haft värdet ökat till 3,7! Jag orkar/ vill verkligen inte gå igenom ett nederlag till :( :(.

Så trött alltså! Varför kan inte allt bara få flyta på??

• Cina84
    Pusheen skrev 2016-04-26 20:23:14 följande:

Förstår att det känns tråkigt

Du har dock två toppenfina i din mage och förhoppningsvis kommer du inte behöva fler!

Visst hade man velat ha något i frysen till syskonförsök men man får vara glad för det man får. Så har jag fått tänka. Det är ju helt otroligt att det ens går att få fram något överhuvudtaget!

Kollade de inte värdet på dig innan detta försöket? Kan det påverka chanserna för att de ska fästa eller är det "bara" processen innan som kan försvåras?

Du ska se att de små rackarna trivs i din mage och stannar där!

Kram <3

Jo jag måste fokusera på det, att de vill stanna kvar<3.

Att få till frysen är bara en bonus men på återföringen sa de att de andra såg väldigt fina ut så det blev en liten shock. Tänker mest på om det inte går vägen, då hade det varit skönt att ha i frysen. Kring syskontänket så kommer jag vara väldigt tacksam bara vi får ett barn, syskon blir bara en bonus.

Jag kollade mina värden för en månad sen och få var de jättebra så detta har hänt denna månaden. Kanske det är hormonsprutorna som kluddar, jag är gravid eller så är det några tabletter jag tar som är orsaken. Som jag förstår det så kan det öka risken för missfall. Jag har googlat och blivit lite lugnare( ibland är det bra med google) och hittat kvinnor som haft problem med inställningen i tidig graviditet men där det ändå gått vägen.

Är så nojig bara, vill bara att detta ska gå.

Kram
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö