• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Kajo skrev 2016-04-12 16:43:58 följande:

Hur går det Cina? Har du varit på en äggcheck än? Vad va det jag läste om potstisavkok? :) lät inte så gott.

Jag har haft en blödning (i torsdags). Åkte in till kk gynakut men allt va bra med fostret. Hade en blödning i livmodern, mellan hinnsäcken och livmoderhalstappen. Nu ska jag kontrolleras på torsdag igen. Första mötet på mvc är imorgon. Annars mår jag ganska dåligt. Man trodde att man skulle få njuta av en graviditet men fan vad jobbigt det är med all oro, illamående, oro och ja sa jag oro?

Tänker på alla här och hoppas ni får en lyckad runda! Kramar

Hej kajo :). Imorgon är det dags!

Ojdå, fy vad jobbigt det måste varit innan du fick veta att allt var ok.

Tänk, när man är i en fas så tror man att nästa fas är enklare.. Hoppas snart att du kan få slippa oron och kan få njuta (men att du får må illa ett tag till ;). ).

Kram!
  • Cina84

Du har säkert läst och fått en massa tips om lindrande mot illamående men jag kör på ändå. Jag har hört att ingefära ska kunna lindra bra.

Kram

• Cina84
    Kajo skrev 2016-04-12 21:55:13 följande:

Ok, då hoppas jag du får gott om ägg med gonalen. Är det första kontrollen? Snabbt det går när man väl börjar med sprutorna! Jag håller mina tummar! Vad gör ni annorlunda denna gången?

Tack :).

Jepps första kontrollen. Jo det håller jag med om. Nästan lite väl fort.. Det enda vingar annorlunda denna gången från deras sida är att vi bytat till gonalen. Från min sida går jag på akupunktur, tar lite mineraler och andra piller och går till terapeut. Är mitt otrolig att det dock ska bli samma resultat som de andra gångerna. Läkarna påstår att det bara är att vänta på det rätta ägget.. Hur höll du modet uppe?

Kram

(PS jag hoppas såklart att illamåendet ska försvinna för dig :). )
  • Cina84

Uppdatering :). Var duktigt nervös i väntrummet och kände att "då var jag här ..igen.. Men allt gick bra. Allt ser fint ut och äggen växer på! Ska dit på fredag igen dock för att se så att äggen fortfarande håller sig till planerna men om allt fortsätter går som det ska så blir det äp i början av nästa vecka. Han försäkrade mig om att allt sett bra ut hela tiden,slemhinnan, stimuleringen, fina embryo och bra återföringar så det finns inget att kommentera. Gonalen blev för att vi skulle testa något annat i och med att menopuren inte gett resultat och gonalen är visst lite annorlunda än menopuren. Hoppas hoppas att vi fixar det nu!

Så egen analys är då att det är min oro som sätter käppar i hjulet.. Men jag hårt jobbar på det och ska segra över det! Me aganst my brain ;).

Kram på er!

• Cina84
    Kajo skrev 2016-04-12 16:43:58 följande:

Hur går det Cina? Har du varit på en äggcheck än? Vad va det jag läste om potstisavkok? :) lät inte så gott.

Jag har haft en blödning (i torsdags). Åkte in till kk gynakut men allt va bra med fostret. Hade en blödning i livmodern, mellan hinnsäcken och livmoderhalstappen. Nu ska jag kontrolleras på torsdag igen. Första mötet på mvc är imorgon. Annars mår jag ganska dåligt. Man trodde att man skulle få njuta av en graviditet men fan vad jobbigt det är med all oro, illamående, oro och ja sa jag oro?

Tänker på alla här och hoppas ni får en lyckad runda! Kramar

Hoppas allt ser bra ut idag med. Förresten gick det bra på mvc?

Kram
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-04-14 09:09:05 följande:

Är inne på min 5 dag av sniffning(synarel) o har fått sån satans halsbränna! Fick de redan efter 3dagar! Någon av er som haft samma?

Hur gick de för dej Kajo på Mac?

Kram till er alla

Jag har visserligen bara gjort kort protokoll men jag har klarat mig. Måste vara riktigt jobbigt, jag har fått det någon enstaka gång när jag varit förkyld och känt att det varit tillräckligt.. Det finns inget de rekommenderar dig att ta mot det?

Kram
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-04-15 19:06:56 följande:

Jo samarin o sånna skit äckliga tuggtabletter novalucol. Ja är så kvammelmagad att de är skit svårt.. Har fått för mej att bubbelvatten skall hjälpa så vi får se.. ja kör ju då långt protokoll så de är rätt drygt! 1 v till innan sprutstart..

Jag håller med! Sånt är så äckligt! Är dåligt insatt i långt protokoll men tanken är att du ska sluta med nässprayen när du börjar spruta? Kan tänka mig att du börjar räkna ner nu.
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-04-16 07:53:03 följande:

Nää Ja skall vid sprutstart ta två sniff och 150ml gonal-f och 150ml Menopur så de är massa! Så ja går bara ner med en sniff! Ja har ju gjort de trotts att ja inte skulle;/ de stressar mej lite.. måste försöka slå bort de så ja kan slappna av o kroppen få något så när harmoni! Så äggisarna blir kanoners o de blir en liten räka! Kram

Ja, det var en del det!

Så lätt det är att stressa upp sig! Du ska se att det blir fina ägg ändå :). Nu tusan ska du och jag få våra räkor ;).

ikväll är det dags för ovitrellen sen kör vi på äp på tisdag.

Kram
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-04-17 13:43:25 följande:

Skall tänka på dej o sända över så mkt styrka att dina äggisar ger med sej o ger dej många fina embryo! Kommer du oxå ta ledigt vid insättning? Jag har bett om ledigt veckan efter insättning så skall ja bara plöja serier på viaplay o äta glas????

Bamse kram

Tack fina du <3.

Det låter som en bra plan :). Jag har funderat mycket på det och känner att jag skulle vilja göra det. Men jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det. På ett vis skulle jag vilja vara ledig några dagar innan bim och fram till td (fram till td är mest för om det går åt skogen så att jag kan återhämta mig). Men på ett annat sätt skulle jag vilja göra som du och ta vecka efter åt att bara ta det lugnt. Hur gjorde du när du bad om ledigt? Tog du semester då eller sjukskrivning?

Kram!
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-04-17 16:45:41 följande:

Ja har bett om sjukskrivning,gjorde en liten fuling iom ja har endometrios(chokladcysta) så sa ja att den skulle bort o behövde va ledig för återhämtning, ja kände att de kommer behövas i mitt jobb, är mattant på en högstadieskola och har både stress o lyft i arbetet. Tror mkt att de berodde på stressen o lyften i början att pricken inte stanna kvar. Kommer inte orka ett nederlag till.. de tog hårt på mej o sambon. Ja fick en vagn o babyskydd av svägerskan men var på väg att bränna upp den så ledsen ja var. Gick in i mej sj o var kall o hemsk. Var nog inte långt ifrån en utmattningsdeprition.

Kram

Smart drag, en vit lögn är ibland högst befogad, speciellt med ditt jobb som är så fysiskt. Bra att du lyssnar på dig själv så att du inte pressar dig för mycket när du precis gått igenom allt det där. Massa styrka till dig <3. Det är så lätt att bli någon som man inte vill vara i denna process och att den nästan äter upp en.

Jag kände att jag var väldigt nära att ge upp i början av året. Allt kändes helt hopplöst och drömmen om att få ett barn kändes så långt borta nästan utom räckhåll. Tanken att alla andra gick barn (även de som inte "förtjänade" ett om du förstår mig) fick så stor plats i tankarna. Men jag jobbar mig sakta tillbaka igen och hoppas innerligt att det får vägen nu, annars är det tillbaka ner i skiten igen känns det som och det vet jag inte heller hur jag ska klara.

Jag jobbar med barn så det är mest stressen kring om mensen ska komma på jobbet som tär på mig, därför kommer jag nog köra på sista veckan då mensen väntas. Får se vad chefen säger men hon är bra så jag tror att hon kommer förstå mig. Det är första gången jag ber om något sånt här..

Kram!
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö