• Regnbågsdröm

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Mella79 skrev 2015-11-12 09:04:04 följande:

Där försvann all hopp ! Två cystor som kan göra att allt får avbrytas !

Nej men vad fan... Kram!!
  • Regnbågsdröm
    frkvilljunu skrev 2015-11-19 10:01:53 följande:

Är det någon som har några kloka ord att säga om för och nackdelar mellan långt och kort protokoll??

Direkt när läkaren besluta att vi skulle avbryta i fredags sa han att vi ska testa långt protokoll nästa gång. Det var en av sakena som gjorde min panikkänsla ännu värre. naturligtvis vill jag ju göra det som ger oss störst chans att lyckas men är livrädd för att den långa process det långa innebär och hur jag kommer påverkas såväl fysiskt som psykiskt. tyckte ju de 10dagarna med sprutor som var nu var evighetslånga och otroligt påfrestande. ..

Körde du 10 dagar sprutor nu så är det nog oftast inte längre med långt protokoll. Det är nedregleringen som är en evighet. Själva sprutorna ska vada typ 7 dagar. Jag fick köra 12 för att vi höll på att öka dos hela tiden, tog tid innan äggblåsorna växte. Men är du orolig för sprutorna så gör det nog sak samma med kort eller långt. Men har å andra sidan bara kört långa. Kram och lycka till!
  • Regnbågsdröm
    frkvilljunu skrev 2015-11-19 21:12:57 följande:
    Det är väl mer just väntan som oroar mig och hur man mår av nedregleringen. sprutorna i sig är ju inte kul men känns som lite samma på båda vis. nu fick jag ju öka dos på korta två gånger för att det inte växte rädd att det blir samma sak nästa gång och lika rädd att nedregleringen gör det svårt att få de att växa med..men ja..det är ju bara att köra på och hoppas på bättre tur antar jag...
    Jag hade ju som sagt också problemet att jag behövde öka dosen rejält för att få dem att växa. Det gör att de nästa gång börjar på högsta dosen direkt. Och byter spruta. Så jag tror att du också kommer få högre dos från början väl? Det låter rimligt. Alla påverkas olika av nedregleringen. Jag var typ i klimakteriet med svettningar och så. Hemskt. Men det är värt det. Trots misslyckat försök för vår del också så inser man ju att den dagen det väl funkar så är allt man gått igenom värt allting. Kram!
  • Regnbågsdröm
    regnbagsbarn skrev 2015-11-19 19:11:33 följande:
    Vi fick veta att alla 8 blivit befruktade! På måndag är det dags för återinföring. Jag vågar inte tro att alla klarar sig till blastocyster, men förhoppningsvis någon som blir vår lilla knodd!
    Fantastiskt! Hoppas nu att allt går bra så att det blir återföring och att det går bra efter det också! Kram till er!
  • Regnbågsdröm
    regnbagsbarn skrev 2015-11-20 20:02:22 följande:
    Tack gulliga du! Var är ni i processen nu? Behövde ni vänta till nästa år? Kram tillbaka!
    Ja, vi behövde tyvärr vänta. Men idag fick jag mens igen, så har precis ringt in till RMC och meddelat. Så nu får vi verkligen hoppas att inget gör att vi inte får köra igång den här gången. Det stod vid förra negativa beskedet att vi skulle bli prioriterade nästa gång. Så hoppas, hoppas. Får svar inom några dagar. Men är ju långa protokollet för oss. Så fortfarande tid kvar innan allt börjar liksom men spännande att snart vara på banan igen! Alldeles för lång väntan i mellan. Kram till dig och tack som frågar!
  • Regnbågsdröm
    Pusheen skrev 2015-11-23 13:14:20 följande:

En fråga till er som gjort långt protokoll.. Blödningen man får efter man börjat med nässprayen.. Ska man ringa in och säga att man fått mens eller spelar det ingen roll?

Du behöver inte ringa!
    Vi ringde dock och frågade eftersom det stod att man skulle få den mellan typ dag 8 och 14.. Och jag fick dag 7 (något sånt vad det, inte exakt säker på dagar, men en dag "för tidigt" fick jag) men det var heller igen fara. Men tanken är inte att man ska behöva ringa Däremot om blödningen INTE kommer så ska du kontakta dem!
  • Regnbågsdröm
    regnbagsbarn skrev 2015-11-24 18:35:48 följande:
    Hur har det gått? Har tänkt på er om ni får starta nu? Hoppas på det, även om ni kör långa så känns det ju skönt att vara igång! Hejar på härifrån! Kram
    Vi får köra igång!! Synarela-start 10 december, så planerat äggplock vecka 2. Känns fantastiskt att vi ÄNTLIGEN får påbörja ett nytt försök! Och tack för att du frågar. Det gör mig glad. Ruvar du nu? Håller alla tummar!
  • Regnbågsdröm
    regnbagsbarn skrev 2015-11-24 20:28:10 följande:
    Jaa! Vad kul! Nu är det bara uppåt och framåt som gäller! Ja, jag ruvar på en blastocyst :) Fick två till frysen och resterande fem odlas till idag för att besluta om de kan frysas eller inte. Får brev med resultatet.
    Ja, vi får hoppas på det håll alla tummar! Jag gör detsamma för er!
  • Regnbågsdröm
    frkvilljunu skrev 2015-11-24 22:41:14 följande:
    Vad skönt att ni får börja!

Det blir långt protokoll för oss med och hoppas på att få börja så snart blödningen kommer.

Får jag fråga - hur lång tid räknar de med att du ska spraya innan hormonsprutor?
    Tack! Håller tummar för att du också får starta igång vid nästa blödning. När väntas den? Kör du också långt protokoll?

Jag börjar spraya 10 december, då kör jag 3 ggr dagligen. Sen är tanken att jag ska börja ned sprutorna 31 december (samma dag börja spraya 2 ggr dagligen istället) Men tror att det där kan vara lite olika från person till person faktiskt. För läst innan att vissa bara sprayar två ggr om dagen redan från början.
  • Regnbågsdröm
    frkvilljunu skrev 2015-11-25 08:39:33 följande:
    Väntar blödning till helgen förhoppningsvis. Avbröt korta för två veckor sedan på fredag. Det blir långt nu ja och har ingen aning om hur upplägget ser ut får väl hem hela planeringen när der är dags. De skrev ut recepten igår men känner nog att jag väntar varje fall till jag börjat blöda innan jag hämtar ut.
    Ja, hela planeringen kommer att stå i brevet som du får hem efter att du ringt in din blödning. (Om ni får köra igång den här gången. Annars står det bara att ni inte får det. Oerhört opersonligt och hemskt, så hoppas ni slipper ett sådant besked) Så då får ni veta exakt start för spraystart, hur många doser ni ska ta per dag osv. Det är tydligt. Och är det något så är det ju bara att ringa RMC och fråga. Vi gjorde det hur många gånger som helst med allt vi var osäkra på. Men du får gärna fråga mig också om det är något du undrar över som jag kanske kan svara på Har ju ändå gjort långa protokollet en gång så vet hur det funkar. Vilken spruta ska du ta?

Vänta med att hämta ut receptet ett tag. Jag hämtade allt mitt för tidigt så fick begära nytt recept på ägglossningssprutan för att den gått ut. Viktigt att hålla koll på sånt, även om de flesta håller länge.

Kram och lycka till!
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö