• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Kajo skrev 2016-03-02 18:44:52 följande:

Vilken testdag har du? Hur känner du dig?

Det har jag med gjort..man kan..liksom.. Inte låta.. bli :p. Men sen är det inte så konstigt att man gör det när det gått ett antal försök. Ibland behöver hoppet fyllas på :).

Jag har td 9/3 så jag har en vecka dit...Jag tycker att jag har haft lite molvärk sedan återföringen, varit kissnödig( vilket inte är något ovanligt) och ryggen har ömmat lite hela tiden med, lite mer nu idag vilket oroar mig.. Mensen är beräknad till helgen om den kommer...Jobbar långa dagar imorgon och på fredag så jag har bestämt mig för att INTE titta på papperet nu! Det är verkligen pest att gå på jobbet och veta om det gått åt skogen.

Kram
  • Cina84

Bara för att få alla att tänka på lite annat för en stund så vill jag berätta en sak som en kollega gjorde hemma häromdagen. Hon satt i soffan med sina barn och åt en GBsandwich. Rätt var det var så började barnen gapskratta åt henne för då sitter hon och försöker sätta in mobilladdaren i glassen. Hi hi hi :p

• Cina84
    olssonJenny skrev 2016-03-02 20:30:09 följande:

Hahaha de där hade tom ja kunnat göra???? behövde läsa de där efter en sjukt påfrestande dag med mkt tankar!

Tråkigt att du haft en sådan dag :( men kul att jag kunde lätta upp det hela lite :).
  • Cina84
    Kajo skrev 2016-03-02 21:21:51 följande:

Haha, så himla roligt!!

Hur är det nu, brukar du få mens trots du tar crinone? Eller kör du helt ostimulerat?

Jag kör helt ostim. När jag gjort ett ivf med äggplock å allt så har mensen kommit redan cd 27 trots att jag inte varit färdig med crinonen. Men i vanlig cykel ligger jag på ca 34dgr.
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-03-02 22:47:37 följande:

Färgat igen och migrän. Nu skiter det sig nog på riktigt.

Jag orkar inte mer!

:( Hoppas du har fel.

Kram <3 <3
  • Cina84
    Kajo skrev 2016-03-03 17:22:18 följande:

Vad gäller angående sex och bad efter äggplock? Vår nya klinik har inte sagt något till oss. Men har för mig att där är lite restriktioner!

Du har rätt för dig. Det är infektionsrisken i och med att man har gjort små sår när man stuckit efter ägg.
    Pusheen skrev 2016-03-03 18:41:52 följande:

Tack alla röta rara underbara människor här inne för stödet! <3

Det började med ljusbrunt igårkväll. Allt blev nattsvart plus att jag hade migrän. I morse var det lite ljusare redan. Gjorde ett nytt test som var starkare än de andra jag tagit. Under dagen har färgen bleknat bort. Trodde att jag i förmiddags behövde gå in och byta skydd pga allt blod men nej, det var bara lutinusen som kom ut. Känns precis som att mensen ska komma och har ganska mycket molvärk/mensvärk emellanåt. Har migränkänningar som kom smygandes i eftermiddag.

Så ja.. Jag har fortfarande hoppet uppe!

Kan någon söva ner mig och väcka mig på måndag?

Annars får jag snart läggas in på psyk!

Tack för omtanken <3

Jag har för mig att de sa inget sex eller bad på två veckor!

Åh alltså det är ju verkligen en nagelbitare det här! Du måste väl vara på bim+ nu?

Jag håller fast i att det borde finnas något ivfpiller. Det är väl inte för mycket begärt?!? Jag får ta och sälja in idéen på RMC ;), tänk jag kanske kommer tjäna storkovan på det ;).

[quote=76400527][quote-nick]Mella79 skrev 2016-03-03 12:06:37 följande:[/quote-nick]Alla 4 ägg blev befruktade ! Nu gäller det att de klarar sig till imorgon till återföringen ![/puote]

Toppen!! Imorgon hoppas jag du är ruvare du med! :).
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-03-03 19:56:06 följande:

Du sa ju att denna veckan skulle bli en nagelbitande vecka! Måste ju leva upp till det hihi

Verkar som att min kropp är i konflikt med de små fröna eller nåt! Min mens är ju inte som en klocka precis men om jag jämför med de andra försöken så är jag typ bim+2.

Hur går det för dig? Du borde inte vara sugen på att testa tidigt efter min upplevelse? Kan användas som avskräckande exempel

Uppfinn de där pillerna. Jag kommer vara din första kund!

Har jag sagt det redan? Minne som en guldfisk ;).

Ja men då är du på plussidan :).

Hur det går för mig? Ja du.. Så tycker jag att jag känner något, sen känns det inget så är det så fram och tillbaka.

Jag har kommit på den perfekta lösningen för att inte titta på papperet, jag pinkar i mörker :p. Funkar hur bra som helst!! Hi hi.

Tyvärr är jag nog inte avskräckt av dig ;). Jag känner att jag skulle vilja testa till helgen för då är sambon hemma men jag vet ändå inte, kanske bättre att vänta. Dock så väntas som sagt mensen till helgen så jag får nog veta oavsett. Jag har tagit ledigt td för att kunna smälta resultatet oavsett vad det blir. Snart så vet man..
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-03-04 12:06:06 följande:

Haha!! (Smiley med tårar av skratt) Tack för den! Behövde det! Blir ju galen här!

Jag tänker att varje brun flytning bara är början på syndafloden!

Lovar försöka att sluta spamma med mina uppdateringar på färgen i mina trosor! :D

Det låter ju helt sjukt för den delen haha!

Kraam <3 <3 :)

Hi hi lyssna på kajo nu ;)
    Mella79 skrev 2016-03-04 16:00:34 följande:

Jag fick tillbaka mitt första embryo !! 2 klarade sig inte ett ska de fortsätta odla till dag 5 och ev till frys ! Den jag fick tillbaka var toppkvalitet sa de men det vet man inte om de säger bara för att vara snälla ????

Åh grattis!!!

Gott att det gick bra denna gången och att du fick ett till frysen med är ju toppen! :).
  • Cina84
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-04 19:35:00 följande:

Yes! Brev från RMC idag! Synarelastart 20 mars!! Tredje gången gillt hoppas vi på!

Vad kul! Då börjar nedräkningen nu :).
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-03-05 09:51:15 följande:

Tänker på dig Cina och håller tummarna så de blir blå! <3

Kajo skrev 2016-03-05 10:27:50 följande:

Ska du testa idag Cina? Håller tummarna!!

Tack fina ni <3. Jag tar tacksamt emot alla tumhållningar. I förrgår fick jag lite brunt på papperet och igår lite rött så jag tänkte att nu är det kört :(. Men idag så har det inte kommit mer utan bara brunt igen. Det drar lite därnere vilket kan vara något positivt men det kan vara förkänningar till att mensen är på väg vilket jag trodde den skulle göra idag men den kan komma imorgon (måndag eller tisdag om den riktigt vill retas).

Det kan vara kroppen som lurar mig men jag fick åter hoppet tillbaka. Så därför har jag valt att inte testa idag för att rida lite på den vågen. Sen så vill jag inte testa imorgon då vi ska iväg och titta på hund som vi ev ska köpa valp efter och då vill jag inte ha ett ev neg. test i tankarna. Jepps ni läste rätt :). Vi har tänkt det länge men inte tagit steget fullt ut men nu känner vi att det är det :). ( hoppas nu bara att mensen inte sabbar min plan)

Så för första gången har jag kunnat stå emot och inte testa innan td.. Återstår att se om det var smart beslut.

Kram
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö