• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Hur känner du Fridalilla med gravidetet?

• Tany

Hej och välkommen Moniica
    Jag börjar också i juni, vecka 24. Jag har korta protokollet som tar 2 veckor till äggplock.... vilket protokoll du börjar? Det är trevligt att vi börjar på samma tid och vi får gravida samtidigt också
    Kram

• Tany
    Moniica skrev 2012-04-29 12:18:48 följande:
    Va kul Tany
    Vad är kort ? Och hur vet man vilket man ska göra/ha?
    Allt blev så intensivt nu när vi va där i Fredags. Vi måste bli inskrivna som sagt innan 20e juni så det ända vi fick reda på va att det va bråttom med att hitta tid till oss och att det fanns inte en enda tid att få i hela Maj. Vem och hur bestäms det vilket protokoll man ska ha ?
    Alla våra prover va jättebra och vi fick lämna dom sista proverna i fredags. HIV/röda hund och nåt mer tror jag det va.
    Så nu är vi fit for fight och bara väntar på en tid ska dimpa ner i brevlådan
    Nu vill man ju bara att det ska vara dagen D så dom kan plocka ägg och fixa och sen in med dom igen
    Har försökt att läsa mig till hur allt går till och så. Har sett videosnutten på hemsidan så msn har lite koll. Har du börjar med sprutor elr nåt ? Hur långt har du kommit?
    Kul att hitta nån som är så nära med samma problem
    Skönt att kunna prata av sig här.
    Kram
    Moniica det är också trevligt för mig att hitta någon ha samma gång.Glad
    Läkaren välja vilka protokol du behöver göra .... Jag börjar med sprutor i vecka 24 när jag har min blödning Glad. så väntar du på samtal från dem? ledsen för min dålig svenskaSkäms
    Kram
  • Tany

Minaresa hur känner du? Vad gör du? Börjar du behandling?

• Tany

trevligt minasera
    du är en månad framåt från mig. ... Jag är också glada.... jag började med folsyra och vitamin B12. ... Vad kostar din droger?

• Tany

Moniica, i nästa möte, läkaren göra ett ultraljud att kontrollera och sedan en sjuksköterskor lär dig hur du spurtar och sedan kan du starta ivf :)

• Tany

lycka till minasera
    så börjar du spurtor på tisdag? Jag hoppas du få positiva resultat
    skriva här om din process och känsl;)
    Kram

• Tany
    minasera skrev 2012-04-29 17:11:39 följande:
    Första behandlig (medicin) jag har betalt Ca. 1800 kr. sen man behöver inte betala mer... Jag fick min alla sprutarna förra vecka och kostade inget..

jag ska betala 2200 kr och efter som det är gratis... varför du betalar 1800 kr och för mig är det 2200 kr?
  • Tany
    Moniica skrev 2012-04-29 17:50:16 följande:
    Aha.. Då påbörjas processen redan när jag kommer till läkaren nästa gång då Va kul! Då börjar det ju röra på sig Hoppas det går bättre denna gången för dig minasera. Vad är skillnad mellan IVF och ICSI? Lycka till på Onsdag minasera och uppdatera gärna hur det går/känns Har du börjat med sprutor Tany ? Kram Har du börjar med dina sprutor Tany

Jag börjar med sprutor i v24. Sedan jag är gravid i v26 ;) kram
  • Tany

Moniica , när du kan börja efter ditt besök den 20 juni?

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö