• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Pusheen skrev 2016-02-14 19:45:13 följande:

Ja; de gör icsi och sen odlar och fryser in. Vet inte hur länge de odlar. Det måste jag fråga imorgon! Beror nog på hur många ägg det blir..

Tack för lyckönskningen

Haha nu kanske det blir du som måste vänta! Vänta på mig!

Ahaa, så du testar hemma och meddelar sen när det blir till kliniken? Förlåt att jag inte minns med är detta ert sista genom landstinget?Usch Kajo, jag förstår dig! Så jäkla segt när allt går emot en. Kommer gå bra med sprutorna och sen kommer det säkert ge en fin utdelning. Håller verkligen tummarna för det!

Kram

Okej då hänger jag med.

Ja det blir det kanske, det återstår att se ;).

Jepps, jag ringer dit och så blir det återföring fem dagar senare för det är en blastis i frysen. Efter detta försök har vi ett färskförsök kvar och ev något fet beroende på om vi går något till frysen då. ( om inte vi har turen på vår sida nu förstås).
    Kajo skrev 2016-02-14 19:00:15 följande:

Nu har jag precis blandat menopuren, tar första sprutan ikväll. Det är över 1 år sen jag gjorde detta sist. Är nervös och livrädd, vill ju bara det ska funka nu. Det har varit en jäkligt seg start på året; först va ju mensen försenad 3 veckor (har aldrig hänt innan). Sen hade jag två blåsor, en blåsa på vardera äggstock. Den ena blev punkterad i fredags och sen kom mensen tillslut. Är redan trött på allting! Mkt känslor idag :(

Förstår att det är mycket som snurrar i huvudet på dig. Nu är det på g på riktigt igen. Du får göra små delmål som du kan bocka av så kanske det känns lite skönare. Vi finns här om du behöver oss :).

Kram
  • Cina84
    Kajo skrev 2016-02-14 21:27:24 följande:

Tack Cina, delmål är ett bra tips! Så känns det inte så långt borta heller. Jag hoppas du slipper köra ett nytt färskförsök. Jag märker att jag har förträngt hur jobbigt det kan vara med sprutorna. Man känner sig sådär "sjuk" av dom. Då kör du med äl-stickor nu? Tack för ni finns! Tänk så länge vi skrivit till varandra nu...på gott och ont.

Jepps det gör jag. Inget omslag idag, kanske imorgon då.. Bara för att det inte slog om idag som det gjorde förra månaden så började ja genast att noja lite, tills jag sa åt mig själv på skarpen ;). Varför hålla på så egentligen.. Det slår ju inte om snabbare för det. Ibland är man lite knas :p.

Ja det är ett tag nu... Då jag tycker det är på tiden att vi ska få lov att starta en myt tråd eller hur! Kanske så efter denna månaden??!?
    Pusheen skrev 2016-02-15 11:57:03 följande:

Äp på onsdag! B-)

De tog blodprov för att kolla om jag var nära överstimulering eller inte. Hon tyckte att det med ögat såg bra ut

Woopwoop :D vad kul för dig! Nu går det åt rätt håll :)
  • Cina84
    Kajo skrev 2016-02-16 08:29:39 följande:

Vad kul det är att så många har börjat eller ligger i startgroparna nu med sprutor eller återföring! Nu måste det väl ändå gå bra för oss?! Jag tänker på alla här och hoppas på många plus. Jag tycker det känns mkt i äggstockarna efter bara två sprutor. Kram till alla!

Mella79 skrev 2016-02-15 22:33:22 följande:

Det börjar närma sig sprutdags och jag börjar bli nervös! Har hela tiden försökt hålla mig lugn men nu kommer oron! Hur går det för dig ?

Välkommen till skaran ;).
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-02-16 21:22:09 följande:

Håller med; kul att många är på g!

Fjärde äggplocket på mig imorgon då. Känns lite ångestladdat. Mådde så jäkla dåligt efter förra gången. Bara att hoppas att denna gången blir bättre.

Kram på er!

Stort lycka till! Håller tummar och tår :).
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-02-17 10:34:43 följande:

Sitter här på sängen efter äggplocket.

Helt tom.. Tre ägg.

Detta fjärde försök och vi står fortfarande kvar på ruta ett. Det blir ju aldrig bättre.

Fått ut 2,2,4,3 ägg.

Fattar inte hur det kan bli så dåligt när jag är på gränsen till överstimulering och jag har stor äggreserv. Det fattar nog inte doktorn heller verkar det som. Hon var lika besviken som jag.

Ja ja.. Nu får vi hoppas på att det ändå blir någonting av det här.

Känns bittert att alltid vara på gränsen. Aldrig känns sig lite lugn och känna att det blev bra.

Ja ja..

:'( kram!! Förstår dig helt! Även om det är tre ägg som säkert är superfina så hade det känts ännu bättre med några till så du hade haft lite mer att spela med.

Jag kan säga att jag fick rysningar när du skrev att de misstänker fel på preparatet. Fy vad obehagligt om det skulle vara så..

Som du skriver så har du fått tillbaka innan och så denna gången med! (tusan om de skulle våga annat de små liven ;) ). Håller tummar och tår för dig <3.

Kram
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-02-18 12:43:14 följande:

Tack Kajo <3

Ja, lite snopet att vara på gränsen till överstimulering sen blir det så här.

Jag är glad så länge det blir ET :)

Ringde och kollade med dem nu och två hade befruktats!Ja hon sa att de skulle undersöka om det kunde ha med det att göra.

Man får väl välja själv vad man tror kan vara felet.

Hon undrade så klart varför de som hade tagit menopur fick så dåligt resultat och om det fanns någon förklaring till det. Hon tänkte högt och sa det till oss när vi undrade hur det kunde komma sig att det blev så dåligt mot vad man hade kunnat förvänta sig.

De tömde tretton blåsor. Det fanns en hel uppsjö med blåsor som var på gång säkert upp mot 30 st eller fler. Det var många som stannade av i växten och några få som verkligen växte vilket eg var bra för annars hade jag kunnat bli överstimulerad.

Jag känner hundra procent förtroende för min läkare. Jag går på nordic ivf.

Eftersom jag fick ut tolv ägg förra gången då jag också hade många blåsor så kanske de hoppades på att det skulle bli lika många fast inte så mycket bortfall pga av att det var många omogna.

Jag orkar faktiskt inte gräva ner mig i detta mer. Det är som det är och jag har nu två befruktade ägg som jag hoppas på.

Går det inte denna gång så hoppas jag på bättre lycka nästa gång.

Åh vad kul! Grattis :). Snart är du ruvare igen :D.

Själv väntar jag på omslaget än.. Åh vad det är segt! Hoppas det kan komma imorgon så jag slipper tänka mer på det. Work with me body ;)
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-02-18 13:43:01 följande:

Tack :)

Vågar inte ropa hej förrän de är på plats i min kropp igen!

Har ju egentligen ändå haft sjukt bra utdelning på de få stackarna vi har fått fram

Försöker tänka positivt!

Men ååh kom igen nu. Du får inte halka allt för långt efter! Först omslag och sen återföring fem dagar senare? Minns jag rätt?

Ja, håll fokus på det positiva :)

Du minns helt rätt :). Återkommer med ny rapport imorgon ;) å du med :D
  • Cina84

Idag blev det omslag :). Så nästa fredag blir det återföring. Jag fick för mig att de sa fem dagar efter men ack så fel jag hade. Så nu behöver jag inte tänka på det mer, nu återstår bara de andra stegen...

Kram!

• Cina84
    Kajo skrev 2016-02-19 16:01:43 följande:

Skönt! Nu kan du inte göra mer än att vänta. Jag hade en del ägg på g. Ska dit igen på tisdag, antagligen plock på fredag.

Nej precis, en paus innan nästa.. Javisst ja det var idag du skulle dit. Men då är det på g hos dig med. Då börjar du nedräkningen med sprutorna nu ;).
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-02-18 23:16:43 följande:

Ja men exakt! Så tror jag alla gånger att det var för mig. Sista försöket på RMC så kändes det som att de tog allt de kom åt, även de mindre.

Denna gången på nordic (även om jag minns lite luddigt) så verkade det som och jag tyckte att jag hörde att de bara tog de som de verkligen trodde var mogna, de allra största.

Så jag håller med dig. Så måste det vara.

Klart att jag hoppas att det går bra för dig! Hoppas det går bra för alla här inne!

Nu bara måste det gå hela vägen för någon av oss snart! Harvat runt länge här inne nu.. :)

Skickar en kram.

Hoppas det gick bra idag <3.
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö