• Karin13

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Maybe: Jag har alltid tagit mina blodprov på RMC. Man får ett provrör med sig hem även om man ska ta provet där. Vet inte varför, är väl en rutin de har. Så ta med dig röret när du ska ta provet. De använder alltid det.

• Karin13

Maybe: Det bästa är nog att ringa och få svaret på eftermiddagen. Var bara beredd på att det kan vara väldigt svårt att komma fram. När jag skulle ringa tog det 1,5 tim. Jag testade faktiskt själv dagen innan och fick ett väldigt tydligt plus, vilket ju stämde. För mig var det bara två dagar innan mens. Fast testar man själv ska man nog inte lite för mycket på resultatet. Kul att fler är på gång och börja närma sig ET och testdag. Vore så roligt om vi blev fler här som plussade.

• Karin13
    Maybe skrev 2012-10-23 08:28:51 följande:
    Jag hitta ett par ägglossningstest hemma.
    Jag har ju läst här på FL att man kan använda ägglossningstest  som gravtest så jag testade i morse.
    RD 9.
    Negativt....  
    Tycker inte att du ska lita för mycket på testet. Jag testade inte förrän kvällen innan Td, blir väl Rd 11. Så Rd 9 kanske är för tidigt. Sen testade jag med ett vanligt graviditetstest. Annars vänta till Td så får du ett svar du kan lita på. Tycker inte du ska tappa hoppet, du kan vara gravid!
  • Karin13
    Tant Groda skrev 2012-10-23 12:55:16 följande:
    Äggplocket gick bra idag. 7 ägg blev det och får reda på imorgon om det är något som de kan befrukta.
    Grattis till 7 ägg och grattis till sperma! Hoppas du får ett bra besked i morgon!

Tany: Lycka till i morgon! Hoppas allt går bra! Jag tycker inte heller att ÄP gör så ont, man får så mycket lugnande och smärtstillande. Jag blev öm efteråt, det var lite jobbigt att skratta:) men inte värre än att man klarar det.
  • Karin13

Oj, vad mycket det händer här när man inte är inne på några dagar.

Maybe: Vad tråkigt att höra:( Jag håller tummarna för att ni snart får en ny tid och att det lyckas då. Jag lyckades ju inte förrän på tredje försöket så ge inte upp hoppet.

Tany: Grattis till att ha blivit ruvare! Hoppas du snart får ett plus.

Tant Groda: Håller tummarna för dig också! Vi får väl hoppas att den där tian var ett gott tecken, en lyckopeng! Såg att du har TD samma dag som jag ska på mitt första ultraljud, så det blir en spännande dag för oss båda.

Tinapina: Kan tänka mig att det är väldigt olika hur man känner. De symptom jag hade innan jag fick mitt plus var att brösten blev väldigt ömma och att jag blev fruktansvärt trött. Jag kände även en svag molande värk i magen, som lätt mensvärk.

Lycka till alla! Skulle verkligen vara roligt om vi blev fler än två under rubriken gravida. 

• Karin13

Sessan: Självklart är du välkommen här. Om vi är fler i tråden blir det bara roligare:) Jag bor utanför Malmö och resorna till sjukhuset har jag alltid betalt själv (nu är de inte så långa och dyra). Hade ingen aning om att man kunde få sina resor betalda. Den tanken har aldrig slagit mig. Så det är helt enkelt därför jag inte har svarat. 
    Tror att det är ganska många i den här tråden som är nya i IVF svängen och därför har massor av frågor, för det har man.
    Lycka till med allt! 

• Karin13
    Tany skrev 2012-10-28 12:16:58 följande:
    Tack :)
    när gjorde dina symtom visar och sedan får du plus?
    Jag vet inte riktigt när jag började känna symptom... Kanske efter 4-5 dagar. Jag hade ju gjort två försök tidigare och visste hur jag hade känt mig då, när det inte lyckades. Denna tredje gång kändes annorlunda vilket gjorde att jag började misstänka att något var på gång! Därför vågade jag testa själv kvällen innan TD.
  • Karin13

Tant Groda: Ge inte upp hoppet, det kan ju faktiskt gå vägen. Jag vet att det är svårt att vara positiv, fruktansvärt svårt! Men är du helt säker på att tomten inte finns :)

• Karin13

Malphie: Skönt att det såg bra ut idag! TheMrs81: Vad skönt att äntligen vara igång! Håller tummarna för att allt kommer att gå bra.

• Karin13

Strandhem: Välkommen hit! På oss hittade de inte några fel, så vi klassades som oförklarligt barnlösa. Speciellt min man hade väldigt svårt att acceptera att läkarna inte kunde säga vad det var. Själv har jag försökt att acceptera läget. Men... nu är vi gravida, det lyckades på tredje försöket. Så nu är det bara att hålla tummarna för att det går hela vägen.

Malphie: Lycka till på tisdag!

Sessan83K: Vad härligt att du snart får sätta igång! Lycka till!

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö